Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Разработване на Система за Самоконтрол (ССК), НАССР Система (ХАСЕП Система) и Мониторингова Програма (МП) за всеки търговски обект за складиране, търговия, приготвяне или предлагане на храни, като например: - заведение за обществено хранене; - хранителен магазин; - павилион за храни; - магазин за био храни; - склад за храни; - баничарница; - пекарна; - бърза закуска; - дюнер; - скара; - кафе сладкарница; - цех за производство на храни; - други обекти за предлагане и приготвяне на храни. Извършваме безплатни консултации и даваме информация относно изискванията за регистрация в Агенцията по Храните на различните видове търговски обекти за храни, като отговаряме на въпроси свързани с устройството на помещенията, съгласно нормативните изисквания за храните, както и на въпроси относно изготвянето на необходимите за регистрация документи. Ние ще ви запознаем на достъпен език и без никакви такси с всички изисквания на Закона за Храните и наредбите към него. Предлаганите от колектива ни професионално разработени системи съдържат конкретни данни за всеки различен търговски обект и при необходимост могат да се изготвят в рекордно кратки срокове. За контакти: В. Бойчева: 0988 357 062. Р. Желязков: 0887 360 354. Имейл: valya.konsult@gmail.com
Автор: tanya123 Категория: Бизнес
Прочетен: 251787 Постинги: 83 Коментари: 1
Постинги в блога от Април, 2017 г.
 Изисквания за откриване на временни сезонни обекти за предлагане на царевица, сладолед, ядки, фреш, пуканки, сладкарски изделия и безалкохолни напитки и пиво

 

През летния сезон интереса към откриване на временни, сезонни обекти е повишен, ето защо ще представим за Вас полезна информация за най- предпочитаните дейности, като:

·         Предлагане на царевица на кочан и пара;

·         Предлагане на сладолед- от канти, пакетиран или от машина;

·         Предлагане на ядки от топла витрина;

·         Предлагане на фреш;

·         Предлагане на пуканки;

·         Предлагане на малотрайни сладкарски изделия от хладилна витрина;

·         Предлагане на безалкохолни напитки и пиво.

I. Общи хигиенни изисквания за обектите:

1. Необходимо е да бъде осигурена мивка с резервоар с вода ако не може да се осигури течаща вода, свързана с водопроводната мрежа. Водата в резервоара трябва да е питейна. Изключение правят обектите за приготвяне на сладолед от машина, при които смесването на сладоледа не става в машината, а в съд, който трябва да се измие.

2. Необходимо е да се осигури кът с шкаф или гардероб за съхранение на работното облекло, след работа и личното облекло и вещи на персонала при започване на работния ден.

3. Необходимо е да имате шкаф за съхранение на препаратите и инвентара за почистване и дезинфекция.

4. Необходимо е да имате изолиран кът с шкаф или закрито пространство за съхранение на материали и предмети за контакт с храни- еднократни чаши, лъжици, сламки, опаковки и др.

5. Всички суровини, които се получават трябва да са придружени с документ за произход и качество, предоставен от производителите или доставчиците, а също и да са етикетирани, съобразно изискванията на Регламент (ЕО) 1169/2011 за предоставяне на информация за храните на потребителите.

6. Материалите и предметите за контакт с храните също трябва да са придружени с документ за произход и качество, който да гарантира, че са разрешени за контакт с храни.

7. Всички повърхности в обекта (плотове, около  мивките и др.) трябва да позволяват почистване и дезинфекция при необходимост.

8. Необходимо е да се посочи в договор къде персонала използва тоалетна.

9. Всеки, който работи в обекта трябва да има лична здравна книжка, заверена с необходимите медицински прегледи.

II. Специфични хигиенни изисквания за отделните обекти

1. Изисквания към предлагане на царевица на пара и кочан:

1.1. Предлагане на царевица на пара:

Необходимо е да осигурите специализирана количка или павилион, в който да се монтира уред за приготвяне на царевица на пара.

За съхранението на царевицата трябва да осигурите фризер или хладилник.

Ако овкусявате царевицата с маргарин, краве масло, сосове, млечни продукти и др. е необходимо да се съхраняват в хладилно съоръжение при темп. от 0 до +5оС.

1.2. Предлагане на царевица на кочан

За да предлагате царевица на кочан е необходимо да имате помещение, в което да обработвате кочаните. Обработката включва почистване от механичните отпадъци и измиване на кочаните.

Може да се обработват в подготвителен кът в заведение или в специално обособен обект за обработка.

Ако се обработват в заведение за обществено хранене, кочаните могат да се варят пред  заведението или в него.

При обработка в специално обособен обект, кочаните могат да се транспортират в съдове  с вода и да се варят на обособено място. Транспортирането е с специален транспорт, отговарящ на нормативните изисквания за храните. Автомобилите трябва да се измиват и дезинфекцират по график.

Царевицата се предлага от съдовете, в които е варена до края на работния ден, като съдовете трябва да са с капаци.

2.  Изисквания за предлагане на сладолед

2.1. Предлагане на насипен сладолед от канти:

При предлагане на сладолед от канти е необходимо да имате хладилна витрина, в която да се поддържа температура от -18/-20оС. Кантитите със сладолед се поставят във витрината веднага след доставянето им.

2.2. Предлагане на сладолед от машина:

Приготвя се от инстантна, прахообразна субстанция и питейна вода. За целта е необходимо да имате специална машина. Смесват се инстантната субстанция за сладолед  с питейна вода и се изливат в машината, където се замразяват при темп. -18/-20оС за около 40-60 мин.

При смесване на инстантна  субстанция с вода в съд е необходимо да се осигури течаща вода от централен водоизточник.

Има и машини, в които инстантната субстанция и водата се изсипват, като смесването и замразяването стават в машината. В тези случай се допуска и мивка с резервоар с вода.

2.3 Предлагане на сладолед от фризер

Необходимо е да осигурите фризер, в който да се поддържа температура -18/-20оС. Сладоледа се предлага пакетиран с пакетирани лъжици. 

3. Изисквания за предлагане на ядки и маслодайни семена  от топла витрина

Необходимо е да осигурите специална витрина за съхранение.

Във витрината има отделения, в които ядките и маслодайните семена се поставят по видове.

Поддържа се температура около 40оС. Предлагат се до края на работния ден за да се съхранят максимално вкусовите им качества.

4. Изисквания за приготвяне и предлагане на фреш

За да предлагате фреш е необходимо да осигурите павилион, в който да има осигурен подготвителен кът с мивка с топла и студена вода, работен плот и работен инвентар.

Мивката може да е с резервоар или .свързана с централен водопровод

Необходимо е да имате площ за съхранение на суровините- касетки и кашони с плодове, кореноплодни, зеленчуци и опаковки с пресни подправки. Допуска се и без площ за съхранение, ако се приемат ограничени количества, които веднага се измиват и поставят в хладилно съоръжение, като заготовка за приготвяне на фреш.

Необходимо е да имате хладилни съоръжения за съхранение на измитите плодове, кореноплодни, зеленчуци и пресни подправки за приготвяне на фреш.

Може да имате и отделно хладилно съоръжение за съхранение на необработени суровини, ако имате по- голям капацитет.

Не се допуска съхранение в едно хладилно съоръжение на не измити плодове, зеленчуци, кореноплодни и пресни подправки с измити такива.

За приготвяне на фреша трябва да осигурите уреди, като сокоизстисквачка, блендери и др.

Фреша се предлага след приготвянето със сламка по желание на клиента.

5. Изисквания за приготвяне и предлагане на пуканки

За да приготвяте пуканки е необходимо да осигурите специален уред за приготвяне на пуканки.

Царевичното зърно за пуканки се съхранява в изолиран кът.

Пуканките се приготвят, като зърното се поставя в отделение на машината, настройва се температурата в машината до около 150-180оС.  Пуканките се съхраняват в машината до един работен ден, като при продажбата им се осоляват по желание на клиента.

Солта използвана за осоляване трябва да е трапезна. Приема се в индивидуални потребителски опаковки.

Може да приготвите и захаросани пуканки, като след пукането трябва да добавите захар и да намалите темп. до 90-100оС.

6. Изисквания за предлагане на малотрайни сладкарски изделия

Може да предлагате малотрайни сладкарски изделия ако имате осигурена хладилна витрина, в която да се поддържа температура от 0 до 4оС.

Сладкарските изделия трябва да са произведени в обети за производство на сладкарски изделия с право на дистрибуция. Не може да снабдявате от сладкарска работилница, която е регистрирана за производство и реализация на място.

Малотрайните сладкарски изделия (пасти, торти, еклери, петифури и др.) трябва да се транспортират в хладилни автомобили, в които се поддържа температура от 0 до 4оС, които отговарят на нормативните изисквания за храните.

След доставяне трябва веднага трябва да се подредят в хладилната витрина по видове и партиди.

Всеки вид сладкарско изделие трябва да е етикетирано и етикета да е поставен на видно място от клиента.

7. Изисквания за предлагане на безалкохолни напитки и пиво

Може да предлагате безалкохолни газирани напитки, плодови сокове и нектари, минерални трапезни и изворни води, млечно- кисели напитки и пиво ако имате осигурени хладилни витрини, в които се поддържа температура от 0 до +6/+ 7оС. Млечно- киселите напитки трябва да се съхраняват при температура до +6оС.

 Например ако в едно хладилно съоръжение съхранявате минерална вода, безалкохолни напитки и млечно- кисели напитки температурата трябва да е до 6оС.

Не е рисковано ако напитките с изключение на млечно- киселите се съхраняват и при темп. над 7оС, защото по принцип охлаждането им е препоръчително за летния сезон, а не задължително.

III. Изисквания към документацията

1.  Документи от общината

От районното кметство е необходимо да получите разрешение за поставяне на временен сезонен обект, като за целта подадете заявление и представите фирмено решение или актуално състояние на фирмата. След получаване на разрешение от общината поставяте съоръжението на посоченото място и не работите докато не получите разрешение от ОДБХ  (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. Например ако сте от София но обекта Ви е поставен в курортен комплекс Слънчев бряг е необходимо да имате разрешение от ОДБХ гр. Бургас.

2. Документи за безопасност на храните, съобразно изискванията на чл. 12 и 18 от Закона за храните (Д. в. бр. 90/99 г. последно изм. и доп. Д. в. бр. 88/2016г.).

1. Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики;

2. НАССР процедури при приготвяне на  царевица. фреш, пуканки и сладолед от машина.

3. Мониторинга програма за  изследване на приготвяните храни (изисква се само в ОДБХ София- град)

Ние разработваме професионално документите за безопасност на храните и ако желаете може да използвате нашите услуги.

След устройство на помещението и осигуряване на документите за безопасност на храните е необходимо да подадете заявление и списък с групи храни (по образец 109 и 85 на БАБХ) в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. На място се плаща държавна такса в размер  21 лв. Само в Бургас се плаща в банка.

Законовия срок за извършване на проверка 14 дни за временни обекти, след подаване на документите.

При проверката от инспектори от ОДБХ се проверяват обекта и документите за безопасност на храните. След проверката се издава протокол, с който веднага може да започнете работа.

До 2 седмици (зависи от натовареността на съответното ОДБХ) се издава Удостоверение за регистрация на обекта, което трябва да получите от сградата на ОДБХ, освен ако не сте пожелали да бъде изпратено по куриер.

Документация по трудова медицина:

Необходимо е да имате разработка по трудова медицина, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа.

Не е необходимо да имате разработка по трудова медицина ако нямате наети работници. Например ако сте ООД и работите само управителите на дружеството.

Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина.

Това са основните изисквания за регистрация на изброените временни обекти. Това са най- срещаните временни обекти и надяваме се, че с изложената информация ще Ви бъдем полезни. Ако имате конкретни въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или да се обадите на тел. 0988 357 062- В. Бойчева и 0887 360 354- Р. Желязков.

Категория: Бизнес
Прочетен: 312 Коментари: 0 Гласове: 0
 Изисквания за откриване на бар, кафене, нощен клуб и други питейни заведения

Към питейните заведения спадат следните видове обекти за развлечения:

·         Бар;

·         Пиано- бар

·         Бар- басейн;

·         Фреш бар;

·         Кафене;

·         Кафе- клуб;

·         Бар- клуб;

·         Нощен клуб;

·         Бар фоайе;

·         Бар- казино;

·         Лоби бар;

·         Дискотека и др.

 

Асортимента, които може да се предлага в посочените обекти е:

·         Високоалкохолни напитки;

·         Безалкохолни газирани напитки;

·         Плодови сокове и нектари;

·         Минерални, трапезни и изворни води;

·         Енергийни напитки;

·         Ядки и маслодайни семена;

·         Шоколадови и захарни изделия;

·         Трайни сладкарски изделия (бисквити, кексове и др.);

·         Малотрайни сладкарски изделия;

·         Енергийни десерти;

·         Чипс;

·         Сандвичи- готови;

·         Сладолед;

Асортимент, които може да се приготвя в обекта;

·         Фреш;

·         Смути;

·         Шейкове;

·         Алкохолни и безалкохолни коктейли;

·         Енергийни шейкове (за барове към спортни зали);

·         Мелба;

·         Сандвичи;

Този вид питейни заведения са сходни по предлаган асортимент. В зависимост от местонахождението им се определя и наименованието на обекта.

I. Изисквания, относно материално- техническата база

Необходимо е да бъдат осигурени следните помещения:

1. Складова площ- оборудвана със стелажи, рафтове и скари и хладилни съоръжения ако е необходимо.

2. Търговска част с осигурени:

- бар плот с мивки;

- хладилно съоръжения за съхранение на храни и суровини (до бар плота);

- рафтове за съхранение на напитки;

- рафтове за съхранение на шоколадови, захарни изделия, трайни сладкарски изделия, ядки и други (ако се предлагат);

- хладилна витрина за съхранение на малотрайни сладкарски изделия (ако се предлагат);

- хладилна витрина за съхранение на готови сандвичи (ако се предлагат готови);

- фризер за сладолед (ако се предлага);

- места за клиенти;

- тоалетни за клиенти.

     3. Санитарно- битови условия:

        - санитарно- битов кът с гардероб или закачалки за преобличане на персонала;

       - тоалетна за персонала (ако персонала на смяна е до 5 човека може да се използва една тоалетна за персонал и за клиенти);

       - шкаф за съхранение на препаратите и инвентара за почистване.

Това са основните изисквания, които Ви представяме в обобщен вид.

Изискванията са съобразно асортимента, който ще се предлага.

Например ако не се предлагат малотрайни сладкарски изделия или готови сандвичи не е необходимо да има хладилни съоръжения за съхранение.

По отношение на мивките е необходимо да има една или две мивки за измиване на посуда за напитки (стъклена и порцеланова), а също може да има и миялна машина ако обекта е с по- голям капацитет.

Ако се приготвят сандвичи и фреш трябва да има мивка с плот за подготовка.

Относно санирано- битовия кът може да има и само гардероб, който да е разположен в складовата площ или в друго пространство. За обекти с по- малък капацитет не е необходимо да има санитарно битова площ за преобличане.

За открит бар, като например бар- басейн не е необходимо да има складова площ. Може снабдяването да е съобразно капацитета на бара.

II. Необходими документи и разрешителни

Документи за безопасност на храните, съобразно изискванията на чл. 12 и 18 от Закона за храните (Д. в. бр. 90/99 г. последно изм. и доп. Д. в. бр. 88/2016г.).

1. Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики;

2. НАССР процедури ако се приготвят сандвичи и фреш;

3. Мониторинга програма за  изследване на приготвяните храни (изисква се само в ОДБХ София- град);

4. Определяне на алергени, съобразно изискванията на Регламент (ЕС) 1169/2011 за предоставяне на информация за храните на потребителите.

Ние разработваме професионално документите за безопасност на храните и ако желаете може да използвате нашите услуги.

След устройство на помещението и осигуряване на документите за безопасност на храните е необходимо да подадете заявление и списък с групи храни (по образец 109 и 85 на БАБХ) в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. На място се плаща държавна такса в размер 34 лв. за постоянни обекти и 21лв. за временни обекти. Само в Бургас се плаща в банка.

Законовия срок за извършване на проверка е 30 календарни дни за постоянни обекти и 14 дни за временни обекти след подаване на документите.

При проверката от инспектори от ОДБХ се проверява материалната база и документите за безопасност на храните. След проверката се издава протокол, с който веднага може да започнете работа.

До 2 седмици (зависи от натовареността на съответното ОДБХ) се издава Удостоверение за регистрация на обекта, което трябва да получите от сградата на ОДБХ, освен ако не сте пожелали да бъде изпратено по куриер.

Разрешителни от общината:

От общината по местонахождение на обекта се получава разрешително за работното време и категоризация.

В общината подавате протокола от проверката на ОДБХ или удостоверението за регистрация, заявления по образец, фирменото решение, документ за собственост или договор за наем. На всички документи, които прилагате е необходимо да направите копие.

Не е проблем да работите преди да е извършена проверката от общински служители.

След проверка от общински служители получавате разрешително за работното време и категоризация.

       Ако в обекта имате жива музика може да се наложи измерване на шума в жилищните площи    над обекта или до обекта.

Документация по трудова медицина:

Необходимо е да имате разработка по трудова медицина, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа.

Не е необходимо да имате разработка по трудова медицина ако нямате наети работници. Например ако сте ООД и работите само управителите на дружеството.

Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина.

Документ и изисквания за пожарна безопасност:

Необходимо е да имате инструкция по пожарна безопасност, пожарогасител и вратите на помещенията да се отварят навън.

Това са основните изисквания за регистрация на изброените питейни заведения. Надявам се, че с информацията ще бъдем полезни на хора, които искат да регистрират обект за приготвяне и предлагане на храни. Ако имате конкретни въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или да се обадите на тел. 0988 357 062- В. Бойчева и 0887 360 354- Р. Желязков.

Категория: Бизнес
Прочетен: 304 Коментари: 0 Гласове: 0
Търсене

За този блог
Автор: tanya123
Категория: Бизнес
Прочетен: 251787
Постинги: 83
Коментари: 1
Гласове: 17
Календар
«  Април, 2017  >>
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930