Постинг
18.05.2014 17:39 -
Регистрация на временен , поставяем обект за търговия с храни
Автор: tanya123
Категория: Бизнес
Прочетен: 24964 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 24.01.2016 16:33

Прочетен: 24964 Коментари: 0 Гласове:
0
Последна промяна: 24.01.2016 16:33
Изисквания за временни, поставяеми обекти за търговия с храни:
Необходими документи за регистрация в ОДБХ:
1. Разрешение за поставяне от съответното кметство по местонахождение;
2. Решение за регистрация на фирмата, издадено от Агенцията по вписвания (копие);
3. Договор за наем ,ако имате такъв;
4. Заявление по образец от ОДБХ ;
5. Разработени документи, съгласно изикванията на Закона за храните- Система за самоконтрол и НАССР система.
Основни видове поставяеми обекти:
Поставяемите обекти могат да се регистрират, като:
Има разлика между павилион и павилион за търговия с храни.
Съгласно номенклатурата на БАБХ (българска агенция по безопасност на храните )
В павилиона може да се приготвят храни, а в павилиона за търговия с храни само се предлагат готови храни.
Хигиенни изисквания към устройството на поставяемите обекти, кото предлагат и приготвят храни – павилиони, бюфети, каравани, бърза закуска
1. Трябва да има обособена складова площ, като може да не е отделно помещение, а само изолирано пространство, което да се намира до входа за снабдяване.
2. Подготвителни площи - предтавлява мивка с течаща топла и студена вода и работен плот. За всяка група храна трябва да има отделен подготвителен кът .
Отделни групи храни са например:
-птиче месо:
-свинско месо;
-риба;
- зеленчуци и др.
Може да се използва един подготвителен кът за няколко групи храни, като се изготви работен график.
3. Работен кът, където да са разположени готварските уреди.
В подготвителния кът трябва да има мивка с течаща топла и студена вода за хигиенните нужди и за измиване на работния инвентар.
4. Малък гардероб за съхранение на личното облекло и вещи на персонала;
5. Шкаф за съхранение на еднократната трапезна посуда - тарелки, вилици, лъжици и др.
5. Шкаф за съхранение на препаратите за почистване, измиване и дезинфекция;
7. Санитарен възел , който да е част от обекта или ако няма възможност може да се използва санитарен възел на друг обект, който е гегистриран по Закона за храните и се намира в непосредствена близост. За целта трябва да се подпише договор за използването му.
Повърхностите на пода, стените, таваните, както и тези на технологичното оборудване трябва да са гладки и да позволяват почистване, измиване и дезинфекция при необходимост, съгласно изискванията на чл. 21 от ЗХ.
Хигиенни изисквания към обектите, които само предлагат храни т.е павилиони за търговия с храни :
1. Трябва да има едно помещение, което да е оборудвано с рафтове, стелажи , скари и хладилни съоръжения, ако е ноебходимо .
2. Трябва да е осигурена мивка с течаща топла и студена вода или да е осигурено достатъчно количество вода в съдове и индивидуални почистващи мокри кърпи.
3. Повърхностите на пода, стените. таваните , както и работните повърхности трябва да са гладки и да позволяват влажно почистване и дезинфекция при необходимост.
3. Условия за съхранение на личното работно облекло на персонала- закачалка или малък гардероб ако площа позволява;
4. Шкаф за съхранение на препаратите за почистване и дезинфекция ;
5. Шкаф за съхранение на еднократната посуда (чаши, бъркалки ) ако в обекта се предлага кафе в еднократна посуда.
В павилионите за търговия с храни могат да се предлагат пакетирани захарни и шоколадови изделия (ако е осигурен климатик), готови закуски и сандвичи, бутилирани безалкохолни напитки , топли напитки в еднократна посуда и др.
За тези обекти се изисква само Система за самоконтрол.
Хигиенни изисквания към персонала :
1. Персоналът трябва да има задължително работно облекло , което да ползва само в обекта ;
2. Всеки работещ трябва да има ЛЗК(лична здравна книжка ) , заверена с необходимите медицински прегледи.
3. Всеки работник , трябва да е обучен по програмите от Системата за самоконтрол и НАССР системата .
Това са накратко изискванията към поставяемите обекти .
Ако нещо конкретно Ви интересува питайте .
Погледенете и останалите постинги в блога , там ще намерите информация за регистрация на заведения , магазини и не само !
За повече информация тел.0988 357 062
Благодаря Ви, че прочетохте и посетихте блога ! :)
Необходими документи за регистрация в ОДБХ:
1. Разрешение за поставяне от съответното кметство по местонахождение;
2. Решение за регистрация на фирмата, издадено от Агенцията по вписвания (копие);
3. Договор за наем ,ако имате такъв;
4. Заявление по образец от ОДБХ ;
5. Разработени документи, съгласно изикванията на Закона за храните- Система за самоконтрол и НАССР система.
Основни видове поставяеми обекти:
Поставяемите обекти могат да се регистрират, като:
- Павилион, бюфет и каравана: може да предлага топли напитки, сандвичи, хамбургери, бургери, дюнер, палачинки, мекици безалкохолни напитки, пиво;
- Павилион за търговия с храни - може да предлага пакетирани захарни и шоколадови изделия, топли напитки в еднократна посуда, бутилирани безалкохолни напитки;
- Бърза закуска- може да предлага дюнер, скара, апалминути, сандвичи , хамбургери, бургери, палачинки, мекици, безалкохолни напитки, пиво и др.
Има разлика между павилион и павилион за търговия с храни.
Съгласно номенклатурата на БАБХ (българска агенция по безопасност на храните )
В павилиона може да се приготвят храни, а в павилиона за търговия с храни само се предлагат готови храни.
Хигиенни изисквания към устройството на поставяемите обекти, кото предлагат и приготвят храни – павилиони, бюфети, каравани, бърза закуска
1. Трябва да има обособена складова площ, като може да не е отделно помещение, а само изолирано пространство, което да се намира до входа за снабдяване.
2. Подготвителни площи - предтавлява мивка с течаща топла и студена вода и работен плот. За всяка група храна трябва да има отделен подготвителен кът .
Отделни групи храни са например:
-птиче месо:
-свинско месо;
-риба;
- зеленчуци и др.
Може да се използва един подготвителен кът за няколко групи храни, като се изготви работен график.
3. Работен кът, където да са разположени готварските уреди.
В подготвителния кът трябва да има мивка с течаща топла и студена вода за хигиенните нужди и за измиване на работния инвентар.
4. Малък гардероб за съхранение на личното облекло и вещи на персонала;
5. Шкаф за съхранение на еднократната трапезна посуда - тарелки, вилици, лъжици и др.
5. Шкаф за съхранение на препаратите за почистване, измиване и дезинфекция;
7. Санитарен възел , който да е част от обекта или ако няма възможност може да се използва санитарен възел на друг обект, който е гегистриран по Закона за храните и се намира в непосредствена близост. За целта трябва да се подпише договор за използването му.
Повърхностите на пода, стените, таваните, както и тези на технологичното оборудване трябва да са гладки и да позволяват почистване, измиване и дезинфекция при необходимост, съгласно изискванията на чл. 21 от ЗХ.
Хигиенни изисквания към обектите, които само предлагат храни т.е павилиони за търговия с храни :
1. Трябва да има едно помещение, което да е оборудвано с рафтове, стелажи , скари и хладилни съоръжения, ако е ноебходимо .
2. Трябва да е осигурена мивка с течаща топла и студена вода или да е осигурено достатъчно количество вода в съдове и индивидуални почистващи мокри кърпи.
3. Повърхностите на пода, стените. таваните , както и работните повърхности трябва да са гладки и да позволяват влажно почистване и дезинфекция при необходимост.
3. Условия за съхранение на личното работно облекло на персонала- закачалка или малък гардероб ако площа позволява;
4. Шкаф за съхранение на препаратите за почистване и дезинфекция ;
5. Шкаф за съхранение на еднократната посуда (чаши, бъркалки ) ако в обекта се предлага кафе в еднократна посуда.
В павилионите за търговия с храни могат да се предлагат пакетирани захарни и шоколадови изделия (ако е осигурен климатик), готови закуски и сандвичи, бутилирани безалкохолни напитки , топли напитки в еднократна посуда и др.
За тези обекти се изисква само Система за самоконтрол.
Хигиенни изисквания към персонала :
1. Персоналът трябва да има задължително работно облекло , което да ползва само в обекта ;
2. Всеки работещ трябва да има ЛЗК(лична здравна книжка ) , заверена с необходимите медицински прегледи.
3. Всеки работник , трябва да е обучен по програмите от Системата за самоконтрол и НАССР системата .
Това са накратко изискванията към поставяемите обекти .
Ако нещо конкретно Ви интересува питайте .
Погледенете и останалите постинги в блога , там ще намерите информация за регистрация на заведения , магазини и не само !
За повече информация тел.0988 357 062
Благодаря Ви, че прочетохте и посетихте блога ! :)
Тагове:
Вълнообразно
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
Най-четени
1. radostinalassa
2. zahariada
3. kvg55
4. mt46
5. iw69
6. varg1
7. leonleonovpom2
8. planinitenabulgaria
9. wonder
10. rosiela
11. sekirata
12. missana
13. panazea
14. getmans1
2. zahariada
3. kvg55
4. mt46
5. iw69
6. varg1
7. leonleonovpom2
8. planinitenabulgaria
9. wonder
10. rosiela
11. sekirata
12. missana
13. panazea
14. getmans1
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. ambroziia
8. ka4ak
9. vidima
10. milena6
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. ambroziia
8. ka4ak
9. vidima
10. milena6
Най-активни
1. radostinalassa
2. hadjito
3. lamb
4. siainia
5. iw69
6. kvg55
7. missana
8. kunchev
9. sekirata
10. savaarhimandrit
2. hadjito
3. lamb
4. siainia
5. iw69
6. kvg55
7. missana
8. kunchev
9. sekirata
10. savaarhimandrit