Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Разработване на Система за Самоконтрол (ССК), НАССР Система (ХАСЕП Система) и Мониторингова Програма (МП) за всеки търговски обект за складиране, търговия, приготвяне или предлагане на храни, като например: - заведение за обществено хранене; - хранителен магазин; - павилион за храни; - магазин за био храни; - склад за храни; - баничарница; - пекарна; - бърза закуска; - дюнер; - скара; - кафе сладкарница; - цех за производство на храни; - други обекти за предлагане и приготвяне на храни. Извършваме безплатни консултации и даваме информация относно изискванията за регистрация в Агенцията по Храните на различните видове търговски обекти за храни, като отговаряме на въпроси свързани с устройството на помещенията, съгласно нормативните изисквания за храните, както и на въпроси относно изготвянето на необходимите за регистрация документи. Ние ще ви запознаем на достъпен език и без никакви такси с всички изисквания на Закона за Храните и наредбите към него. Предлаганите от колектива ни професионално разработени системи съдържат конкретни данни за всеки различен търговски обект и при необходимост могат да се изготвят в рекордно кратки срокове. За контакти: В. Бойчева: 0988 357 062. Р. Желязков: 0887 360 354. Имейл: valya.konsult@gmail.com
Автор: tanya123 Категория: Бизнес
Прочетен: 251787 Постинги: 83 Коментари: 1
Постинги в блога от Октомври, 2017 г.
 Изисквания за предлагане на сладкарки изделия

Сладкарницата е място, което се посещава от всички възрастови групи.

Сладкарските изделия- торти, пасти, сладки и пр. доставят наслада в ежедневието, а също се поръчват по различни щастливи поводи.

За да предлагате сладкарски изделия е необходимо да си изберете един от следните видове обекти, които да регистрирате в Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ):

1.Сладкарска работилница с производство и реализация на място;

2. Кафе- сладкарница, питейни заведения- кафене, кафе- аперитив, бирария и др. (сладкарските изделия се получават готови и се съхраняват в отделна витрина);

3. Ресторанти (в ресторантите, сладкарските изделия могат да се приготвят на място, ако имат обособено помещение за целта или да се получават готови и да се съхраняват в отделна витрина);

4. Магазини, супермаркети и хипермаркети-  сладкарските изделия се получават готови и се съхраняват в отделна витрина.

Поради многобройните запитвания, в тази публикация ще изложим изискванията за сладкарска работилница с приготвяне и реализация на място на сладкарски изделия.

I. Изисквания, относно материално техническата база за сладкарска работилница

1. Складово помещение:

1.1 Складово помещение, оборудвано с рафтове, стелажи и скари за съхранение на суровини и храни, които не изискват хладилни условия на съхранение и хладилни съоръжения за съхранение на суровини, изискващи хладилни условия на съхранение. Брашната трябва да се разполагат върху скари или стелажи, които да не са плътно доближени до стената.

За обекти с по- голям капацитет може да се обособят хладилен и нехладилен склад.

Допуска се в складовите помещения да се монтира мивка и работен плот за измиване  на яйца и плодове.

2. Работна площ с обособени:

2.1. Подготвителни площи:

Подготвителната площ представлява мивка/и с течаща топла и студена вода, работен плот и работен инвентар  От складовете суровините и храните трябва да постъпят в подготвителните площи, които са:

2.1.1. Кът с работен плот и везна за  разопаковане и разтегляне на суровините;

2.1.2. Подготвителна площ за обработка на плодове (може да е в складовата площ);

2.2.3. Подготвителна площ за  обработка на яйца (в настоящем яйцата не се дезинфекцират, а само се измиват механичните замърсители от черупките им);

До подготвителните площи по необходимост се поставят плюсови хладилни съоръжения, в които да се съхраняват суровини.  До заготовките се поставя маркировка с дата, час на приготвяне.

2.2. Кът за приготвяне  на сладкарските  изделия:

Необходимо  е да осигурите работни плотове, технологичен хладилник за съхранение на заготовки, фурна за печене, котлони, миксери, уреди за замесване на тесто (ако е необходимо) и друг дребен работен инвентар.

Над уредите, които отделят пари се поставя вентилационен чадър за отвеждане на парите.

Малотрайните сладкарски изделия и трайните се приготвят на различни плотове.

3. Умивалня за работна посуда:

Осигурява се мивка или две мивки (при по- голям капацитет) с течаща топла и студена вода и съоръжения за изсушаване на работната посуда и ръцете на персонала по време на работа.

Мивката се изгражда в къта за приготвяне на сладкарски изделия;

4. Търговска част:

В търговската част се осигурява:

-       бар- плот с мивка, за измиване на посудата от приготвяне на топли и студени напитки (не е задължително);

-       рафтове и стелажи за съхранение на трайни сладкарски изделия;

-       хладилна/и витрина/и за съхранение на сладкарските изделия;

-       хладилни витрини за съхранение на напитки (не е задължително да ги предлагате)

-       сокоизстисквачки и блендери за приготвяне на фреш (не е задължително да ги предлагате)

-       места за клиенти (маси, столове, сепарета и др.);

5. Санитарно- битови помещения:

5.1. Санитарно- битово помещение или кът (за обектите с по- малък капацитет) за преобличане на персонала, оборудван с гардероб/и или закачалки за съхранение на личното облекло и вещи на персонала. Може да е осигурен само един гардероб ако обекта е с по-малък капацитет.

5.2. Санитарен възел за персонала с една или две клетки, оборудван с тоалетна/и чиния/и, мивка/и с течаща топла и студена вода и средства за измиване, дезинфекция и подсушване на ръцете.

5.3. Санитарен възел за клиенти с една или две клетки, оборудван с тоалетна/и чиния/и, мивка/и с течаща топла и студена вода и средства за измиване и подсушване на ръцете.

При обекти с по- малък капацитет може да се използва един и същи санитарен възел от клиенти и персонал.

Може да се използва само една тоалетна ако обекта е с по- малък капацитет и броя на персонала е не повече от 5 човека на смяна.

II. Необходими документи и разрешителни

1. Документи за безопасност на храните, съобразно изискванията на чл. 12 и 18 от Закона за храните (Д. в. бр. 90/99 г. последно изм. и доп. Д. в. бр. 88/2016г.).

1.1 НАССР система за анализ и контрол на критично контролните точки;

1.2. Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики;

1.3.  Технологична документация за отделните групи храни;

1.4. Технологична карта;

1.5. Мониторинга програма за  изследване на приготвяните храни;

1.6. Проект на етикети за отделните  малотрайни и трайни сладкарски изделия.

Ние разработваме професионално документите за безопасност на храните и ако желаете може да използвате нашите услуги.

След устройство на помещението и осигуряване на документите за безопасност на храните е необходимо да подадете заявление и списък с групи храни (по образец 109 и 84 на БАБХ) в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. На място се плаща държавна такса в размер 34 лв.

Законовия срок за извършване на проверка е 30 календарни дни след подаване на документите, но от практика знаем, че проверките се извършват  до седмица или до 10 дени

При проверката от инспектори от ОДБХ се проверява материалната база и документите за безопасност на храните. След проверката се издава протокол, с който веднага може да започнете работа.

До 2 седмици (зависи от натовареността на съответното ОДБХ) се издава Удостоверение за регистрация на обекта, което трябва да получите от сградата на ОДБХ, освен ако не сте пожелали да бъде изпратено по куриер.

2. Разрешителни от общината:

От общината по местонахождение на обекта се получава разрешително за работното време и категоризация.

В общината подавате протокола от проверката на ОДБХ или удостоверението за регистрация, заявления по образец, фирменото решение, документ за собственост или договор за наем. На всички документи, които прилагате е необходимо да направите копие.

Не е проблем да работите преди да е извършена проверката от общински служители.

След проверка от общински служители получавате разрешително за работното време и категоризация.

3. Документация по трудова медицина:

Необходимо е да имате разработка по трудова медицина, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа.

Не е необходимо да имате разработка по трудова медицина ако нямате наети работници. Например ако сте ООД и работите само управителите на дружеството.

Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина.

4. Документ и изисквания за пожарна безопасност:

Необходимо е да имате инструкция по пожарна безопасност, пожарогасител и вратите на помещенията да се отварят навън.

Това са основните изисквания за регистрация на сладкарска работилница.

През следващите дни ще изложим информация за другите обекти, в които  биха могли да се предлагат сладкарски изделия.

Надявам се, че с информацията ще бъдем полезни.  Ако имате конкретни въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или да се обадите на тел. 0988 357 062- В. Бойчева и 0887 360 354- Р. Желязков.

 

Категория: Бизнес
Прочетен: 4918 Коментари: 0 Гласове: -9
Последна промяна: 22.10 00:24
 Изисквания за откриване на класически ресторант:

Ресторантът е обект, в който могат да се предлагат различни видове ястия, супи, салати, студени и топли предястия, печени на скара/грил месни продукти, кухненски десерти, сладкарски изделия (ако има обособен кът), топли напитки, вина и високоалкохолни напитки.

I. Изисквания, относно материално техническата база:

Складови помещения:

1. Складово помещение за сухи продукти, оборудвано с рафтове, стелажи и скари за съхранение на суровини и храни, които не изискват хладилни условия на съхранение и хладилни съоръжения за съхранение на суровини, изискващи хладилни условия на съхранение.

2. Складово помещение с хладилни съоръжения или хладилни камери, оборудвани с хладилни съоръжения.

Складовите площи се изграждат в зависимост от капацитета на обекта.

Може да има и само един склад за ресторанти с по- малък капацитет. В този случай помещението за складиране се оборудва с рафтове, стелажи, скари и хладилни съоръжения.

Допуска се в складовите помещения да се монтира мивка и работен плот за измиване на яйца или зеленчуци и плодове.

Работна площ с обособени:

Подготвителни площи:

Подготвителната площ представлява мивка/и с течаща топла и студена вода, работен плот и работен инвентар  От складовете суровините трябва да постъпят в подготвителните площи, които са:

1. Подготвителна площ за птичи меса;

2. Подготвителна площ за червени меса;

3. Подготвителна площ за риба и морски суровини;

4. Подготвителна площ за яйца;

5. Подготвителна площ за зеленчуци и плодове.

Може да се използва по график една подготвителна площ за обработка на две групи храни.

До подготвителните площи се поставят плюсови хладилни съоръжения, в които да се съхраняват заготовки.

До заготовките се поставя маркировка с дата и час.

Не се изхвърля етикета на оригиналната опаковка, до изчерпване на количествата от суровините.

Студена кухня:

Студена кухня се обособява в ресторанти с по- голям капацитет. Оборудването, което е необходимо е мивка, работен плот и плюсов хладилник за заготовки.

В студена кухня се приготвят и аранжират салати, плата със зеленчуци, месни и млечни продукти.

Кът за приготвяне на тестото за пици (ако се предлагат пици):

Необходимо е да се осигури работен плот, везна за разтегляне на суровините и тестомесачка. В работния кът се осигурява една мивка с течаща топла и студена вода.

Топла кухня:

В топла кухня се монтират се уреди за термична обработка- фурни, котлони, фритюрници, скари и др. Над уредите за термична обработка, които отделят пари се поставя ефективна вентилационна система, която да отвежда парите и мазнините.

Умивалня за работна посуда:

В изолиран кът топла кухня или в отделно помещение се изгражда умивалня за кухненска, работна посуда. Това е посудата, в която и с която се приготвя храната- тенджери, тави, тигани, кухненски ножове и др.

Осигурява се  1 или 2 мивки  и средства за изсушаване на съдовете.

Броят на мивките зависи от капацитета на обекта.

Търговска част:

В търговската част се осигурява:

-       бар- плот с мивка, за измиване на посудата от приготвяне на топли и студени напитки;

-       рафтове и стелажи зад бара за съхранение на алкохолни напитки;

-       хладилни витрини за съхранение на напитки;

-       места за клиенти (маси, столове, сепарета и др.);

-       топли и студени витрини за обекти, в които има организирано хранене или предлагат обедно меню.

-       хладилна витрина за съхранение на сладкарски изделия, приготвени в обекта или получени готови.

Умивалня за трапезна посуда:

За измиване на трапезната посуда се осигуряват две или три мивки или мивка и миялна машина. В обектите, изградени по- рано може да са осигурени и три мивки.

Ако не е осигурена миялна машина е необходимо да осигурите сушилни за изсушаване на трапезните съдове.

Санитарно- битови помещения:

1. Санитарно- битово помещение или кът (за обектите с по- малък капацитет) за преобличане на персонала, оборудван с гардероби или закачалки за съхранение на личното облекло и вещи на персонала. Може да е осигурен само един гардероб ако обекта е с по-малък капацитет.

2. Санитарен възел за персонала с една или две клетки, оборудван с тоалетна/и чиния/и, мивка/и с течаща топла и студена вода и средства за измиване, дезинфекция и подсушване на ръцете.

3. Санитарен възел за клиенти с една или две клетки, оборудван с тоалетна/и чиния/и, мивка/и с течаща топла и студена вода и средства за измиване и подсушване на ръцете.

II. Необходими документи и разрешителни

Документи за безопасност на храните, съобразно изискванията на чл. 12 и 18 от Закона за храните (Д. в. бр. 90/99 г. последно изм. и доп. Д. в. бр. 63/2016г.).

1. НАССР система за анализ и контрол на критично контролните точки;

2. Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики;

3. Мониторинга програма за  изследване на приготвяните храни;

4.Меню, посочено от Вас с определени алергени, съобразно изискванията на Регламент (ЕС) 1169/2011 за предоставяне на информация за храните на потребителите;

5. Предлагаме и изготвяне на лого и рекламно меню с определени алергени. В екипа ни квалифициран специалист, които би направил Вашето меню атрактивно за клиентите.

Ние разработваме професионално документите за безопасност на храните и ако желаете може да използвате нашите услуги.

След устройство на помещението и осигуряване на документите за безопасност на храните е необходимо да подадете заявление и списък с групи храни (по образец 109 и 85 на БАБХ) в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. На място се плаща държавна такса в размер 34 лв.

Законовия срок за извършване на проверка е 30 календарни дни след подаване на документите, но от практика знаем, че проверките се извършват до около седмица.

При проверката от инспектори от ОДБХ се проверява материалната база и документите за безопасност на храните. След проверката се издава протокол, с който веднага може да започнете работа.

До 2 седмици (зависи от натовареността на съответното ОДБХ) се издава Удостоверение за регистрация на обекта, което трябва да получите от сградата на ОДБХ, освен ако не сте пожелали да бъде изпратено по куриер.

Разрешителни от общината:

От общината по местонахождение на обекта се получава разрешително за работното време и категоризация.

В общината подавате протокола от проверката на ОДБХ или удостоверението за регистрация, заявления по образец, фирменото решение, документ за професионална квалификация на главния готвач, документ за собственост или договор за наем. На всички документи, които прилагате е необходимо да направите копие.

Документа за квалификация може да е и от проведен  курс за обучение.

Не е проблем да работите преди да е извършена проверката от общински служители.

След проверка от общински служители получавате разрешително за работното време и категоризация.

       Ако в обекта имате жива музика може да се наложи измерване на шума в жилищните площи    над обекта или до обекта.

Документация по трудова медицина:

Необходимо е да имате разработка по трудова медицина, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа.

Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина. Работим с квалифицирани специалисти.

Документ и изисквания за пожарна безопасност:

Необходимо е да имате инструкция по пожарна безопасност, пожарогасител и вратите на помещенията да се отварят навън.

Това са основните изисквания за регистрация на ресторант. Надявам се, че с информацията ще бъдем полезни на хора, които искат да регистрират обект за приготвяне и предлагане на храни. Ако имате конкретни въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или да се обадите на тел. 0988 357 062- В. Бойчева и 0887 360 354- Р. Желязков.

 

Категория: Бизнес
Прочетен: 270 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 19.10 21:32
Търсене

За този блог
Автор: tanya123
Категория: Бизнес
Прочетен: 251787
Постинги: 83
Коментари: 1
Гласове: 17
Календар
«  Октомври, 2017  >>
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031