Ще си позволим в настоящия постинг да обърнем внимание и на онлайн магазините за продажбата на храни, напитки и хранителни добавки:
-------------------------------
Нормативните изисквания регулиращи търговията с храни задължават всички подобни онлайн магазини да се регистрират в съответната по адрес Областна Дирекция за Безопасност на Храните (ОДБХ), като за адрес се счита този, на който е разположен склада на хранителните продукти към дадения онлайн магазин.
За да отговорите на нормативните изисквания е необходимо да имате:
1. Помещение за склад на хранителните продукти или просто площ във вече регистриран обект за храни. Склада или площта трябва да отговарят на хигиенните изисквания на Закона за Храните;
2. Професионално разработена Система за Самоконтрол (ССК) за онлайн продажба на храни.
За повече информация и за компетентно изготвяне на необходимите за законна регистрация документи може да се обърнете към нас на следните координати:
В. Бойчева: 0988 357 062
Р. Желязков: 0887 360 354
Имейл: valya.konsult@gmail.com
За да регистрирате класически ресторант е необходимо да имате подходящо помещение, в което да обособите следните помещения и условия:
- Складово помещение за сухи продукти;
- Складово помещение за хладилно съхранение на продуктите;
- Хладилни камери /плюсови и минусови, ако е необходимо/;
- Отделни подготвителни площи за обработка на: бяло месо, червено месо, яйца, зеленчуци и плодове и риба.
5. Топла кухня, оборудвана с уреди за топлинна обработка на храните /скари, фурни, печки, фритюрници и др./, работен плот и работен инвентар.
Над уредите за приготвяне на храните е необходимо да има монтирана ефективна вентилационна система за отвеждане на парите. В топла кухня се осигурява мивка с едно или две гнезда за измиване на кухненската, работната посуда /тигани, тенджери и др./.
В близост до топла кухня е необходимо да осигурите плюсови хладилни съоръжения за съхранение на готови за консумация храни, които подлежат на допълнително съхранение.
6. Студена кухня /може да се обособи в ресторанти с по- голям капацитет, но не е заъдлжително изискване/;
Студена кухня се разполага в близост до подготвителния кът за зеленчуци и плодове. Обрудва се с работен плот, мивка и работен инвентар. Използва се за приготвяне на салати, студени предястия и студени мезета;
7. Умивално помещение за трапезна посуда /посудата, с която се сервира на клиента/ оборудвана с една мивка и миялна машина или две мивки. В ресторанти с по- малък капацитет се допуска и с две мивки.
8. Санитарно- битов кът, оборудван с гардероби и/или закачалки за съхранение на личното облекло и вещи на персонала;
9. Санитарен възел за персонала с една или две клетки, в зависимост от капацитета на обекта, оборудван с мивка с течаща топла и студена вода, тоалетна чиния, ефективна промивна инсталация и средства за измиване, дезинфекция и подсушване на ръцете.
10. Търговска зала за клиенти, оборудвана с:
- бар- плот с една или две мивки;
- топли витрини за съхранение на храните;
- студени витрини за съхранение на храните;
- места за клиенти, съобразно предпочитанията Ви.
11. Санитарен възел за клиенти с една, две или повече клетки, оборудван с мивка с течаша топал и студена вода, тоалетна чиния, ефективна промивна инсталация, средства за имиване, дезинфекция и подсушване на ръцете.
Изиксвания за персонала:
- Персоналът, който приготвя храната, трябва да претижава необходимата квалификация;
- Всеки работещ в обекта трябва да има лична здравна книжка, заверена с необходимите медицински прегледи;
- Персоналът трябва да има работно облекло, което да използва само в обекта.
Необходими документи:
Необхдоимо е да имате разработени следните документи за безопаснос та храните:
- НАССР система;
- Система за самоконтрол;
- Мониторингова програма;
След, като се осигурят необходимите условия, описани по- горе и се разработят документите за безопасност на храните се подават следните документи в ОДБХ /областна дирекция по безопасност на храните/;
- Заявление по образец;
- Списък с групите грани по образец;
- Документ за платена държавна такса от 34 лв., плюс 2 лева за превод.
След проверката ако всичко отговаря на изискванията може веднага да започнете работа с протокола, който се издава от комисията.
До около 2 седмици в сградата на ОДБХ се получва оригиналното Удостоверение за регистрация. До токава работите само с протокола.
След, като получите удостоверението, ако работите след 22 часа, подават документи за работното време в общината.
Подават се задължително и документи за катергоризация в общинското кметсвто.
Необходимо е да се напарви разработка по трудова мецицина при започване на работа.
Необходимо е да сключите договор с фирма за ДДД обработка за вредители.
Това са накратко изискванията за повече информация обадете се на тел.: 0988 357 062 или пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com. Лице за контакти: В. Бойчева
2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. hadjito
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela