Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Разработване на Система за Самоконтрол (ССК), НАССР Система (ХАСЕП Система) и Мониторингова Програма (МП) за всеки търговски обект за складиране, търговия, приготвяне или предлагане на храни, като например: - заведение за обществено хранене; - хранителен магазин; - павилион за храни; - магазин за био храни; - склад за храни; - баничарница; - пекарна; - бърза закуска; - дюнер; - скара; - кафе сладкарница; - цех за производство на храни; - други обекти за предлагане и приготвяне на храни. Извършваме безплатни консултации и даваме информация относно изискванията за регистрация в Агенцията по Храните на различните видове търговски обекти за храни, като отговаряме на въпроси свързани с устройството на помещенията, съгласно нормативните изисквания за храните, както и на въпроси относно изготвянето на необходимите за регистрация документи. Ние ще ви запознаем на достъпен език и без никакви такси с всички изисквания на Закона за Храните и наредбите към него. Предлаганите от колектива ни професионално разработени системи съдържат конкретни данни за всеки различен търговски обект и при необходимост могат да се изготвят в рекордно кратки срокове. За контакти: В. Бойчева: 0988 357 062. Р. Желязков: 0887 360 354. Имейл: valya.konsult@gmail.com
Автор: tanya123 Категория: Бизнес
Прочетен: 251766 Постинги: 83 Коментари: 1
Постинги в блога от Юли, 2015 г.
Здравословните храни и напитки все повече присъстват на трапезата на българина. Наблюдава се тенденция  към увеличаване на обектите, които предлагат и приготвят здравословни храни. Ние получаваме все повече поръчки и въпроси от клиенти,относно изискванията за предлагане на  храни, които не само са безопасни, но и полезни за здравето.
Поради повишения интерес тук ще  публикуваме основните изисквания за регистрация на обекти за търговия и приготвяне на здравословни храни.

ОСНОВНИ ИЗИСКВАНИЯ ЗА ОБЕКТИ ЗА ТЪРГОВИЯ СЪС ЗДРАВОСЛОВНИ ХРАНИ:


За да предлагате здравословни храни може да регистрирате следните видове обекти: смесен магазин за търговия с няколко групи храни (описват се групите, които искате да предлагате във заведението); специализиран обект за производство и реализация на място за нуждите на обекта; специализиран магазин за плодове и зеленчуци с приготвяне на фреш; склад за търговия на дребно и едро (или само едното) и павилион за търговия с храни (описват се групите храни).

Условията за регистрация на търговски обекти- магазини и павилиони за търговия с храни са следните:

1. Складова площ (ако е павилион за търговия с храни не е необходима складова площ, а ако е малък магазин може да преградите площ с шкафове и други прегради).
2. Търговкса част за клиенти;
3. Работно оборудване (рафтове, стелажи, скари, хладилници, уреди за приготвяне на напитки и др.ако са необходими).
3. Мивка с течаща топла и студена вода (ако предлагате само пакетирани храни, не е необходима мивка);
4. Мивка с течаща топла и студена вода, работен плот към нея - за измиване на плодовете и кореноплодните за приготвяне на фреш и смути (само ако приготвяте фреш или смути);
5. Санитарен възел с предверие (ако сте е обществена сграда или на територията на пазар може да се ползва тоалетната там, като се сключи договор);
6. Гардероб за съхранение на личното облекло и вещи на персонала ;
7. Шкаф за съхранение на препаратите и инвентара за почистване и дезинфекция;
8. Рафт или шкаф за съхранение на еднократната посуда и опаковки.

Оборудването е в зависимост от храните, които ще предлагате. Например ако не приготвяте фреш и/или смути не е необходимо да имате уреди за изцеждане и пасиране на плодовете или ако нямате храни, изискващи хладилно съхранение не е необходимо да имате хладилници.

Асортимента, който може да се предлага е следния:

- зърнени храни;
- пресни плодове, зеленчуци и кореноплодни;
- ядки и маслодайни семена;
- изсушени плодове;
- мюсли;
- брашна (пълнозърнесто, ръжено, царевично и др.);
- макаронени изделия (пълнозърнести, оризови със спанак и др.);
- консервирани зеленчуци и плодове;
- растителни мазнини (олио- рапично, царевично, слънчогледово, нерафинирано, зехтини и др.);
- варива;
- захарни и шоколадови изделия с кафява захар и съдържание на шоколад над 50 %;
- плодови напитки;
- минерални, трапезни и изворни води.


Условия за регистрация на обекти за обществено хранене :кафенета, бърза закуска, специализирани заведения, в които се предлагат здравословни храни и напитки, специализирани обекти за търговия на дребно с производство и реализация на място, павилиони (към общественото хранене) и др.

1. Складова площ за съхранение на храните (за по- малките обекти не е необходима складова площ);
2. Подготвителна площ (мивка с течаща топла и студена вода, работен плот и работен инвентар) за измиване на плодове, зеленчуци и кореноплодни;
3. Подготвителна площ за обработка на други групи храни (яйца, риба и др.) - необходимо е само ако се предлагат и други групи храни;
4. Мивка с течаща топла и студена вода за измиване на работния инвентар;
5. Умивалня за измиване на трапезната посуда (само ако  се предлага в трапезна посуда е необходимо) - може да се осигури миялна машина и мивка или най- малко 2 мивки;
6. Санитарно - битов кът за преобличане на персонала и съхранение на личните вещи. За по- малките обекти се осигурява гардероб .
7. Санитарен възел с предверие - за по- малки обекти, като павилиони и бърза закуска може да се използва санитарен възел на друг обект за храни, които се намира в непосредсвена близост или обществена тоалетна, като за целта е необходимо да се сключи договор за ползване.
8. Шкаф за съхранение на препаратите и инвентара за почистване и дезинфекция;
9. Зала или търговска част за клиенти (за заведение тип: бърза закуска или павилион може да се предлага през гише).
10. Работно оборудване - съобразно групите храни, които се предлагат и които изисква технологията на приготвяне.

Асортимента, който може да се предлага е следния:

- фреш;
- смути;
- здравословни сандвичи и бургери;
- здравословни закуски;
- салати- плодови и зеленчукови;
- ястия, приготвени от биологично чисти суровини;
- тестени изделия от пълнозърнесто, ръжено, типово и др. брашна;
- топли напитки ;
- плодови напитки;
- минерални, трапезни и изворни води;
- трайни сладкарски изделия без захар с кафява захар или подсладители;
- шоколад и шоколадови изделия с какао над 50 % и други здравословни съставки;
- мед.
Складове за търговия на дребно и едро или само на дребно и само на едро
1. Работна площ -оборудвана с пособия за съхранение на храните (рафтове, стелажи и скари);
2. Мивка с течаща топла и стидена вода;
3. Санитарен възел с предверие;
4. Саниарно - битов кът за преобличане на персонала.

Асортимента, които може да се предлага е следния:

- зърнени храни;
- брашна ( пълнозърнести, типови, ръжени и др.)
- макаронени изделия (от пълнозърнесто брашно със спанак, оризови и др.);
- ядки и маслодайни семена;
- сушени плодве;
- сушени зеленчуци;
- консервирани плодове и зеленчуци;
- захарни и шоколадов изделия с кафява захар, подсладители или без захар и съдържание на шоколад (за шоколадовите) над 50%.;
- плодови напитки;
- минерални, трапезни и изворни води;
- пресни плодове и зеленчуци (за специализираните складове за плодове и зеленчуци).


Общи изисквания за обектите:

Повърхностите на пода, стените и таваните на помещенията трябва да позволяват почистване и дезинфекция, при необходимост. Обектите трябва да са водоснабдени и да имат ефективна канализационна система.
Необходимо е да се осигури естествена вентилация, а при необходимост и изкуствена.
Храните, които са описани, като асортимент за отделните категории обекти могат да се предлагат ако има необходимите условия. Не е задължително да се предлагат всички храни, които са изброени тук.


Необходима документация:

За горепосочените обекти е необходимо да бъдат разработени документи за безопасност на храните: система за самоконтрол, НАССР или процедури по НАССР, технологична документация, мониторингова програма и етикети за всички видове произвеждани продукти.
Ако желаете професионално разработени документи, на достъпни цени обадете се на тел. 0988 357  062 или пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com.



След като осигурите необходимите условия и имате необходимата документация за безопасност на храните, подавате в ОДБХ по местонахождение на обекта  следните документи:
 1. Заявление по образец;

2. Решението за регистрацията на фирмата от агенцията по вписвания- копие;

3. Договор за наем или документ за собственост - копие;

4.Документ за платена държавна такса от 34 лв.- плаща се в ОДБХ, само в гр. Бургас се заплаща в банка.

Изложих тък основните изисквания, но всеки обект е индивидуален, както и условия и предпочитанията на всеки  са различни относно предлагането и приготвянето на храните, ето защо ако искате по- подробна информация обадете се или ни пишете.
Консултацията по телефона или на имейл е безплатна.
Цените за разработване на документите се определят от асортимента и видът обект.

Благодаря Ви за това, че отделихте внимание на поста ми ! :) 








Категория: Бизнес
Прочетен: 1417 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 24.01.2016 18:19
Търсене

За този блог
Автор: tanya123
Категория: Бизнес
Прочетен: 251766
Постинги: 83
Коментари: 1
Гласове: 17
Календар
«  Юли, 2015  >>
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031