Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.12.2017 21:45 - Изисквания за откриване на кулинарен магазин
Автор: tanya123 Категория: Бизнес   
Прочетен: 3491 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 12.12.2017 21:57

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Кулинарен магазин е обект, в който може да се предлагат готвени ястия, супи топли предястия, скара, кухненски десерти, салати, сосове, сандвичи, безалкохолни напитки и пиво.

Храните се предлагат в еднократна посуда и не се консумират в обекта.

В кулинарен магазин може да се предлагат храни, приготвени в обект тип Кухня майка или да се приготвят на място.

С настоящия пост ще Ви запознаем с двата варианта.

I. Изисквания за кулинарен магазин, в който се приемат и предлагат храни, приготвени в  обект тип: Кухня майка:

В обекта  е необходимо да се осигурят следните помещения и условия:

1. Складова площ оборудвана с хладилни съоръжения за съхранение на готовите за консумация храни. Не е необходимо да се осигурява при обекти с по- малка площ.

2. Работно помещение, което се оборудва с топли и студени витрини за съхранение на храни, хигиенна мивка за измиване на ръцете на персонала по време на работа. Може да нямате топли витрини, а само студени. В тези случай храните се затоплят при продажба. В работното помещение може да има и хладилни витрини за напитки (не е задължително).

3. Хигиенна мивка за измиване на транспортните съдове в случаите, когато храните не се получават еднократни съдове. Мивката може да се намира в работното или складовото помещение.

4. Санитарен възел за персонала, оборудван с тоалетна чиния, мивка с течаща топла и студена вода и средства за измиване, дезинфекция и подсушване на ръцете.

5. Санитарно- битов кът за преобличане на персонала. За обекти с по- малък капацитет може да се осигури само един гардероб.

6. Шкаф с плътно- затварящи се врати за съхранение на препаратите и инвентара за почистване и дезинфекция.

II. Изисквания за кулинарен магазин, в който се приготвят и предлагат храни на място:

1. Складови помещения:

1.1. Складово помещение за сухи продукти, оборудвано с рафтове, стелажи и скари за съхранение на суровини и храни, които не изискват хладилни условия на съхранение и хладилни съоръжения за съхранение на суровини, изискващи хладилни условия на съхранение.

1.2. Складово помещение с хладилни съоръжения или хладилни камери, оборудвани с хладилни съоръжения.

Складовите площи се изграждат в зависимост от капацитета на обекта.

Може да има и само един склад за обект с по- малък капацитет. В този случай помещението за складиране се оборудва с рафтове, стелажи, скари и хладилни съоръжения.

Допуска се в складовите помещения да се монтира мивка и работен плот за измиване на яйца или зеленчуци и плодове.

2. Работна площ с обособени:

2.1. Подготвителни площи

Подготвителната площ представлява мивка/и с течаща топла и студена вода, работен плот и работен инвентар  От складовете суровините трябва да постъпят в подготвителните площи, които са:

·         Подготвителна площ за птичи меса;

·         Подготвителна площ за червени меса;

·         Подготвителна площ за риба и морски суровини;

·         Подготвителна площ за яйца;

·         Подготвителна площ за зеленчуци и плодове.

Може да се използва по график една подготвителна площ за обработка на две групи храни.

До подготвителните площи се поставят плюсови хладилни съоръжения, в които да се съхраняват заготовки.

До заготовките се поставя маркировка с дата и час.

Не се изхвърля етикета на оригиналната опаковка, до изчерпване на количествата от суровините.

2.2. Топла кухня:

В топла кухня се монтират се уреди за термична обработка- фурни, котлони, фритюрници, скари, грил и др. Над уредите за термична обработка, които отделят пари се поставя ефективна вентилационна система, която да отвежда парите и мазнините.

 

2.3. Умивалня за кухненска посуда:

В изолиран кът топла кухня или в отделно помещение се изгражда умивалня за кухненска, работна посуда. Това е посудата, в която и с която се приготвя храната- тенджери, тави, тигани, кухненски ножове и др.

Осигурява се  1 или 2 мивки  и средства за изсушаване на съдовете.

Броят на мивките зависи от капацитета на обекта.

3. Търговска част:

В търговската част се осигурява:

-       Хладилна/и витрина/и за съхранение на салати, кухненски десерти и др.

-       Топла/и витрина за съхранение на готвени ястия, супи,  печени на скара и грил продукти, топли предястия и др.

-       Хладилни витрини за напитки (не е задължително):

4. Санитарно- битови помещения:

1. Санитарно- битово помещение или кът (за обектите с по- малък капацитет) за преобличане на персонала, оборудван с гардероби или закачалки за съхранение на личното облекло и вещи на персонала. Може да е осигурен само един гардероб ако обекта е с по-малък капацитет.

2. Санитарен възел за персонала, оборудван с тоалетна чиния, мивка с течаща топла и студена вода и средства за измиване, дезинфекция и подсушване на ръцете.

3. Изолиран кът, оборудван с шкаф за съхранение на инвентара за почистване и дезинфекция.

Необходими документи и разрешителни за кулинарен магазин

Документи за безопасност на храните, съобразно изискванията на чл. 12 и 18 от Закона за храните (Д. в. бр. 90/99 г. последно изм. и доп. Д. в. бр. 92/2017г.).

1. НАССР система за анализ и контрол на критично контролните точки;

2. Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики;

3. Мониторинга програма за  изследване на приготвяните храни;

4. Примерно меню, посочено от Вас с определени алергени, съобразно изискванията на Регламент (ЕС) 1169/2011 за предоставяне на информация за храните на потребителите.

Ние разработваме професионално документите за безопасност на храните и ако желаете може да използвате нашите услуги.

След устройство на помещенията и осигуряване на документите за безопасност на храните е необходимо да подадете заявление и списък с групи храни (по образец 109 и 84 на БАБХ) в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. На място се плаща държавна такса в размер 34 лв.

Законовия срок за извършване на проверка е 30 календарни дни след подаване на документите, но от практика знаем, че проверките се извършват до 10-15 дни.

При проверката от инспектори от ОДБХ се проверява материалната база и документите за безопасност на храните. След проверката се издава протокол, с който веднага може да започнете работа.

До 2 седмици (зависи от натовареността на съответното ОДБХ) се издава Удостоверение за регистрация на обекта, което трябва да получите от сградата на ОДБХ.

Документация по трудова медицина:

Необходимо е да имате разработка по трудова медицина, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа. Разработката по трудова медицина се проверява от инспекцията по труда.

Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина. Работим с квалифицирани специалисти.

Това са основните изисквания за регистрация на кулинарни магазини с приготвяне на храни на място и доставяни от кухня- майка. Ако имате конкретни въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или да се обадите на тел. 0988 357 062- В. Бойчева и 0887 360 354- Р. Желязков.

* Наименованието на обект тип: Кухня- майка е съобразно номенклатурата на БАБХ.

 




Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: tanya123
Категория: Бизнес
Прочетен: 620607
Постинги: 134
Коментари: 1
Гласове: 32
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930