Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Разработване на Система за Самоконтрол (ССК), НАССР Система (ХАСЕП Система) и Мониторингова Програма (МП) за всеки търговски обект за складиране, търговия, приготвяне или предлагане на храни, като например: - заведение за обществено хранене; - хранителен магазин; - павилион за храни; - магазин за био храни; - склад за храни; - баничарница; - пекарна; - бърза закуска; - дюнер; - скара; - кафе сладкарница; - цех за производство на храни; - други обекти за предлагане и приготвяне на храни. Извършваме безплатни консултации и даваме информация относно изискванията за регистрация в Агенцията по Храните на различните видове търговски обекти за храни, като отговаряме на въпроси свързани с устройството на помещенията, съгласно нормативните изисквания за храните, както и на въпроси относно изготвянето на необходимите за регистрация документи. Ние ще ви запознаем на достъпен език и без никакви такси с всички изисквания на Закона за Храните и наредбите към него. Предлаганите от колектива ни професионално разработени системи съдържат конкретни данни за всеки различен търговски обект и при необходимост могат да се изготвят в рекордно кратки срокове. За контакти: В. Бойчева: 0988 357 062. Р. Желязков: 0887 360 354. Имейл: valya.konsult@gmail.com
Автор: tanya123 Категория: Бизнес
Прочетен: 611898 Постинги: 134 Коментари: 1
Постинги в блога от Март, 2015 г.

*******************************************************************************

Съгласно номенклатурата на БАБХ (Българска Агенция по Безопасност на Храните) обекти, в които могат да се предлагат храни от топла и/или студена витрина могат да бъдат следните:
- Ресторант;
- Бистро;
- Бърза закуска;
- Павилион;
- Бюфет;
- Каравана за предлагане на скара, хамбургери, бургери и сандвичи;
- Стол (ученически, работнически, студентски);

Необходими изисквания към помещенията:

1. Складово помещение/я или кът (в зависимост от видът на обект и капацитета) - оборудвани с хладилни съоръжения, рафтове, стелажи и скари, необходими за съхранение на храните.

2. Подготвителни площи, всяка оборудвана с мивка с течаща топла и студена вода, работен плот и работен инвентар. Броят на подготвителните площи зависи от групите храни, които се обработват.
Отделни групи храни са:
- бяло месо (птиче месо);
- червено месо (телешко, свинско, агнешко);
- риба;
- зеленчуци и плодове;
- яйца;

3. Топла кухня или работна площ (за павилиони, бюфети и каравани) - оборудвана с уреди за приготвяне на храните, вентилационна система над уредите, работен плот и хигиенна мивка за измиване на работния инвентар .

4. Битов кът оборудван с гардероб/и или закачалки за съхранение на личното облекло и вещи на персонала;

5. Отделни санитарни възли за персонала и за клиентите. Може да се използва и един общ санитарен възел за персонала и за посетители, само ако броят на персонала на смяна е не повече от 5 (пет) души.

6. Шкаф с плътно затварящи се врати за съхранение на препаратите за почистване и дезинфекция на помещенията.

7. Умивалня за трапезна посуда (посудата в която се хранят клиентите) - оборудвана с мивка и миялна машина или две мивки или три мивки - в зависимост от капацитета. Умивалня за трапезна посуда не е необходима за обекти, в които се предлага храна в еднократна посуда.

8. Не трябва да има пресичане на пътищата на подаване на готовата храна и прибиране на мръсната посуда!

9. Търговска част за клиенти, оборудвана с:
- Бар плот с една или две мивки за измиване на чашите от топлите напитки;
- Машина за фрешове (ако се приготвят такива напитки);
- Хладилни витрини за безалкохолни напитки;
- Рафтове за алкохолни напитки;
- Топла витрина с топлинен модул или покрити съдове с подгряване на водна баня (тип Бен Мари), където да се поддържа температура от 63 до 70 °C и храната да се съхранява само до 3 часа след приготвянето й;
- Студена витрина за салати и охладени готови кулинарни изделия, в която да се поддържа температура от 4 до 6 °C. Салатите, приготвени в обекта се съхраняват до 3 часа. Готовите салати закупени от външни легитимни производители, включително и готовите кулинарните изделия (шницели , картофени кюфтета, чушка бюрек и други) се съхраняват при условия и срокове определени на етикета от производителя или доставчика;
- За павилионите или обектите, където готовите храни се предлагат от гише - условия за сядане на клиентите не е необходимо да се осигуряват.

10. Необходими за регистрацията документи:
- НАССР система;
- Система за самоконтрол;
- Разработка от трудова медицина;

След изготвяне на посочената по-горе необходима документация, бихте могли да подадете молба за регистрация в ОДБХ (Областна Дирекция по Безопасност на Храните), към която трябва да приложите и следните документи:
1. Решението за регистрацията на фирмата , издадено от агенцията по вписванията - копие;
2. Договор за наем или документ за собственост на търговското помещение - копие;
3. Заявление по образец 15 на БАБХ (Българската Агенция по Безопасност на Храните) - може да се попълни при подаване на документите;
4. Документ за платена държавна такса от 34 лв. плюс 2 лева превод - плаща се в ОДБХ или в банка.

До 30 дни след като подадете документите си би трябвало да се извърши проверка от служители на ОДБХ и ако обектът отговаря на нормативните изисквания за храните и са разработени НАССР система и система за самоконтрол се издава удостоверение за регистрация.
За получаване на разрешение за работното време подавате молба в кметството, на чиято територия е търговския обект, като към нея прибавяте и следните документи:
- Удостоверението за регистрация на обекта от ОДБХ;
- Решението за регистрацията на фирмата , издадено от агенцията по вписванията - копие;
- Договор за наем или документ за собственост на търговското помещение - копие;
Едва след започване на работа се прави и разработка от трудова медицина.

************************************

Нашия екип професионално разработва необходимите за регистрация документи за безопасност на храните - НАССР и системи за самоконтрол. При въпроси или необходимост от професионална консултация свързана с конкретен обект на територията на цялата страна - бихте могли да се свържете с нас на следните координати:

В. Бойчева: 0988 357 062
Р. Желязков: 0887 360 354
Имейл: valya.konsult@gmail.com

Категория: Бизнес
Прочетен: 4449 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 19.11.2015 13:19
Търсене

За този блог
Автор: tanya123
Категория: Бизнес
Прочетен: 611898
Постинги: 134
Коментари: 1
Гласове: 32
Календар
«  Март, 2015  >>
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031