Разработване на Система за Самоконтрол (ССК), НАССР Система (ХАСЕП Система) и Мониторингова Програма (МП) за всеки търговски обект за складиране, търговия, приготвяне или предлагане на храни, като например:
- заведение за обществено хранене;
- хранителен магазин;
- павилион за храни;
- магазин за био храни;
- склад за храни;
- баничарница;
- пекарна;
- бърза закуска;
- дюнер;
- скара;
- кафе сладкарница;
- цех за производство на храни;
- други обекти за предлагане и приготвяне на храни.
Извършваме безплатни консултации и даваме информация относно изискванията за регистрация в Агенцията по Храните на различните видове търговски обекти за храни, като отговаряме на въпроси свързани с устройството на помещенията, съгласно нормативните изисквания за храните, както и на въпроси относно изготвянето на необходимите за регистрация документи.
Ние ще ви запознаем на достъпен език и без никакви такси с всички изисквания на Закона за Храните и наредбите към него.
Предлаганите от колектива ни професионално разработени системи съдържат конкретни данни за всеки различен търговски обект и при необходимост могат да се изготвят в рекордно кратки срокове.
За контакти:
В. Бойчева: 0988 357 062.
Р. Желязков: 0887 360 354.
Имейл: valya.konsult@gmail.com
Постинги в блога от Септември, 2014 г.
25.09.2014 14:18 -
НАССР и система за самоконтрол за кафе - аператив
Изисквания за регистрация на кафе - аператив
Кафе - аператив е вид обект, който съгласно номенклатурата на БАБХ е в списъка на обектите за обществено хранене.
Храните , които се предлагат в кафе - аператив , са в зависимост от условията , които са осигурени .
В кафе- аператив могат да се предлагат следните групи храни :
- топли напитки;
- безалкохолни напитки;
- нектари и плодови сокове;
- пиво ;
-вино и високоалкохолни напитки;
-студени мезета ( млечни и колбаси );
-аламинути;
-сандвичи, хамбургери, бургери;
-скара;
-салати;
- хлебни изделия ;
- чипс;
- захарни и шоколадови изделия;
-ядки ;
- готови малотрайни сладкарски зиделия ;
-сладолед ;
Това са всички групи храни , които могат да се предлагат в кафе- аператив , но не е необходимо да предлагате всичко.
Необходими изисквания за помещенията:
Помещенията и условията , които са Ви необходими зависят също , от това какви групи храни ще предлагате.
Необходими са Ви основно следните помещения и условия :
1. Складово помещение - оборудвано с хладилни съоръжения за съхранение на храните , изискващи хладилни условия на съхранение и пособия ( рафтове , срелажи, скари и др. ) за съхранение на храните , които не изискват хладилни условия на съхранение .
2.Подготвителни площи :
- за бяло месо ;
- за червено месо;
- за салати;
-сандвичи , хамбургери и бургери.
Не е необходимо да имате всички изброени подготвителни площи . Например ако не предлагате скара не трябва да имате подготвителни за бяло и червено месо .Пода , стените и таваните , трябва да са гладки , като стените до мивките трябва да са облицовани с фаянс до около 30 см.
3.Работна площ :
След подготвителните площи храните ( скара ) се подлагат на топлинна обработка . Измитите зеленчуци се нарявазват и оформят , като салати , а част от тях се използват за хамбургерите и сандвичите . Ако имате скара е необходимо над нея да има вентилационна система . В работната площ трябва да има хигиенна мивка с течаща топла и студена вода за измиване на кухненската посуда, а също и работен плот или плотове , в зависимост от капацитета и групите храни , които се предлагат . Пода , стените и таваните , трябва да са гладки ( независимо от какви материали ) , позволяващи почистване . Стената над мивката трябва да е облицована с фаянс до около 30 см.
4. Умивалня за трапезна посуда :
За трапезната посуда ( посудата с която се хранят клиентите) са необходими мивка с течаща топла и студена вода и миялна машина или тригнездна мивка .
Не трябва да се пресичат пътищата на издаването на чистата храна и умивалнята . Над мивката ( ако има миялна машина) или над трите мивки , стената трябва да е облицована с фаянсови плочки до около 30 см.
5.Търговска част:
Търговската част е оборудвана с бар плот, с двугнездна умивалня за измване на чашите от топлите напитки . Може да имате хладилно съоръжения под бара, за съхранение на прясно мляко за напитките и други храни .
В търговската част са разположени също и хладилни витрини за съхранение на безалкохолни напитки и фризер за сладолед .
Обзавеждането с маси , столове, сепарета и други , както и боядисването и облицовката на под , стени тавани , в търговската част е по Ваш избор и вкус.
6.Санитарен възел :
За песналът трябва да се осигури санитарен възел , оборудван с мивка с течаща топла и студена вода , тоалетна чиния, ефективна промивна инсталация и средства за имиване , дезинфекция и подсушаване на ръцете . Подът стените и таваните трябва да са облицивани и боядисани с материали , позволяващи почистване и дезинфекция.
Може да се използва един санитарен възел за персонала и клиентите.
7. Условия за съхранение на личните вещи и облекло на персонала :
Трябва да е осигурен гардероб за съхранение на облеклото и вещите на персонала . Може да се разполжи в складовото помещение .
8. Шкаф и условия за съхранение на препаратите за почистване и дезинфекция и инвентара :
Трябва де се осигури шкаф, с плътно затварящи се врати за препаратите за почистване и дезинфекция , както и кът за съхранение на инвентара - стирки , четки и др. Препаратите и инвентара не трябва да имат пряк достъп до храните .
Това са основните изисквания относно базата .
Необходими документи , свързани с безопаснотта на храните
1.Система за самоконтрол , която включва девет програми за :
-Сграда , помещения и оборудване ;
-Приемане на храни и суровини;
-Съхранение на храните и суровините ;
-Технологична обработка на храните ;
-Хигиената в обекта;
-Лична хигиена на персонала ;
-Обучение на персонала ;
-Борба с вредителите ;
-Изтегляне на храни от обекта ( бракуване).
2. Процедури по НАССР :
Процедурите по НАССР са свързани с анализ и контрол на ККТ ( критично контролни точки ) . НАССР се основава на седем принципа и 12 стъпки .
Анализирайки риска и опасностите се опрделят ККТ . Към всяка критично контролна точка има чек лист .
Ние изработваме горепосочените документи , като цената се определя от групите храни , които ще се предлагат .Изработването е от 3 до 7 дни .
Цената е от 200 до 350 лв. За повече информация тел.0988 357 093 - В. Бойчева
Необходими документи за ОДБХ
В страната има 28 - ОДБХ , които са към БАБХ ( Българска агенция по безопасност на храните ) .
За регистрацията се подават документи в ОДБХ :
1. Фирменото решение , издадено от Агенцията по вписвания - копие ;
2.Договор за наем или документ за собственост - копие ;
3.Заявление по образец - попълва се в ОДБХ при подаване на документи ;
4. Документ за платена , държавна такса - плаща се в касата на ОДБХ , само за гр. Бургас , в клон на СИ БАНК .Държавната такса е 34 лв . или 21 лв. ако се извършва пререгистрация .
След , като подадете документите , в срок от 30 дни се извършва проверка, от комисия от инспектори .
При проверката базата трябва да отговаря за хигиенните и нормативни изисквания за храните ( иброени по горе ) , а също трябва да имате разработени система за самоконтрол и процедури по НАССР .
Това са накратко изискванията .
За повече информация обадете се на тел. :0988 357 062 - В. Бойчева
или пишете тук .
Кафе - аператив е вид обект, който съгласно номенклатурата на БАБХ е в списъка на обектите за обществено хранене.
Храните , които се предлагат в кафе - аператив , са в зависимост от условията , които са осигурени .
В кафе- аператив могат да се предлагат следните групи храни :
- топли напитки;
- безалкохолни напитки;
- нектари и плодови сокове;
- пиво ;
-вино и високоалкохолни напитки;
-студени мезета ( млечни и колбаси );
-аламинути;
-сандвичи, хамбургери, бургери;
-скара;
-салати;
- хлебни изделия ;
- чипс;
- захарни и шоколадови изделия;
-ядки ;
- готови малотрайни сладкарски зиделия ;
-сладолед ;
Това са всички групи храни , които могат да се предлагат в кафе- аператив , но не е необходимо да предлагате всичко.
Необходими изисквания за помещенията:
Помещенията и условията , които са Ви необходими зависят също , от това какви групи храни ще предлагате.
Необходими са Ви основно следните помещения и условия :
1. Складово помещение - оборудвано с хладилни съоръжения за съхранение на храните , изискващи хладилни условия на съхранение и пособия ( рафтове , срелажи, скари и др. ) за съхранение на храните , които не изискват хладилни условия на съхранение .
2.Подготвителни площи :
- за бяло месо ;
- за червено месо;
- за салати;
-сандвичи , хамбургери и бургери.
Не е необходимо да имате всички изброени подготвителни площи . Например ако не предлагате скара не трябва да имате подготвителни за бяло и червено месо .Пода , стените и таваните , трябва да са гладки , като стените до мивките трябва да са облицовани с фаянс до около 30 см.
3.Работна площ :
След подготвителните площи храните ( скара ) се подлагат на топлинна обработка . Измитите зеленчуци се нарявазват и оформят , като салати , а част от тях се използват за хамбургерите и сандвичите . Ако имате скара е необходимо над нея да има вентилационна система . В работната площ трябва да има хигиенна мивка с течаща топла и студена вода за измиване на кухненската посуда, а също и работен плот или плотове , в зависимост от капацитета и групите храни , които се предлагат . Пода , стените и таваните , трябва да са гладки ( независимо от какви материали ) , позволяващи почистване . Стената над мивката трябва да е облицована с фаянс до около 30 см.
4. Умивалня за трапезна посуда :
За трапезната посуда ( посудата с която се хранят клиентите) са необходими мивка с течаща топла и студена вода и миялна машина или тригнездна мивка .
Не трябва да се пресичат пътищата на издаването на чистата храна и умивалнята . Над мивката ( ако има миялна машина) или над трите мивки , стената трябва да е облицована с фаянсови плочки до около 30 см.
5.Търговска част:
Търговската част е оборудвана с бар плот, с двугнездна умивалня за измване на чашите от топлите напитки . Може да имате хладилно съоръжения под бара, за съхранение на прясно мляко за напитките и други храни .
В търговската част са разположени също и хладилни витрини за съхранение на безалкохолни напитки и фризер за сладолед .
Обзавеждането с маси , столове, сепарета и други , както и боядисването и облицовката на под , стени тавани , в търговската част е по Ваш избор и вкус.
6.Санитарен възел :
За песналът трябва да се осигури санитарен възел , оборудван с мивка с течаща топла и студена вода , тоалетна чиния, ефективна промивна инсталация и средства за имиване , дезинфекция и подсушаване на ръцете . Подът стените и таваните трябва да са облицивани и боядисани с материали , позволяващи почистване и дезинфекция.
Може да се използва един санитарен възел за персонала и клиентите.
7. Условия за съхранение на личните вещи и облекло на персонала :
Трябва да е осигурен гардероб за съхранение на облеклото и вещите на персонала . Може да се разполжи в складовото помещение .
8. Шкаф и условия за съхранение на препаратите за почистване и дезинфекция и инвентара :
Трябва де се осигури шкаф, с плътно затварящи се врати за препаратите за почистване и дезинфекция , както и кът за съхранение на инвентара - стирки , четки и др. Препаратите и инвентара не трябва да имат пряк достъп до храните .
Това са основните изисквания относно базата .
Необходими документи , свързани с безопаснотта на храните
1.Система за самоконтрол , която включва девет програми за :
-Сграда , помещения и оборудване ;
-Приемане на храни и суровини;
-Съхранение на храните и суровините ;
-Технологична обработка на храните ;
-Хигиената в обекта;
-Лична хигиена на персонала ;
-Обучение на персонала ;
-Борба с вредителите ;
-Изтегляне на храни от обекта ( бракуване).
2. Процедури по НАССР :
Процедурите по НАССР са свързани с анализ и контрол на ККТ ( критично контролни точки ) . НАССР се основава на седем принципа и 12 стъпки .
Анализирайки риска и опасностите се опрделят ККТ . Към всяка критично контролна точка има чек лист .
Ние изработваме горепосочените документи , като цената се определя от групите храни , които ще се предлагат .Изработването е от 3 до 7 дни .
Цената е от 200 до 350 лв. За повече информация тел.0988 357 093 - В. Бойчева
Необходими документи за ОДБХ
В страната има 28 - ОДБХ , които са към БАБХ ( Българска агенция по безопасност на храните ) .
За регистрацията се подават документи в ОДБХ :
1. Фирменото решение , издадено от Агенцията по вписвания - копие ;
2.Договор за наем или документ за собственост - копие ;
3.Заявление по образец - попълва се в ОДБХ при подаване на документи ;
4. Документ за платена , държавна такса - плаща се в касата на ОДБХ , само за гр. Бургас , в клон на СИ БАНК .Държавната такса е 34 лв . или 21 лв. ако се извършва пререгистрация .
След , като подадете документите , в срок от 30 дни се извършва проверка, от комисия от инспектори .
При проверката базата трябва да отговаря за хигиенните и нормативни изисквания за храните ( иброени по горе ) , а също трябва да имате разработени система за самоконтрол и процедури по НАССР .
Това са накратко изискванията .
За повече информация обадете се на тел. :0988 357 062 - В. Бойчева
или пишете тук .
Търсене
Най-четени
1. radostinalassa
2. zahariada
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. kvg55
7. wonder
8. sparotok
9. planinitenabulgaria
10. tota
11. bezistena
12. missana
13. getmans1
14. bosia
2. zahariada
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. kvg55
7. wonder
8. sparotok
9. planinitenabulgaria
10. tota
11. bezistena
12. missana
13. getmans1
14. bosia
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. bojil
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. bojil
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
Най-активни
1. geraltofrivia
2. sarang
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. bateico
8. rosiela
9. iw69
10. djani
2. sarang
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. bateico
8. rosiela
9. iw69
10. djani