Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Разработване на Система за Самоконтрол (ССК), НАССР Система (ХАСЕП Система) и Мониторингова Програма (МП) за всеки търговски обект за складиране, търговия, приготвяне или предлагане на храни, като например: - заведение за обществено хранене; - хранителен магазин; - павилион за храни; - магазин за био храни; - склад за храни; - баничарница; - пекарна; - бърза закуска; - дюнер; - скара; - кафе сладкарница; - цех за производство на храни; - други обекти за предлагане и приготвяне на храни. Извършваме безплатни консултации и даваме информация относно изискванията за регистрация в Агенцията по Храните на различните видове търговски обекти за храни, като отговаряме на въпроси свързани с устройството на помещенията, съгласно нормативните изисквания за храните, както и на въпроси относно изготвянето на необходимите за регистрация документи. Ние ще ви запознаем на достъпен език и без никакви такси с всички изисквания на Закона за Храните и наредбите към него. Предлаганите от колектива ни професионално разработени системи съдържат конкретни данни за всеки различен търговски обект и при необходимост могат да се изготвят в рекордно кратки срокове. За контакти: В. Бойчева: 0988 357 062. Р. Желязков: 0887 360 354. Имейл: valya.konsult@gmail.com
Автор: tanya123 Категория: Бизнес
Прочетен: 619917 Постинги: 134 Коментари: 1
Постинги в блога от Ноември, 2015 г.

Изисквания за регистрация на временни обекти за търговия с храни като скара, риба, пържени или печени картофи, сладкарски изделия, захарни и шоколадови изделия и други храни
================================

1. Общи изисквания:

За да регистрирате временен обект за търговия с храни е необходимо да подадете следните документи в ОДБХ (Областна Дирекция по Безопасност на Храните):

- Разрешението за поставяне на обекта на територията на базара - копие;
- Решението за регистрацията на фирмата, издадено от агенцията по вписвания - копие;
- Заявление за регистрация на временен обект (взема се от сградата на ОДБХ или може да се изтегли от сайта на БАБХ (Българска Агенция по Безопасност на Храните));
- Документ за платена държавна такса, около 21 лв. (плаща се в сградата на ОДБХ или по банков път).

ВСИЧКИ ОБЕКТИ ИЗПОЛЗВАТ САНИТАРНИ ВЪЗЛИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА БАЗАРА, КАТО ТОВА ТРЯБВА ДА Е ПОСОЧЕНО В ДОГОВОРА!

По настоящем споменатите документи могат да се подадат и по електронен път, ако желаете тази опция, посетете сайта на БАБХ (Българска Агенция по Безопасност на Храните).

=====================

2. Хигиенни изисквания за предлагане на скара, сандвичи и пържени картофи:

За предлагане на скара и сандвичи и пържени картофи във временен обект е необходимо да имате следното оборудване:

- резервоар за вода;
- мивка;
- загряващо устройство за водата;
- съд, в който да се изтичат отпаднете води;
- работен плот;
- хладилно съоръжение (комбинирано);
- скара;
- фритюрник;
- сандвич преса;
- хладилни витрини за напитки (ако предлагате);
- устройство за наливна бира (ако желаете да предлагате);
- кът за съхранение на опаковките и еднократната посуда;
- шкаф за съхранение на инвентара и препаратите за почистване;
- кът за съхранение на личното облекло и вещи на персонала.

====================================================

3. Хигиенни изисквания за предлагане на риба и пържени картофи:

За да предлагате пържени картофи, печене на скара и пържена риба е необходимо да имате следното оборудване:

- мивка;
- резервоар за вода;
- устройство за загряване на водата;
- скара;
- фритюрник за пържене на риба;
- фритюрник за пържене на картофи;
- аспирационна система;
- работен плот;
- хладилно съоръжение (комбинирано);
- хладилни витрини за напитки;
- устройство за наливна бира (ако желаете да предлагате);
- рафт за съхранение на еднократната посуда и опаковки;
- шкаф за съхранение на инвентара и препаратите за почистване;
- кът за съхранение на личното облекло и вещи на персонала.

Рибата трябва да се получава обработена (изчистена) и готова за печене, а ако не е обработена - мивката трябва да се използва почасово по определен от вас график.

======================================================

4. Хигиенни изисквания за приготвяне на печен картоф:

За да предлагате печен картоф е необходимо да имате:

- мивка/и;
- резервоар за вода;
- загряващо устройство за водата;
- работен плот;
- хладилни витрини за съхранение на салати;
- гарнитури и сосове;
- хладилник;
- хладилни витрини за напитки (ако предлагате);
- пещ или фурна за печене на картофи;
- аспирационна система;
- дребен работен инвентар;
- кът за съхранение на препаратите за почистване и дезинфекция;
- кът за съхранение на еднократната посуда;
- кът за съхранение на личното облекло и вещи на персонала.

Измитите картофи могат да се съхраняват като заготовка до края на работния ден. Ако е възможно осигурете две мивки - едната за обработка на суровите картофи, а другата за измиване на инвентара и ръцете на персонала по време на работа. Ако няма възможност да се осигурят две мивки - може да се направи график и мивката, така че тя да се използва почасово по зададен от вас график.

=================================================

5. Хигиенни изисквания за предлагане на сладкарски изделия, захарни и шоколадови изделия:

За да предлагате малотрайни и трайни сладкарски изделия, захарни и шоколадови изделия е необходимо да имате следното оборудване:

- мивка с резервоар;
- устройство за загряване на водата;
- хладилни витрини за съхранение на малотрайните сладкарски изделия;
- нехладилни витрини;
- рафтове или подноси за съхранение на трайните сладкарски изделия, захарни и шоколадови изделия;
- кът за съхранение на еднократната посуда;
- кът за съхранение на инвентара и средствата за почистване;
- кът за съхранение на личното облекло и вещи на персонала.

Захарни изделия са бонбони, вафли, бисквити, сухи пасти и други. Може да предлагате също и ядки, маслодайни семена и сушени плодове, които трябва да съхранявате в съдове с капаци или закрити витрини. Ако осигурите кафе-машина - може да предлагате и топли напитки.

==============================

6. Основни изисквания към персонала:

Всеки работещ в обектите трябва да има редовна лична здравна книжка, заверена с необходимите медицински прегледи и заверена от личния лекар или друг общо практикуващ лекар.
Моля ви, не купувайте фалшиви здравни книжки, защото е престъпление и има риск някой от персонала да разнася зарази!
Всеки работещ трябва да има работно облекло, което да е здраво и чисто!
По време на работа не трябва да се извършват действия, които вторично могат да замърсят храните - като пушене, дъвчене на дъвка, забърсване на ръцете в работното облекло и други.
Работодателят е длъжен да осигури миещи и дезинфекционни средства за измиване на ръцете и еднократни кърпи за забърсване на ръцете. Не се допуска ръцете да се забърсват на текстилни кърпи.

============================

7. Необходими документи за безопасност на храните:

- Процедури по НАССР (система за анализ и контрол на критично контролните точки);
- Система за самоконтрол (свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики).

******************************************
******************************************

Както разбирате в тази публикация сме описали най-често предлаганите храни по коледни и новогодишни базари, но ако имате въпроси относно предлагане и на други асортименти - моля пишете ни!

За професионално изработване на всички документи свързани с регистрацията, законното стартиране и функционирането на посочени по-горе търговски дейности в цялата страна - може да се свържете с нашия екип на следните координати:

В. Бойчева: 0988 357 062
Р. Желязков: 0887 360 354
Имейл: valya.konsult@gmail.com

 

Категория: Бизнес
Прочетен: 4239 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 02.01.2016 18:10
Търсене

За този блог
Автор: tanya123
Категория: Бизнес
Прочетен: 619917
Постинги: 134
Коментари: 1
Гласове: 32
Календар
«  Ноември, 2015  >>
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30