Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Разработване на Система за Самоконтрол (ССК), НАССР Система (ХАСЕП Система) и Мониторингова Програма (МП) за всеки търговски обект за складиране, търговия, приготвяне или предлагане на храни, като например: - заведение за обществено хранене; - хранителен магазин; - павилион за храни; - магазин за био храни; - склад за храни; - баничарница; - пекарна; - бърза закуска; - дюнер; - скара; - кафе сладкарница; - цех за производство на храни; - други обекти за предлагане и приготвяне на храни. Извършваме безплатни консултации и даваме информация относно изискванията за регистрация в Агенцията по Храните на различните видове търговски обекти за храни, като отговаряме на въпроси свързани с устройството на помещенията, съгласно нормативните изисквания за храните, както и на въпроси относно изготвянето на необходимите за регистрация документи. Ние ще ви запознаем на достъпен език и без никакви такси с всички изисквания на Закона за Храните и наредбите към него. Предлаганите от колектива ни професионално разработени системи съдържат конкретни данни за всеки различен търговски обект и при необходимост могат да се изготвят в рекордно кратки срокове. За контакти: В. Бойчева: 0988 357 062. Р. Желязков: 0887 360 354. Имейл: valya.konsult@gmail.com
Автор: tanya123 Категория: Бизнес
Прочетен: 611907 Постинги: 134 Коментари: 1
Постинги в блога от Септември, 2014 г.
                    Изисквания за регистрация на кафе - аператив   

Кафе - аператив е вид обект, който съгласно номенклатурата на БАБХ е в списъка на обектите за обществено хранене.
Храните , които се предлагат в кафе - аператив , са в зависимост от условията , които са осигурени .
В кафе- аператив могат да се предлагат следните групи храни :
- топли напитки;
- безалкохолни напитки;
- нектари и плодови сокове;
- пиво ;
-вино и високоалкохолни напитки;
-студени мезета ( млечни и колбаси );
-аламинути;
-сандвичи, хамбургери, бургери;
-скара;
-салати;
- хлебни изделия ;
- чипс;
- захарни и шоколадови изделия;
-ядки ;
- готови малотрайни сладкарски зиделия ;
-сладолед ;

Това са всички групи храни , които могат да се предлагат  в кафе- аператив , но не е необходимо да предлагате всичко.

Необходими изисквания за помещенията:

Помещенията и условията , които са Ви необходими зависят също , от това какви групи храни ще предлагате.

Необходими са Ви основно следните помещения и условия :

1. Складово помещение - оборудвано с хладилни съоръжения за съхранение на храните , изискващи хладилни условия на съхранение и пособия ( рафтове , срелажи, скари и др. ) за съхранение на храните , които не изискват хладилни условия на съхранение .

2.Подготвителни площи :
- за бяло месо ;
- за червено месо;
- за салати;
-сандвичи , хамбургери и бургери.
Не е необходимо да имате всички изброени  подготвителни площи . Например ако не предлагате скара не трябва да имате подготвителни за бяло и червено месо .Пода , стените и таваните , трябва да са гладки , като стените до мивките трябва да са облицовани с фаянс до около 30 см.

3.Работна площ :
След подготвителните площи храните ( скара ) се подлагат на топлинна обработка . Измитите зеленчуци се нарявазват и оформят , като салати , а част от тях се използват за хамбургерите и сандвичите . Ако имате скара е необходимо над нея да има вентилационна система . В работната площ трябва да има хигиенна мивка с течаща топла и студена вода за измиване на кухненската посуда, а също и работен плот или плотове , в зависимост от капацитета и групите храни , които се предлагат . Пода , стените и таваните , трябва да са гладки ( независимо от какви материали ) , позволяващи почистване . Стената над мивката трябва да е облицована с фаянс до около 30 см.

4. Умивалня за трапезна посуда :
За трапезната посуда ( посудата с която се хранят клиентите) са необходими мивка с течаща топла и студена вода и миялна машина или тригнездна мивка .
Не трябва да се пресичат пътищата на издаването на чистата храна и умивалнята . Над мивката ( ако има миялна машина) или над трите мивки , стената трябва да е облицована с фаянсови плочки до около 30 см.

5.Търговска част:
Търговската част е оборудвана с бар плот, с двугнездна умивалня за измване на чашите от топлите напитки . Може да имате хладилно съоръжения под бара, за съхранение на прясно мляко за напитките и други храни .
В търговската част са разположени също и хладилни витрини за съхранение на безалкохолни напитки и фризер за сладолед .
Обзавеждането с маси , столове, сепарета и други , както и боядисването и облицовката на под , стени тавани , в търговската част е по Ваш  избор и вкус.

6.Санитарен възел :
За песналът трябва да се осигури санитарен възел , оборудван с мивка с течаща топла и студена вода , тоалетна чиния, ефективна промивна инсталация и средства за имиване , дезинфекция и подсушаване на ръцете . Подът стените и таваните трябва да са облицивани и боядисани с материали , позволяващи почистване и дезинфекция.

Може да се използва един санитарен възел за персонала и клиентите.
7. Условия за съхранение на личните вещи и облекло на персонала :
Трябва да е осигурен гардероб за съхранение на облеклото и вещите на персонала . Може да се разполжи в складовото помещение .

8. Шкаф и условия  за съхранение на препаратите за почистване и дезинфекция и инвентара  :
Трябва де се осигури шкаф, с плътно затварящи се врати за препаратите за почистване и дезинфекция , както и кът за съхранение на инвентара - стирки , четки и др. Препаратите и инвентара не трябва да имат пряк достъп до храните .

Това са основните изисквания относно базата .

            Необходими документи , свързани с безопаснотта на храните


1.Система за самоконтрол , която  включва девет програми за :
-Сграда , помещения и оборудване ;
-Приемане на храни и суровини;
-Съхранение на храните и суровините ;
-Технологична обработка на храните ;
-Хигиената в обекта;
-Лична хигиена на персонала ;
-Обучение на персонала ;
-Борба с вредителите ;
-Изтегляне на храни от обекта ( бракуване).

2. Процедури по НАССР :
Процедурите по НАССР са свързани с анализ и контрол на ККТ ( критично контролни точки ) . НАССР се основава на седем принципа и 12 стъпки .
Анализирайки риска и опасностите се опрделят ККТ . Към всяка критично контролна точка има чек лист .


Ние изработваме горепосочените документи , като цената се определя от групите храни , които ще се предлагат .Изработването е от 3 до 7 дни .
Цената е от 200 до 350 лв. За повече информация тел.0988 357 093 - В. Бойчева
 
Необходими документи за ОДБХ


В страната има 28 - ОДБХ , които са към БАБХ ( Българска агенция по безопасност на храните ) .
За регистрацията се подават документи в ОДБХ :
1. Фирменото решение , издадено от Агенцията по вписвания - копие ;
2.Договор за наем или документ за собственост - копие ;
3.Заявление по образец - попълва се в ОДБХ при подаване на документи ;
4. Документ за платена , държавна такса - плаща се в касата на ОДБХ , само за гр. Бургас , в клон на СИ БАНК .Държавната такса е 34 лв . или 21 лв. ако се извършва пререгистрация .

След , като подадете документите , в срок от 30 дни се извършва проверка, от комисия от инспектори .
При проверката базата трябва да отговаря за хигиенните и нормативни изисквания за храните ( иброени по горе ) , а също трябва да имате разработени система за самоконтрол и процедури по НАССР .
Това са накратко изискванията .
За повече информация обадете се на тел. :0988 357 062 - В. Бойчева
или пишете тук .
 




Категория: Бизнес
Прочетен: 9304 Коментари: 0 Гласове: 1
Търсене

За този блог
Автор: tanya123
Категория: Бизнес
Прочетен: 611907
Постинги: 134
Коментари: 1
Гласове: 32
Календар
«  Септември, 2014  >>
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930