Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Разработване на Система за Самоконтрол (ССК), НАССР Система (ХАСЕП Система) и Мониторингова Програма (МП) за всеки търговски обект за складиране, търговия, приготвяне или предлагане на храни, като например: - заведение за обществено хранене; - хранителен магазин; - павилион за храни; - магазин за био храни; - склад за храни; - баничарница; - пекарна; - бърза закуска; - дюнер; - скара; - кафе сладкарница; - цех за производство на храни; - други обекти за предлагане и приготвяне на храни. Извършваме безплатни консултации и даваме информация относно изискванията за регистрация в Агенцията по Храните на различните видове търговски обекти за храни, като отговаряме на въпроси свързани с устройството на помещенията, съгласно нормативните изисквания за храните, както и на въпроси относно изготвянето на необходимите за регистрация документи. Ние ще ви запознаем на достъпен език и без никакви такси с всички изисквания на Закона за Храните и наредбите към него. Предлаганите от колектива ни професионално разработени системи съдържат конкретни данни за всеки различен търговски обект и при необходимост могат да се изготвят в рекордно кратки срокове. За контакти: В. Бойчева: 0988 357 062. Р. Желязков: 0887 360 354. Имейл: valya.konsult@gmail.com
Автор: tanya123 Категория: Бизнес
Прочетен: 251766 Постинги: 83 Коментари: 1
Постинги в блога от Ноември, 2016 г.
 Изисквания за откриване на обект за приготвяне на фреш, сандвичи и тестени изделия от готови тестени полуфабрикати

 

За да предлагате фреш, сандвичи и тестени закуски, приготвени от тестени полуфабрикати е необходимо да регистрирате обект тип „Бърза закуска“, Павилион (ако се предлага от гише) или каравана (ако обекта е подвижен).

 

В обекта може да се приготвят:

·   - сандвичи с колбаси, млечни продукти, зеленчуци, сосове, кайма, рибни продукти;

·     - фреш от пресни плодове, кореноплодни и зеленчуци а също да се приготвят топли напитки;

·       - тестени изделия (кроасани, банички и др.) от замразени или охладени тестени полуфабрикати;

·        - топли напитки (кафе, чай, капучино и др.).

Може да се предлагат и храни, които се получават готови, като захарни и шоколадови изделия, зърнени храни, ядки, маслодайни семена, чипс, солети, крекери, готови салати и сосове за гарниране на сандвичите, безалкохолни газирани напитки, млечно кисели напитки, плодови сокове и нектари, минерални трапезни и изворни води, пакетиран сладолед и др.

Шоколадови изделия могат да се предлагат само ако в помещението се поддържа температура до 25оС

I. Изисквания към помещението и оборудването

Необходимо е да осигурите следните условия:

Помещението е необходимо да се оборудва с рафтове, стелажи, скари за съхранение на храните изискващи нехладилни условия на съхранение и хладилници (плюсови и минусови) за съхранение на суровини, изискващи специфични условия на съхранение. За сладоледа и замразените тестени полуфабрикати е необходимо да се осигурят отделни фризер.

За печене на тестените изделия и сандвичите се осигурява фурна, парти грил и др. уреди за термична обработка. Над уредите трябва да има ефективна аспирация.

За измиване на зеленчуците, плодовете и кореноплодните е необходимо да осигурите подготвителен кът, оборудван с мивка, работен плот и инвентар.

За измиване на работната посуда (съдове и прибори) е необходимо да осигурите мивка и съоръжения за изсушаване.

Може да се осигури двугнездова мивка (един кран с две корита), която да се използва по график.

За продажба се осигурява щанд, до който трябва да са разположени витрини, в които се съхраняват готовите за консумация тестени изделия. Може да се осигури и студена витрина за съхранение на суровини за сандвичи (колбаси, млечни, готови салати и др.). Ако предлагате напитки може да монтирате и хладилни витрини за съхранението им (охлаждането на напитките не е задължително с изключение на млечно- киселите напитки и бозата).

Кафе- машината и уредите за приготвяне на фреш може да са монтирани в близост до щанда или на друго място, удобно за Вас в помещението.

Всички храни, трябва да се предлагат в еднократна посуда, изработена от материали, разрешени за контакт с храни (картон, пластмаса, дървен материал и др.).

По желание може да осигурите и места за клиенти.

II. Необходими документи за регистрация:

1. Документи за безопасност на храните:

 

1.1. НАССР система за анализ и контрол на критично контролните точки (ККТ);

1.2. Система за самоконтрол, свързана с добрите търговски, хигиенни и производствени практики;

1.3. Мониторингова програма за изследване на произвежданите продукти;

1.4. Определяне на алергени.

2. Документ за безопасност от пожар:

2.1. Инструкция за пожарна безопасност;

2.2. Дневник за проведен инструктаж за пожарна безопасност.

3. Документация по трудова медицина:

3.1. Разработка по трудова медицина;

3.2. Документация за инструктаж.

III. Необходими разрешителни за работа:

1. Удостоверение за регистрация от БАБХ (Българска агенция по безопасност на храните), което се издава от ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта.

 

За издаване на документа е необходимо да подадете следните документи:

 

1.1. Заявление по образец на БАБХ № 109;

1.2. Списък с групи храни по образец на БАБХ № 85.

 

След подаване на документи до 30 работни дни се извършва проверка на материалната база и документите за безопасност на храните (изброени по горе), след което се издава протокол, с който веднага може да започнете работа. До 2 седмици си получавате удостоверението от сградата на ОДБХ, но през това време може да работите с протокола.

 

2. Разрешение за работно време от кметството по местонахождение на обекта.

За целта се подават следните документи:

2.1. Заявление по образец;

2.2. Фирмено решение;

2.3. Договор за наем или документ за собственост;

2.4. Протокол от ОДБХ или удостоверение за регистрация.

 IV. Държавни институции, които ще Ви проверяват:

*******************************************************************

1. ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните)- извършва проверки за спазване на законодателството в областта на храните;

2. Службата за пожарна безопасност- проверява инструкцията за пожарна безопасност, инструктажа. Важно е също вратите на помещенията да се отварят навън и да има  пожарогасител.

3. НАП- проверява касовия апарат и данъчните документи;

4. Агенция за защита правата на потребителите- проверява комплексно всички документи, а също съответствието на информацията на етикетите със съдържанието на продуктите. Необходимо е също рекламата за обекта да не заблуждава потребителите.

5. Агенция по стандартизация и метрология- проверява везните и калибрирането на оборудването.

Това са основните изисквания, за повече информация може да ни пишете на имейл адрес:
valya.konsult@gmail.com или се обадете на тел. 0988 357 062- В. Бойчева и 0887 360 354- Р. Желязков.

Категория: Бизнес
Прочетен: 408 Коментари: 0 Гласове: 0

Изисквания за откриване на пекарна

За да регистрирате пекарна  е необходимо да имате подходящо помещение със статут на търговски обект.

В пекарна може да се приготвя богат асортимент от хлебни изделия, закуски от сладко и солено тесто, баници, кексове, мъфини, сладкарски изделия, сандвичи, а също да се приготвят топли напитки.

Може да се предлагат и храни, които се получават готови, като захарни и шоколадови изделия, зърнени храни, ядки, маслодайни семена, чипс, солети, крекери, безалкохолни газирани напитки, млечно кисели напитки, плодови сокове и нектари, минерални трапезни и изворни води и др.

I. Изисквания за материално- техническата база:
******************************************************************

Необходимо е да осигурите следните помещения и условия:

1. Складово помещение:

Оборудвано с рафтове, стелажи, скари за съхранение на храните изискващи нехладилни условия на съхранение и хладилници (плюсови и минусови) за съхранение на суровини, изискващи специфични условия на съхранение. Ако площта  е ограничена може и да няма хладилни съоръжения в складовата площ.

2. Работно помещение с обособени:

2.1. Подготвителни площи за измиване и обработка на суровини, като яйца, зеленчуци, плодове и кореноплодни.

Всяка подготвителна площ се оборудва с мивка с течаща топла и студена вода, работен плот и отделен работен инвентар за отделните групи храни. Допуска се в една подготвителна площ за да обработват две групи храни по график.

2.2. Зона за термична обработка, оборудвана с уреди за приготвяне на храните, като фурни за печене, втасател, котлони и др. Над уредите за термична обработка е необходимо да има вентилационен чадър за отвеждане на парите.

2.3. Зона за измиване на работната посуда- (съдове и прибори, в които се приготвя храната), оборудвана с мивка с течаща топла и студена вода и съоръжения за сушене на съдовете.

 3. Търговска част с осигурени:

3.1. Щанд за продажба или бар плот с монтирана мивка за измиване на чаши от топли напитки. Не е необходимо да има мивка ако напитките се предлагат в еднократна посуда;

3.2. Рафтове, стелажи и скари за съхранение на храни, неизиксващи хладилни условия на съхранение;

3.3. Хладилни витрини за съхранение на храни, изискващи хладилни условия на съхранение;

3.4. Хладилни витрини за съхранение на напитки;

3.5. Кафе- машина за приготвяне на топли напитки и уреди за приготвяне на фреш. Не е необходимо ако не желаете да приготвяте.

3.6. Места за сядане на клиенти, ако желаете изделията да се консумират в обекта.

4. Санитарно битови помещения и площи:

4.1. Санитарен възел (тоалетна) за персонала и клиенти. Допуска се един санитарен възел да се използва от персонала и клиентите ако персонала на смяна е до 5 души;

4.2. Зона за преобличане на персонала, оборудвана с гардероб, шкаф или закачалки;

4.3. Зона за съхранение на инвентара и препаратите за почистване.

 

II. Необходими документи за регистрация:
********************************************************

1. Документи за безопасност на храните:

1.1. НАССР система за анализ и контрол на критично контролните точки (ККТ);

1.2. Система за самоконтрол, свързана с добрите търговски, хигиенни и производствени практики;

1.3. Технологична документация за отделните групи, произвеждани тестени храни;

1.4. Технологичен дневник към технологичната документация;

1.5. Мониторингова програма за изследване на произвежданите продукти;

1.6. Проект на етикети;

 

2. Документ за безопасност от пожар:

2.1. Инструкция за пожарна безопасност;

2.2. Дневник за проведен инструктаж за пожарна безопасност.

3. Документация по трудова медицина:

3.1. Разработка по трудова медицина;

3.2. Документация за инструктаж.
 

III. Необходими разрешителни за работа:
********************************************************

1. Удостоверение за регистрация от БАБХ (Българска агенция по безопасност на храните), което се издава от ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта.

За издаване на документа е необходимо да подадете следните документи:

1.1. Заявление по образец на БАБХ № 109;

1.2. Списък с групи храни по образец на БАБХ № 85.

След подаване на документи до 30 работни дни се извършва проверка на материалната база и документите за безопасност на храните (изброени по горе), след което се издава протокол, с който веднага може да започнете работа. До 2 седмици си получавате удостоверението от сградата на ОДБХ, но през това време може да работите с протокола.

 2. Разрешение за работно време от кметството по местонахождение на обекта.

 За целта се подават следните документи:

2.1. Заявление по образец;

2.2. Фирмено решение;

2.3. Договор за наем или документ за собственост;

2.4. Протокол от ОДБХ или удостоверение за регистрация.

IV. Държавни институции, които ще Ви проверяват:
*********************************************************************

1. ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните)- извършва проверки за спазване на законодателството в областта на храните;

2. РЗИ (регионална здравна инспекция)- извършва проверки за спазване изискванията на Закона за здравето относно тютюнопушенето;

3. Службата за пожарна безопасност- проверява инструкцията за пожарна безопасност, инструктажа. Важно е също вратите на помещенията да се отварят навън и да има  пожарогасител.

4. НАП- проверява касовия апарат и данъчните документи;

5. Агенция за защита правата на потребителите- проверява комплексно всички документи, а също съответствието на информацията на етикетите със съдържанието на продуктите. Необходимо е също рекламата за обекта да не заблуждава потребителите.

6. Агенция по стандартизация и метрология- проверява везните и калибрирането на оборудването.

 

Това са основните изисквания, за повече информация може да ни пишете на имейл адрес:
valya.konsult@gmail.com
или се обадете на тел. 0988 357 062- В. Бойчева и 0887 360 354- Р. Желязков.

 

 

 

Категория: Бизнес
Прочетен: 573 Коментари: 0 Гласове: 0
Търсене

За този блог
Автор: tanya123
Категория: Бизнес
Прочетен: 251766
Постинги: 83
Коментари: 1
Гласове: 17
Календар
«  Ноември, 2016  >>
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930