Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Разработване на Система за Самоконтрол (ССК), НАССР Система (ХАСЕП Система) и Мониторингова Програма (МП) за всеки търговски обект за складиране, търговия, приготвяне или предлагане на храни, като например: - заведение за обществено хранене; - хранителен магазин; - павилион за храни; - магазин за био храни; - склад за храни; - баничарница; - пекарна; - бърза закуска; - дюнер; - скара; - кафе сладкарница; - цех за производство на храни; - други обекти за предлагане и приготвяне на храни. Извършваме безплатни консултации и даваме информация относно изискванията за регистрация в Агенцията по Храните на различните видове търговски обекти за храни, като отговаряме на въпроси свързани с устройството на помещенията, съгласно нормативните изисквания за храните, както и на въпроси относно изготвянето на необходимите за регистрация документи. Ние ще ви запознаем на достъпен език и без никакви такси с всички изисквания на Закона за Храните и наредбите към него. Предлаганите от колектива ни професионално разработени системи съдържат конкретни данни за всеки различен търговски обект и при необходимост могат да се изготвят в рекордно кратки срокове. За контакти: В. Бойчева: 0988 357 062. Р. Желязков: 0887 360 354. Имейл: valya.konsult@gmail.com
Автор: tanya123 Категория: Бизнес
Прочетен: 251766 Постинги: 83 Коментари: 1
Постинги в блога от Май, 2016 г.
 Изисквания за онлайн продажба на храни

 

Съобразно последните изменения на Закона за храните, (Д. в.бр.90/99 год. изм. и доп. бр.28/2016 год.) за да предлагате храни онлайн е необходимо да ги регистрирате в Българската агенция по безопасност на храните.

За целта е необходимо:

·         Да осигурите помещение, в което да съхранявате предлаганите в интернет пространството храни;

·         Ако сте вносител е необходимо да имате регистриран склад за търговия на едро;

·         Да имате разработена Система за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики за продажба на храни онлайн;

·         Да подадете заявление и списък с групите храни в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на помещението, в което ще съхранявате храните. Храните могат да се съхраняват, в помещение което е регистрирано, като обект за търговия с храни, както и в помещение, което ще се използва само за целта.

 

Хигиенни изисквания към помещението и персонала, в което ще се съхраняват храните:

·         Необходимо е да има осигурена мивка с течаща топла и студена вода /ако се съхраняват в регистриран търговски обект, може да се използва мивката на обекта/.

 

        ·         Необходимо е пода, стените и таваните в помещението да са без нарушена цялост и да позволяват лесно почистване и дезинфекция, при необходимост.

 

       ·         Необходимо е да осигурите съоръжения за съхранение на храните /рафтове, стелажи или скари/. Не се допуска храните да се съхраняват директно върху пода.

 

       ·         Необходимо е да осигурите необходимата температура на съхранение, посочена от производителя на продуктите.

 

      ·         Всеки продукт, който се предлага трябва да приемате с документ за произход и качество и индивидуалните или търговските опаковки да имат превод на български език.

 
      ·         Персоналът, който има достъп до храните трябва да има лична здравна книжка.

 

Това са накратко изискванията за онлайн продажба на храни. Ако имате конкретни въпроси или искате да Ви се изработи професионално система за самоконтрол, която да се приеме от контролните органи, пишете ни на имейл: valya.konsult@gmail.com или се обадете на тел. 0988 357 062- В. Бойчева

 

 

 

 

 

Категория: Бизнес
Прочетен: 769 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 11.05.2016 00:37
 Изисквания за обект за продажба на царевица на пара, сладолед, фреш и пуканки:

През летният сезон все повече търговци се насочват към предлагане на царевица на пара, сладолед, фреш и пуканки. В този пост ще Ви запознаем както с хранителната стойност на продуктите, така и с осигуряване на необходимите условия за предлагането им, съобразно нормативните изисквания за храните. Търговците много често не се замислят над това, което предлагат и се интересуват главно от печалбата, а  потребителите не се замислят какво консумират и се интересуват от вкусовите качества и цените. Информацията за храните е важна не само за обща култура, но и за нашето здраве. Ще бъде полезно да прочетете написаното, то е за търговци и потребители.

                                       Хранителна стойност на продуктите
                                        ******************************************************

 

1. Царевица на пара:

В настоящем на пазара се предлагат оборудвани колички за царевица на пара. Царевицата  е полезен продукт, богат на белтъчини и се консумира масово от различни възрастови групи. Царевицата е добър източник на витамин В1, витамин B5, фолат, диетични фибри, витамин Сфосфор и манган. 1 чаша царевица или 165 гр. съдържа 177 калории, 5, 44 гр. протеини и 2, 10 гр. мазнини. Царевицата е много богата на витамините В1 и В9, внася в организма голямо количество магнезий, който влияе благоприятно за поддържане на жизнения тонус и за по- лесното преодоляване на умората.

2. Сладолед:

Относно продажбата на сладолед някой търговци предпочитат да е от канти, подредени в минусова хладилна витрина, други да е пакетиран и съхраняван във фризер или приготвен от машина, в която се поставя прахообразна субстанция и питейна вода. Сладоледа е разхлаждащ и вкусен продукт, който се търси и консумира масово през летния сезон. Основните съставки на сладоледа са мляко, сметана и захар. В различните видове сладоледи, съставките са в различни съотношения и това се отразява на калориите.  В 100 гр. сладолед се съдържат от 140- 220 калории, в зависимост от вида сладолед. В някой от сладоледите се влагат краве масло, което прави продукта по- калоричен и скъп. Млечните продукти, вложени в сладоледа са източник на калций, който укрепва костната система и увеличава либидото според изследвания на Сара Брюър, автор на книги за увеличаване на либидото. В сладоледа са вложени също есенции и оцветители, разрешени за влагане в храни, които са в съотношения, които не могат да увредят здравето. В някой видове са вложени естествени оцветители и есенции.

3. Фреш:

Напитката фреш все повече се предпочита от потребителите, защото е здравословна и разхлаждаща през летния сезон. В настоящем все повече хора се насочват към здравословно хранене и това прави напитката търсена и предпочитана пред газираните подсладени напитки. Фреша се приготвя от пресни плодове, кореноплодни, зеленчуци и подправки. Напитката е богата на витамини, минерали, фибри и сложни захари, които лесно се усвояват от организма, ускоряват метаболизма и имат благоприятен ефект върху здравето на хората. Калорийното съдържание на фреша, зависи от вложените продукти и захарното съдържание в тях, но плодовата захар се усвоява лесно от организма и не води до интензивно натрупване на мазнини. Фреша се предпочита при различни диети и интензивно спортуващите. Добре е да се консумира и от хора със слаб имунитет, защото укрепва организма и води до бързо възстановяване на жизнените сили.

4. Пуканки:

Пуканките са продукт, който се приготвя от специален сорт царевица за пуканки. Продукта е богат на белтъчини, фибри, целулоза, и минерали (калии, фолиати, магнезии и др.), които улесняват храносмилането, сърдечната дейност, а също и имат антиоксидантно действие. Пуканките могат да се приготвят с масло или без масло. Приготвени с масло съдържат около 133 калории, а без масло 33 калории, в 100 гр. продукт. Те са пълноценен продукт, тъй като са източник на висококачествени въглехидрати, а в същото време са нискокалорични, затова са идеални за диета.

Пуканките са продукт, който се предлага през всички сезони, но е най- търсен през летния сезон, защото много хора обичат разхождайки се да си похапват.

Ще Ви запозная с основните условията и изисквания, необходими да приготвяне и предлагане на царвеица на пара, сладолед, фреш и пуканки:

1. Начин на приготвяне и хигиенни изисквания за предлагане на царевица на пара и сладолед, фреш и пуканки.

Начин на приготвяне:

Необходимо е да имате уред за приготвяне на царевица на пара, в който се поставя питейна вода, която се загрява при температура около 100-150оС. Използва се замразена или консервирана царевици, която се поставя в съд и се запарва за около 5-10 мин. Може да се добави масло, пармезан, сол или захар за овкусяване.

Сладоледа от канти се получава готов и веднага се подрежда във минусовата витрина, където се съхранява при температура -18оС.

Сладоледа, който се получава пакетиран от производителя се подрежда директно във фризера, в който се поддържа температура от -18оС. Предлага се с опаковките, не се допуска разопаковане и разтегляне.

Сладоледа, предлаган от машина се приготвя, като прахообразната субстанция се разтваря в питейна вода, в специален за целта съд, в съотношение посочен от производителя на сладоледа и се излива в машината, където се охлажда при температура от -18 до -20оС.

Плодовете за фреш могат да се измият и веднага да се приготви напитката или да се съхраняват в затворени съдове до края на работния ден, в плюсово хладилно съоръжение, при температура от 0 до +7оС. При поръчка продуктите се поставят в сокоизстисквачки или блендери, където се изцеждат или пасират.

Пуканките се приготвят в специална машина за пуканки, в която се поставя специален сорт царевица, която се загрява при температура над 100оС. Пуканките може да се приготвят и като се добави и масло. По желание на клиента може да се осолят или при приготвянето им да се добави захар, която да се карамелизира.

Хигиенни изисквания:

·         За предлагане на продуктите е необходимо да осигурите мивка с работен плот, която да е включена в централно водоснабдяване или да е осигурен резервоар с вода /разрешава се само за сезонни и временни обекти/. Към мивката трябва да има загряващо устройство за осигуряване на топла вода. При предлагане на няколко групи продукти може да осигурите две мивка, едната да е за подготвителен кът, а другата за измиване на работния инвентар. Допуска се да има и една мивка, като се изготвят работни графици за подготовка на продуктите и измиване на инвентара.

 

·         Необходимо е да имате изолиран кът за съхранение на материалите и предметите за контакт с храните, като еднократна посуда и опаковки /чаши за сладолед, царевица и фреш, опаковки за пуканки, сламки, лъжици, бъркалки и др./;

 

·         Затворен съд или изолиран кът за съхранение на вафлени кофички за сладолед от канти и от машина;

·         Хладилно /и съоръжение/я за съхранение на заготовки и суровини, като например измити плодове, кореноплодни и подправки за фреш или пармезан, масло и други продукти за овкусяване на царевицата на пара;

·         Минусово хладилно съоръжение при предлагане на царевица на пара, приготвена от замразен продукт.

 

·         Санитарен възел, който може да в част от обекта или да ползвате тоалетна на съседен обект, като сключите договор за ползване;

 

·         Гардероб или изолиран кът със закачалки за съхранение на личното облекло и вещи на персонала;

 

·         Шкаф за съхранение на препаратите за почистване и дезинфекция;

Изисквания към персонала:

·         Всеки работещ трябва да има индивидуално работно облекло, което да поддържа чисто;

·         Продавачите трябва да имат здравни книжки, заверени с необходимите медицински прегледи;

·         По време на работа, работещите не трябва да извършват действия, които могат да замърсят храните, като хранене, кихане, почесване и др.;

·         При наличие на гнойни рани по ръцете, кожни и инфекциозни заболявания, работещите трябва незабавно да уведомят управителя и да бъдат отстранени от работа до възстановяване на здравословното им състояние;

Необходими документи за безопасност на храните при предлагане на царевица на пара, сладолед, фреш и пуканки:

1. НАССР система за анализ и контрол на критично контролните точки;

2. Система за самоконтрол, свързана с прилагане да добри търговски и добри хигиенни практики;

3. Мониторингова програма;

4. Дневници към системата за самоконтрол /закупуват се от нас ако желаете/;.

Цената на изработването на комплекта документи (от т. 1 до т. 4) се определя от храните, които ще приготвяте.

Ние разработваме професионално документите, съобразно най- новите нормативни документи и изкисванията на контролните органи в отделните области на страната.

Необходими документи, които трябва да подадете в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните)

1. Заявление по образец, в което декларирате, че имате разработени документи за безопасност на храните;

2. Списък с групите храни по образец;

3. Документ за платена държавна такса /плаща се в сградата на ОДБХ, само в Бургас се плаща в Си Банк). За временните, сезони обекти таксата е 21 лв. , а за постоянните е 34 лв.

След подаване на документи до 30 работни дни, ако обекта е постоянен и до 14 дни, ако обекта е временен се извършва проверка на материалната база и документите за безопасност на храните, след което се издава протокол, с който веднага може да започнете работа. До 2 седмици си получавате удостоверението от сградата на ОДБХ, но през това време си работите с протокола.

Необходими други документи:

1. Разработка по трудова медицина, ако имате наети работници. Ако сте ООД, ЕООД или ЕТ и работите само членовете на дружествата или управителите не е необходимо;

2. Договор за ДДД обработка /дезинсекция и дератизация/;

3. Разрешение за работно време от общината, където се изисква фирмено решение, разрешение за поставяне на обекта, разрешение за строеж, протокола или удостоверението от ОДБХ.

Това са накратко основните изисквания, ако имате повече въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или да се обадите на тел.
0988 357 062-
В. Бойчева и 0887 360 354 – Р. Желязков

 

Категория: Бизнес
Прочетен: 3594 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 29.06.2016 23:40
 Изисквания за обект за обществено хранене тип: „Бърза закуска“

Предлаганият асортимент в този вид обект може да е разнообразен, в зависимост от условията, които осигурите и Вашите предпочитания.

Най- често в бързите закуски се приготвят следните храни: сандвичи, салати, скара, пържени картофи, дюнер, пилета на грил, палачинки, гофрети и др.

За да предлагате тези храни е необходимо да имате подходящо помещение, в което да може да осигурите следното оборудване:

1. Мивка с плот за измиване на зеленчуци и кореноплодни;

2. Мивка с плот за обработка на пилета за дюнер и грил /не е необходимо да имате мивка ако получавате пилетата  овкусени и месото за дюнер, овкусено и нанизано на шиш/;

3. Мивка с плот за обработка на месните продукти за скара /не е необходимо да получавате готови, формовани кебапчета, кюфтета, шишчета, пържоли, наденици и др./;

4. Мивка с плот за измиване на яйцата, необходими за палачинки или гофрети /не е необходимо ако влагате сухи яйчни продукти/;

5. Хладилни съоръжения за съхранение на суровините и заготовките /измити зеленчуци, кореноплодни, смес за палачинки и др./;

6. Рафтове, стелажи или скари за съхранение на суровините, които не изискват хладилни условия за съхранение;

7. Мивка с плот и съоръжения за сушене за измиване и изсушаване на работния инвентар, с който приготвяте храните;

8. Уреди за приготвяне на храните, като скари, фритюрници, тостер преси, парти грил и др.

9. Вентилационна система над уредите за приготвяне на храните за отвеждане на парите;

10. Уреди за съхранение на приготвени готови за консумация храни, като хладилни витрини за салати, Бен Мари, топлинни модули и плочи;

11. Санитарен възел, който може да в част от обекта или да ползвате тоалетна на съседен обект, като сключите договор за ползване;

12. Гардероб или изолиран кът със закачалки за съхранение на личното облекло и вещи на персонала;

13. Шкаф за съхранение на препаратите за почистване и дезинфекция.

Това са накратко изискванията, относно материалната база, но разбира се не трябва да осигурявате всички тези условия ако не искате да предлагате всички  групи храни или обърнете внимание на описаното в скобите, от което става ясно, че не е необходимо да осигурявате всички мивки ако получавате продуктите обработени.

Обърнахме внимание на най- често предлаганите храни в този тип обекти, но ако желаете може да приготвяте и други храни, като например гарнитури от варени картофи, ориз и варива или също да приготвяте пици от готови блатове или тесто. След, като приготвите гарнитурите може да ги предлагате до края на работния ден от хладилна витрина или, като ги съхранявате в хладилно съоръжение.

Относно пиците може да използвате готови, формовани и термично обработени блатове и или тесто, което само да поставите във форма за печене и да гарнирате с колбаси, млечни продукти, зеленчуци, сосове и други продукти, съобразно рецептурата. Пиците може да приготвяте по поръчка или да съхранявате до края на работния ден.

В някой бързи закуски се предлагат и печени тестени полуфабрикати, като кроасани, банички и др. Печените тестени изделия може да предлагате до края на работния ден, като се допуска съхранение при стайна температура.

За печене на тестени полуфабрикати и пици с готово тесто или блатове е необходимо да имате фурна за печене.

В този вид обект може да се приготвят и топли напитки ако имате необходимото оборудване, а също да предлагате наливна бира, бутилирани безалкохолни напитки, минерални, трапезни и изворни води, плодови сокове и нектари.

Може да предлагате и пакетиран сладолед ако имате фризер за целта.

Необходими документи за безопасност на храните за обект тип: „Бърза закуска“

1. НАССР система за анализ и контрол на критично контролните точки;

2. Система за самоконтрол, свързана с прилагане да добри търговски и добри хигиенни практики;

3. Определяне на алергени за всеки един продукт;

4. Мониторингова програма;

5. Дневници към системата за самоконтрол /закупуват се от нас ако желаете/;

Цената на изработването на комплекта документи (от т. 1 до т. 4) се определя от храните, които ще приготвяте.

Ние разработваме професионално документите, съобразно най- новите нормативни документи и изкисванията на контролните органи в отделните области на страната.

Необходими документи, които трябва да подадете в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните)

1. Заявление по образец, в което декларирате, че имате разработени документи за безопасност на храните;

2. Списък с групите храни по образец;

3. Документ за платена държавна такса /плаща се в сградата на ОДБХ, само в Бургас се плаща в Си Банк):

След подаване на документи до 30 работни дни, ако обекта е постоянен и до 14 дни, ако обекта е временен се извършва проверка на материалната база и документите за безопасност на храните, след което се издава протокол, с който веднага може да започнете работа. До 2 седмици си получавате удостоверението от сградата на ОДБХ, но през това време си работите с протокола.

Необходими други документи:

1. Разработка по трудова медицина, ако имате наети работници. Ако сте ООД, ЕООД или ЕТ и работите само членовете на дружествата или управителите не е необходимо;

2. Договор за ДДД обработка /дезинсекция и дератизация/;

3. Разрешение за работно време от общината, където се изисква фирмено решение, разрешение за поставяне на обекта, разрешение за строеж, протокола или удостоверението от ОДБХ.

Това са накратко основните изисквания, ако имате повече въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или да се обадите
на тел. 0988 357 062-
В. Бойчева и 0887 360 354- Р. Желязков

Категория: Бизнес
Прочетен: 1410 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 03.05.2016 10:11
Търсене

За този блог
Автор: tanya123
Категория: Бизнес
Прочетен: 251766
Постинги: 83
Коментари: 1
Гласове: 17
Календар
«  Май, 2016  >>
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031