Кофисите са все по-популярни в големите градове на страната.
В кофисите се осигуряват удобни работни места, условия за включване на зарядно на лаптоп и телефон и бърз интернет.
Предимствата при използването на кофиса са следните:
- не заплащате месечен наем за офис;
- работите в приятна непринудена обстановка, предразполагаща към професионални разговори;
- получавате учтиво обслужване, ароматно кафе, сандвичи, десерти, а в някой кофиси предлагат и обяд, който се получава от кетъринг фирма.
За да откриете кофис е необходимо:
1. Да регистрирате фирма;
2. Да извършите регистрация в Областната дирекция по безопасност на храните (ОДБХ) по местонахождение на обекта. За регистрацията е необходимо:
2.1. Да намерите помещение с подходящ статут по ЗУТ (Закон за устройство на територията). Статутът може да е на кафе, кафе-бар, кафе-аперитив, кафе-сладкарница и др. подобен. Документа за статут се изисква от 09.06.2020г., съобразно изискванията на чл. 26, ал. 1, т.2 от Закона за храните, обн. в ДВ бр. 52/2020г. последно изм. и доп. ДВ. бр. 13/2021г. Преди тази дата не се е изисквал.
2.2. Сключване на договор за наем ако не разполагате с Ваше помещение с подходящ статут.
2.3. Да се разработят документи за безопасност на храните.
· НАССР система за анализ и контрол на критично-контролните точки;
· Система за самоконтрол, свързана сдобрите търговски и хигиенни практики;
· Програма за управление на отпадъци;
· Контролни карти и чек листи.
Ние можем да изготвим документацията за безопасност на храните и да подадем документите в Областните дирекции по безопасност на храните.
След подаване на документите в ОДБХ, обектът се регистрира до 5-тия календарен ден, а работа може да започнете до 14-тия календарен ден, като се брои от датата на подаване. Проверката от инспектори от ОДБХ е от вписване на обекта в регистъра до 30-тия ден. Съобразно настоящия ЗХ не е необходимо да се извърши проверка за да започнете дейност, а може да се започне на 14-тия ден дори и да не е извършена проверка. Изискването е описано в чл. 26, ал. 2, т.11, ал. 6, 7 и 9 от Закона за храните.
3. Допълнителни документи:
· Разработка по трудова медицина ако имате наети работници;
· Договор с фирма за обработка за вредители;
· Договор с фирма за извозване на СЖП отпадъци (ако предлагате сандвичи или студени мезета от месни и млечни продукти или продукти с яйца)
Можем да Ви съдействаме и насочим към доказани специалисти, с които работим.
II. Изисквания към материално- техническата база на обекта:
Необходимо е да осигурите:
· складова площ, оборудвана със съоръжения за съхранение на храни;
· работна площ, оборудвана с бар-плот с двойна мивка или две единични, хладилни витрини за съхранение на храни и напитки, хладилно съоръжение за съхранение на суровини за приготвяне на напитки (суровините са сметана, измити плодове, прясно мляко и др.), и рафтове.
· изолиран кът за преобличане на персонала, който може да е разположен и в складовата площ;
· пространство за съхранение на препаратите и инвентара за почистване и дезинфекция;
· тоалетни за персонала и клиентите;
· търговска част за клиенти, оборудвана с маси с контакти, столове или сепарета.
Това са основните изисквания за регистрация за регистрация на кофис.
Надявам се, че с информацията Ви е била полезна. Ако имате конкретни въпроси обадете се на тел. 0988 357 062- В. Бойчева, 0887 360 354- Р. Желязков или може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com.
2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. zaw12929
12. getmans1
13. bosia
14. stela50
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69