Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Профил на tanya123
Име:
Валя Бойчева

Възраст:
36

Пол:
жена

Град:
Бургас

Професия:
Консултант

Интереси:
Бизнес комуникация

Статистика
Популярни постинги:
1

Постинги този месец:
2

Гласове този месец:
0

Коментари този месец:
0

Любими блогове:
0

Блогъри добавили в любими:
2

Блог вълни:
58
Последни постинги
 Изисквания за откриване на временни сезонни обекти за предлагане на царевица, сладолед, ядки, фреш, пуканки, сладкарски изделия и безалкохолни напитки и пиво

 

През летния сезон интереса към откриване на временни, сезонни обекти е повишен, ето защо ще представим за Вас полезна информация за най- предпочитаните дейности, като:

·         Предлагане на царевица на кочан и пара;

·         Предлагане на сладолед- от канти, пакетиран или от машина;

·         Предлагане на ядки от топла витрина;

·         Предлагане на фреш;

·         Предлагане на пуканки;

·         Предлагане на малотрайни сладкарски изделия от хладилна витрина;

·         Предлагане на безалкохолни напитки и пиво.

I. Общи хигиенни изисквания за обектите:

1. Необходимо е да бъде осигурена мивка с резервоар с вода ако не може да се осигури течаща вода, свързана с водопроводната мрежа. Водата в резервоара трябва да е питейна. Изключение правят обектите за приготвяне на сладолед от машина, при които смесването на сладоледа не става в машината, а в съд, който трябва да се измие.

2. Необходимо е да се осигури кът с шкаф или гардероб за съхранение на работното облекло, след работа и личното облекло и вещи на персонала при започване на работния ден.

3. Необходимо е да имате шкаф за съхранение на препаратите и инвентара за почистване и дезинфекция.

4. Необходимо е да имате изолиран кът с шкаф или закрито пространство за съхранение на материали и предмети за контакт с храни- еднократни чаши, лъжици, сламки, опаковки и др.

5. Всички суровини, които се получават трябва да са придружени с документ за произход и качество, предоставен от производителите или доставчиците, а също и да са етикетирани, съобразно изискванията на Регламент (ЕО) 1169/2011 за предоставяне на информация за храните на потребителите.

6. Материалите и предметите за контакт с храните също трябва да са придружени с документ за произход и качество, който да гарантира, че са разрешени за контакт с храни.

7. Всички повърхности в обекта (плотове, около  мивките и др.) трябва да позволяват почистване и дезинфекция при необходимост.

8. Необходимо е да се посочи в договор къде персонала използва тоалетна.

9. Всеки, който работи в обекта трябва да има лична здравна книжка, заверена с необходимите медицински прегледи.

II. Специфични хигиенни изисквания за отделните обекти

1. Изисквания към предлагане на царевица на пара и кочан:

1.1. Предлагане на царевица на пара:

Необходимо е да осигурите специализирана количка или павилион, в който да се монтира уред за приготвяне на царевица на пара.

За съхранението на царевицата трябва да осигурите фризер или хладилник.

Ако овкусявате царевицата с маргарин, краве масло, сосове, млечни продукти и др. е необходимо да се съхраняват в хладилно съоръжение при темп. от 0 до +5оС.

1.2. Предлагане на царевица на кочан

За да предлагате царевица на кочан е необходимо да имате помещение, в което да обработвате кочаните. Обработката включва почистване от механичните отпадъци и измиване на кочаните.

Може да се обработват в подготвителен кът в заведение или в специално обособен обект за обработка.

Ако се обработват в заведение за обществено хранене, кочаните могат да се варят пред  заведението или в него.

При обработка в специално обособен обект, кочаните могат да се транспортират в съдове  с вода и да се варят на обособено място. Транспортирането е с специален транспорт, отговарящ на нормативните изисквания за храните. Автомобилите трябва да се измиват и дезинфекцират по график.

Царевицата се предлага от съдовете, в които е варена до края на работния ден, като съдовете трябва да са с капаци.

2.  Изисквания за предлагане на сладолед

2.1. Предлагане на насипен сладолед от канти:

При предлагане на сладолед от канти е необходимо да имате хладилна витрина, в която да се поддържа температура от -18/-20оС. Кантитите със сладолед се поставят във витрината веднага след доставянето им.

2.2. Предлагане на сладолед от машина:

Приготвя се от инстантна, прахообразна субстанция и питейна вода. За целта е необходимо да имате специална машина. Смесват се инстантната субстанция за сладолед  с питейна вода и се изливат в машината, където се замразяват при темп. -18/-20оС за около 40-60 мин.

При смесване на инстантна  субстанция с вода в съд е необходимо да се осигури течаща вода от централен водоизточник.

Има и машини, в които инстантната субстанция и водата се изсипват, като смесването и замразяването стават в машината. В тези случай се допуска и мивка с резервоар с вода.

2.3 Предлагане на сладолед от фризер

Необходимо е да осигурите фризер, в който да се поддържа температура -18/-20оС. Сладоледа се предлага пакетиран с пакетирани лъжици. 

3. Изисквания за предлагане на ядки и маслодайни семена  от топла витрина

Необходимо е да осигурите специална витрина за съхранение.

Във витрината има отделения, в които ядките и маслодайните семена се поставят по видове.

Поддържа се температура около 40оС. Предлагат се до края на работния ден за да се съхранят максимално вкусовите им качества.

4. Изисквания за приготвяне и предлагане на фреш

За да предлагате фреш е необходимо да осигурите павилион, в който да има осигурен подготвителен кът с мивка с топла и студена вода, работен плот и работен инвентар.

Мивката може да е с резервоар или .свързана с централен водопровод

Необходимо е да имате площ за съхранение на суровините- касетки и кашони с плодове, кореноплодни, зеленчуци и опаковки с пресни подправки. Допуска се и без площ за съхранение, ако се приемат ограничени количества, които веднага се измиват и поставят в хладилно съоръжение, като заготовка за приготвяне на фреш.

Необходимо е да имате хладилни съоръжения за съхранение на измитите плодове, кореноплодни, зеленчуци и пресни подправки за приготвяне на фреш.

Може да имате и отделно хладилно съоръжение за съхранение на необработени суровини, ако имате по- голям капацитет.

Не се допуска съхранение в едно хладилно съоръжение на не измити плодове, зеленчуци, кореноплодни и пресни подправки с измити такива.

За приготвяне на фреша трябва да осигурите уреди, като сокоизстисквачка, блендери и др.

Фреша се предлага след приготвянето със сламка по желание на клиента.

5. Изисквания за приготвяне и предлагане на пуканки

За да приготвяте пуканки е необходимо да осигурите специален уред за приготвяне на пуканки.

Царевичното зърно за пуканки се съхранява в изолиран кът.

Пуканките се приготвят, като зърното се поставя в отделение на машината, настройва се температурата в машината до около 150-180оС.  Пуканките се съхраняват в машината до един работен ден, като при продажбата им се осоляват по желание на клиента.

Солта използвана за осоляване трябва да е трапезна. Приема се в индивидуални потребителски опаковки.

Може да приготвите и захаросани пуканки, като след пукането трябва да добавите захар и да намалите темп. до 90-100оС.

6. Изисквания за предлагане на малотрайни сладкарски изделия

Може да предлагате малотрайни сладкарски изделия ако имате осигурена хладилна витрина, в която да се поддържа температура от 0 до 4оС.

Сладкарските изделия трябва да са произведени в обети за производство на сладкарски изделия с право на дистрибуция. Не може да снабдявате от сладкарска работилница, която е регистрирана за производство и реализация на място.

Малотрайните сладкарски изделия (пасти, торти, еклери, петифури и др.) трябва да се транспортират в хладилни автомобили, в които се поддържа температура от 0 до 4оС, които отговарят на нормативните изисквания за храните.

След доставяне трябва веднага трябва да се подредят в хладилната витрина по видове и партиди.

Всеки вид сладкарско изделие трябва да е етикетирано и етикета да е поставен на видно място от клиента.

7. Изисквания за предлагане на безалкохолни напитки и пиво

Може да предлагате безалкохолни газирани напитки, плодови сокове и нектари, минерални трапезни и изворни води, млечно- кисели напитки и пиво ако имате осигурени хладилни витрини, в които се поддържа температура от 0 до +6/+ 7оС. Млечно- киселите напитки трябва да се съхраняват при температура до +6оС.

 Например ако в едно хладилно съоръжение съхранявате минерална вода, безалкохолни напитки и млечно- кисели напитки температурата трябва да е до 6оС.

Не е рисковано ако напитките с изключение на млечно- киселите се съхраняват и при темп. над 7оС, защото по принцип охлаждането им е препоръчително за летния сезон, а не задължително.

III. Изисквания към документацията

1.  Документи от общината

От районното кметство е необходимо да получите разрешение за поставяне на временен сезонен обект, като за целта подадете заявление и представите фирмено решение или актуално състояние на фирмата. След получаване на разрешение от общината поставяте съоръжението на посоченото място и не работите докато не получите разрешение от ОДБХ  (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. Например ако сте от София но обекта Ви е поставен в курортен комплекс Слънчев бряг е необходимо да имате разрешение от ОДБХ гр. Бургас.

2. Документи за безопасност на храните, съобразно изискванията на чл. 12 и 18 от Закона за храните (Д. в. бр. 90/99 г. последно изм. и доп. Д. в. бр. 88/2016г.).

1. Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики;

2. НАССР процедури при приготвяне на  царевица. фреш, пуканки и сладолед от машина.

3. Мониторинга програма за  изследване на приготвяните храни (изисква се само в ОДБХ София- град)

Ние разработваме професионално документите за безопасност на храните и ако желаете може да използвате нашите услуги.

След устройство на помещението и осигуряване на документите за безопасност на храните е необходимо да подадете заявление и списък с групи храни (по образец 109 и 85 на БАБХ) в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. На място се плаща държавна такса в размер  21 лв. Само в Бургас се плаща в банка.

Законовия срок за извършване на проверка 14 дни за временни обекти, след подаване на документите.

При проверката от инспектори от ОДБХ се проверяват обекта и документите за безопасност на храните. След проверката се издава протокол, с който веднага може да започнете работа.

До 2 седмици (зависи от натовареността на съответното ОДБХ) се издава Удостоверение за регистрация на обекта, което трябва да получите от сградата на ОДБХ, освен ако не сте пожелали да бъде изпратено по куриер.

Документация по трудова медицина:

Необходимо е да имате разработка по трудова медицина, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа.

Не е необходимо да имате разработка по трудова медицина ако нямате наети работници. Например ако сте ООД и работите само управителите на дружеството.

Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина.

Това са основните изисквания за регистрация на изброените временни обекти. Това са най- срещаните временни обекти и надяваме се, че с изложената информация ще Ви бъдем полезни. Ако имате конкретни въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или да се обадите на тел. 0988 357 062- В. Бойчева и 0887 360 354- Р. Желязков.

Категория: Бизнес
Прочетен: 30 Коментари: 0 Гласове: 0
 Изисквания за откриване на бар, кафене, нощен клуб и други питейни заведения

Към питейните заведения спадат следните видове обекти за развлечения:

·         Бар;

·         Пиано- бар

·         Бар- басейн;

·         Фреш бар;

·         Кафене;

·         Кафе- клуб;

·         Бар- клуб;

·         Нощен клуб;

·         Бар фоайе;

·         Бар- казино;

·         Лоби бар;

·         Дискотека и др.

 

Асортимента, които може да се предлага в посочените обекти е:

·         Високоалкохолни напитки;

·         Безалкохолни газирани напитки;

·         Плодови сокове и нектари;

·         Минерални, трапезни и изворни води;

·         Енергийни напитки;

·         Ядки и маслодайни семена;

·         Шоколадови и захарни изделия;

·         Трайни сладкарски изделия (бисквити, кексове и др.);

·         Малотрайни сладкарски изделия;

·         Енергийни десерти;

·         Чипс;

·         Сандвичи- готови;

·         Сладолед;

Асортимент, които може да се приготвя в обекта;

·         Фреш;

·         Смути;

·         Шейкове;

·         Алкохолни и безалкохолни коктейли;

·         Енергийни шейкове (за барове към спортни зали);

·         Мелба;

·         Сандвичи;

Този вид питейни заведения са сходни по предлаган асортимент. В зависимост от местонахождението им се определя и наименованието на обекта.

I. Изисквания, относно материално- техническата база

Необходимо е да бъдат осигурени следните помещения:

1. Складова площ- оборудвана със стелажи, рафтове и скари и хладилни съоръжения ако е необходимо.

2. Търговска част с осигурени:

- бар плот с мивки;

- хладилно съоръжения за съхранение на храни и суровини (до бар плота);

- рафтове за съхранение на напитки;

- рафтове за съхранение на шоколадови, захарни изделия, трайни сладкарски изделия, ядки и други (ако се предлагат);

- хладилна витрина за съхранение на малотрайни сладкарски изделия (ако се предлагат);

- хладилна витрина за съхранение на готови сандвичи (ако се предлагат готови);

- фризер за сладолед (ако се предлага);

- места за клиенти;

- тоалетни за клиенти.

     3. Санитарно- битови условия:

        - санитарно- битов кът с гардероб или закачалки за преобличане на персонала;

       - тоалетна за персонала (ако персонала на смяна е до 5 човека може да се използва една тоалетна за персонал и за клиенти);

       - шкаф за съхранение на препаратите и инвентара за почистване.

Това са основните изисквания, които Ви представяме в обобщен вид.

Изискванията са съобразно асортимента, който ще се предлага.

Например ако не се предлагат малотрайни сладкарски изделия или готови сандвичи не е необходимо да има хладилни съоръжения за съхранение.

По отношение на мивките е необходимо да има една или две мивки за измиване на посуда за напитки (стъклена и порцеланова), а също може да има и миялна машина ако обекта е с по- голям капацитет.

Ако се приготвят сандвичи и фреш трябва да има мивка с плот за подготовка.

Относно санирано- битовия кът може да има и само гардероб, който да е разположен в складовата площ или в друго пространство. За обекти с по- малък капацитет не е необходимо да има санитарно битова площ за преобличане.

За открит бар, като например бар- басейн не е необходимо да има складова площ. Може снабдяването да е съобразно капацитета на бара.

II. Необходими документи и разрешителни

Документи за безопасност на храните, съобразно изискванията на чл. 12 и 18 от Закона за храните (Д. в. бр. 90/99 г. последно изм. и доп. Д. в. бр. 88/2016г.).

1. Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики;

2. НАССР процедури ако се приготвят сандвичи и фреш;

3. Мониторинга програма за  изследване на приготвяните храни (изисква се само в ОДБХ София- град);

4. Определяне на алергени, съобразно изискванията на Регламент (ЕС) 1169/2011 за предоставяне на информация за храните на потребителите.

Ние разработваме професионално документите за безопасност на храните и ако желаете може да използвате нашите услуги.

След устройство на помещението и осигуряване на документите за безопасност на храните е необходимо да подадете заявление и списък с групи храни (по образец 109 и 85 на БАБХ) в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. На място се плаща държавна такса в размер 34 лв. за постоянни обекти и 21лв. за временни обекти. Само в Бургас се плаща в банка.

Законовия срок за извършване на проверка е 30 календарни дни за постоянни обекти и 14 дни за временни обекти след подаване на документите.

При проверката от инспектори от ОДБХ се проверява материалната база и документите за безопасност на храните. След проверката се издава протокол, с който веднага може да започнете работа.

До 2 седмици (зависи от натовареността на съответното ОДБХ) се издава Удостоверение за регистрация на обекта, което трябва да получите от сградата на ОДБХ, освен ако не сте пожелали да бъде изпратено по куриер.

Разрешителни от общината:

От общината по местонахождение на обекта се получава разрешително за работното време и категоризация.

В общината подавате протокола от проверката на ОДБХ или удостоверението за регистрация, заявления по образец, фирменото решение, документ за собственост или договор за наем. На всички документи, които прилагате е необходимо да направите копие.

Не е проблем да работите преди да е извършена проверката от общински служители.

След проверка от общински служители получавате разрешително за работното време и категоризация.

       Ако в обекта имате жива музика може да се наложи измерване на шума в жилищните площи    над обекта или до обекта.

Документация по трудова медицина:

Необходимо е да имате разработка по трудова медицина, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа.

Не е необходимо да имате разработка по трудова медицина ако нямате наети работници. Например ако сте ООД и работите само управителите на дружеството.

Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина.

Документ и изисквания за пожарна безопасност:

Необходимо е да имате инструкция по пожарна безопасност, пожарогасител и вратите на помещенията да се отварят навън.

Това са основните изисквания за регистрация на изброените питейни заведения. Надявам се, че с информацията ще бъдем полезни на хора, които искат да регистрират обект за приготвяне и предлагане на храни. Ако имате конкретни въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или да се обадите на тел. 0988 357 062- В. Бойчева и 0887 360 354- Р. Желязков.

Категория: Бизнес
Прочетен: 22 Коментари: 0 Гласове: 0
 Изисквания за регистрация на пекарна с приготвяне на тестени изделия и сурови десерти

В настоящем все повече хора се  стремят да се хранят здравословно и търсят обекти, в които се предлагат. С този пост ще се постарая да разясня основните изисквания за приготвяне на здравословни храни.

Тестените изделия, които се приготвят в тези обекти са от: пълнозърнесто, типово, ръжено, ръжено- пшенично, царевично брашно, както и брашно от лимец и др. Много често се влагат и маслодайни семена, маслини, зеленчуци и кореноплодни.

Допуска се да се приготвят и закуски, в които се влага спанак, сирена, кашкавал, колбаси, броколи и др.

Допуска се да се приготвят трайни сладкарски изделия- бисквити, дребни сладки, соленки, както и кексове и мъфини

Тестените изделия могат да се приготвят с квас или хлебна мая.

В обекта може да се приготвят и сурови десерти без добавена захар. Десетите се приготвят от сушени плодове, шоколад, пчелен мед, кленов сироп, маслодайни семена ядки и др. Може да се приготвят десертни блокчета, бонбони, сурови торти и др.

Десертите не преминават термична обработка и са подходящи са хора, които се привърженици на суровоядството.

Допуска се да се приготвят и сандвичи, с хлебните изделия, приготвени в обекта или доставени от регламентирани производители. Сандвичите могат да са със зеленчуци, кореноплодни, сирена, кашкавал, сурово- пушени месни продукти, колбаси.

Допуска се да се приготвят фреш и смути от пресни плодове, зеленчуци и кореноплодни, както и топли напитки (чай, кафе и др.).

В обекта може да предлага получени готови за консумация десерти, безалкохолни напитки, минерални, трапезни и изворни води, плодови сокове и нектари.

Не е задължително да предлагате всички изброени по- горе храни.

I. Изисквания, относно материално техническата база:

1. Складово помещение:

1.1 Складово помещение, оборудвано с рафтове, стелажи и скари за съхранение на суровини и храни, които не изискват хладилни условия на съхранение и хладилни съоръжения за съхранение на суровини, изискващи хладилни условия на съхранение. Брашната трябва да се разполагат върху скари или стелажи, които да не са плътно доближени до стената.

Допуска се в складовите помещения да се монтира мивка и работен плот за измиване  на зеленчуци, кореноплодни и плодове.

2. Работна площ с обособени:

2.1. Подготвителни площи:

Подготвителната площ представлява мивка/и с течаща топла и студена вода, работен плот и работен инвентар  От складовете суровините и храните трябва да постъпят в подготвителните площи, които са :

2.1.2. Подготвителна площ за плодове, зеленчуци и кореноплодни (може да е в складовата площ);

2.2.2. Подготвителна площ за яйца, само ако се влагат в част от изделията;

Може да се използва по график една подготвителна площ за обработка на две групи храни.

 Допуска се в един подготвителен кът да се обработват две и по изключение повече групи храни.

До подготвителните площи по необходимост се поставят плюсови хладилни съоръжения, в които да се съхраняват суровини (измити плодове- пресни и изсушени, зеленчуци, кореноплодни и яйца).  До заготовките се поставя маркировка с дата, час на приготвяне.

2.2. Кът за приготвяне  изделията:

Необходимо е да се осигури работен плот, везна за разтегляне на суровините и тестомесачка, блендри и дребен работен инвентар. Ако се приготвят тестени изделия и сурови десерти е необходимо да има два работни плота или приготвянето да е по график.

2.3. Кът за и термична обработка:

Необходимо е да се осигури фурна за печене, втасална и вентилационна система над фурната за печене. Над фурната трябва да се изгради ефективна вентилационна система.

2.4. Умивалня за работна посуда:

Осигурява се мивка или две мивки (при по- голям капацитет) с течаща топла и студена вода и съоръжения за изсушаване на работната посуда. Мивката се изгражда до площта за приготвяне и термична обработка.

3. Търговска част:

В търговската част се осигурява:

-       бар- плот с мивка, за измиване на посудата от приготвяне на топли и студени напитки (не е задължително);

-       рафтове и стелажи зад бара за съхранение на храни, които се получават готови;

-       хладилни витрини за съхранение на напитки;

-       хладилна витрина за съхранение на сурови десерти, торти, бонбони и др., приготвени в обекта;

-       хладилна витрина или хладилник за съхранение на суровини за приготвяне на сандвичи;

-       парти грил или тостер за затопляне на сандвичите (по желание на клиента);

-       сокоизстисквачки и блендери за приготвяне на фреш;

-       места за клиенти (маси, столове, сепарета и др.);

4. Умивалня за трапезна посуда :

За измиване на трапезната посуда се осигуряват две мивки или мивка и миялна машина. В обектите, изградени по- рано може да са осигурени и три мивки, но вече изискванията са по- либерални.

Ако не е осигурена миялна машина е необходимо да осигурите сушилни за изсушаване на трапезните съдове.

Не е необходимо да изграждате умивалня за трапезна посуда ако предлагат изделията в еднократна посуда или опаковки. Ако имате мивка на бара може да предлагате напитките в порцеланови или стъклени чаши.

5. Санитарно- битови помещения:

5.1. Санитарно- битово помещение или кът (за обектите с по- малък капацитет) за преобличане на персонала, оборудван с гардероб/и или закачалки за съхранение на личното облекло и вещи на персонала. Може да е осигурен само един гардероб ако обекта е с по-малък капацитет.

5.2. Санитарен възел за персонала с една или две клетки, оборудван с тоалетна/и чиния/и, мивка/и с течаща топла и студена вода и средства за измиване, дезинфекция и подсушване на ръцете.

5.3. Санитарен възел за клиенти с една или две клетки, оборудван с тоалетна/и чиния/и, мивка/и с течаща топла и студена вода и средства за измиване и подсушване на ръцете.

Може да се използва само една тоалетна ако обекта е с по- малък капацитет и броя на персонала е не повече от 5 човека на смяна.

II. Необходими документи и разрешителни

1. Документи за безопасност на храните, съобразно изискванията на чл. 12 и 18 от Закона за храните (Д. в. бр. 90/99 г. последно изм. и доп. Д. в. бр. 88/2016г.).

1.1 НАССР система за анализ и контрол на критично контролните точки;

1.2. Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики;

1.3.  Технологична документация за отделните групи храни;

1.4. Технологична карта;

1.5. Мониторинга програма за  изследване на приготвяните храни;

1.6. Определяне на алергени, съобразно изискванията на Регламент (ЕС) 1169/2011 за предоставяне на информация за храните на потребителите;

Ние разработваме професионално документите за безопасност на храните и ако желаете може да използвате нашите услуги.

След устройство на помещението и осигуряване на документите за безопасност на храните е необходимо да подадете заявление и списък с групи храни (по образец 109 и 84 на БАБХ) в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. На място се плаща държавна такса в размер 34 лв.

Законовия срок за извършване на проверка е 30 календарни дни след подаване на документите, но от практика знаем, че проверките се извършват  до седмица или до 10 дени

При проверката от инспектори от ОДБХ се проверява материалната база и документите за безопасност на храните. След проверката се издава протокол, с който веднага може да започнете работа.

До 2 седмици (зависи от натовареността на съответното ОДБХ) се издава Удостоверение за регистрация на обекта, което трябва да получите от сградата на ОДБХ, освен ако не сте пожелали да бъде изпратено по куриер.

2. Разрешителни от общината:

От общината по местонахождение на обекта се получава разрешително за работното време и категоризация.

В общината подавате протокола от проверката на ОДБХ или удостоверението за регистрация, заявления по образец, фирменото решение, документ за собственост или договор за наем. На всички документи, които прилагате е необходимо да направите копие.

Не е проблем да работите преди да е извършена проверката от общински служители.

След проверка от общински служители получавате разрешително за работното време и категоризация.

3. Документация по трудова медицина:

Необходимо е да имате разработка по трудова медицина, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа.

Не е необходимо да имате разработка по трудова медицина ако нямате наети работници. Например ако сте ООД и работите само управителите на дружеството.

Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина.

4. Документ и изисквания за пожарна безопасност:

Необходимо е да имате инструкция по пожарна безопасност, пожарогасител и вратите на помещенията да се отварят навън.

Това са основните изисквания за регистрация.

  Надявам се, че с информацията ще бъдем полезни.  Ако имате конкретни въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или да се обадите на тел. 0988 357 062- В. Бойчева и 0887 360 354- Р. Желязков.

 

Категория: Бизнес
Прочетен: 122 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 04.03 22:20
 Изисквания за откриване на хранителени магазини:

Съобразно номенклатурата на БАБХ хранителните магазини могат да бъдат следните видове:

1. Смесен магазин за търговия с храни и нехранителни стоки;

2. Смесен магазин за търговия с няколко групи храни;

3. Специализиран магазин;

4. Супермаркет;

5. Хипермаркет.

Основни дейности в различните видове хранителни магазини:

Смесен магазин за търговия с храни и нехранителни стоки (СМТХНС):

Могат да се предлагат всички видове храни, пакетирани и непакетирани, както и нехранителни продукти (хигиенни материали, козметични средства и миещи продукти).

Допуска се да се приготвят храни, печени на грил и скара, печени храни на фурна (хлебни изделия от полуфабрикати, месни продукти, зеленчуци и др.) . В този случай към наименованието на магазина е: Смесен магазин за търговия с храни и нехранителни стоки с топла точка.

Всички продукти, които се обработват термично трябва да се получават разфасовани и формовани от производителя.

За СМТХНС е необходимо да осигурите складово помещение с една мивка, складова площ или помещение за съхранение на нехранителните продукти, търговка част санитарен възел, кът с гардероб или закачалки за съхранение на личното облекло на персонала, шкаф за съхранение на препаратите.

Допуска се и продажба на пресни плодове, зеленчуци и кореноплодни ако осигурите изолирана складова площ или помещение за съхранението им и изолирано пространство с отделна везна за разтегленото им в търговската площ.

Може да се приготвя  кафе и чай в еднократна посуда ако има осигурена професионална кафе машина.

Ако магазина е с топла точка е необходимо да се осигурят още една или две мивка, в зависимост от капацитета и асортимента. Едната мивка е към подготвителен кът, а другата е хигиенна. Може да се осигури и една или двойна мивка, за обекти с по- малък капацитет, като в този случай се изготви график за използването.

Смесен магазин за търговия с няколко групи храни (СМТНГХ):

Могат да се предлагат всички видове храни, пакетирани и непакетирани.

Допуска се да се приготвят храни, печени на грил и скара, печени храни на фурна (хлебни изделия от полуфабрикати, месни продукти, зеленчуци и др.) . В този случай към наименованието на магазина е: Смесен магазин за търговия с няколко групи храни с топла точка.

Всички продукти, които се обработват термично трябва да се получават разфасовани и формовани от производителя.

За СМТНГХ е необходимо да осигурите складово помещение с една мивка, търговка част санитарен възел, кът с гардероб или закачалки за съхранение на личното облекло на персонала, шкаф за съхранение на препаратите.

Допуска се и продажба на пресни плодове, зеленчуци и кореноплодни ако осигурите изолирана складова площ или помещение за съхранението им и изолирано пространство с отделна везна за разтегленото им в търговската площ.

Може да се приготвя  кафе и чай в еднократна посуда ако има осигурена професионална кафе машина.

Ако магазина е с топла точка е необходимо да се осигурят още една или две мивка, в зависимост от капацитета и асортимента. Едната мивка е към подготвителен кът, а другата е хигиенна. Може да се осигури и една или двойна мивка, за обекти с по- малък капацитет, като в този случай се изготви график за използването.

Специализирани магазин:

Специализираните магазини могат да бъдат много видове, като например:

·         Специализира магазин за плодове и зеленчуци;

·         Специализиран магазин за хляб и хлебни изделия;

·         Специализиран магазин за месо и месни продукти;

·         Специализиран магазин за риба и рибни продукти;

·         Специализиран магазин за мляко и млечни продукти

·         Специализиран магазин за сладкарски изделия и др.

 

В специализираните магазини за хляб и хлебни изделия, плодове и зеленчуци, мляко и млечни продукти и сладкарски продукти е необходимо да има складово помещение или площ, търговска площ мивка с течаща топла и студена вода и санитарен възел.

Ако в специализиран магазин за плодове и зеленчуци се приготвя фреш е необходимо да има още една мивка за измиване на плодовете, зеленчуците и кореноплодните.

 В специализираните магазини за месо и месни продукти и риба и рибни продукти е  необходимо да има складова площ търговска площ, хигиенна мивка и мивка с плот за обработка на месото и рибата.

Ако се приема трупно месо е необходимо да има труп, който да се посипва със сол след използването.

Допуска се в специализираните магазини за месо и месни продукти и риба и рибни продукти да се извършва и термична обработка- печене на продуктите. Ако има термична обработка е необходимо да се осигури и вентилационна система над фурната или скарата за печене.

 В специализираните магазини е необходимо да се осигури санитарен възел, кът с гардероб или закачалки за съхранение на личното облекло на персонала, шкаф за съхранение на препаратите.

Супермаркети и хипермаркети:

В супермаркетите и хипермаркетите могат да се предлагат разнообразни видове храни, нехранителни и промишлени стоки, както и да се обработват и приготвят различни видове храни.

Разликата между супермаркетите и хипермаркетите е в капацитета.

В супермаркетите и хипермаркетите е необходимо да се осигурят складови помещения за съхранение на сухи продукти и продукти, плодове и зеленчуци и продукти, изискващи хладилни условия на съхранение. Осигурява се и складова или помещение  за съхранение на еднократните опаковки (важи за по- големите обекти).

Необходимо е да се осигури помещение или изолиран кът за съхранение на отпадъци, който да е близо до изхода за отпадъци.

Ако се предлага храна, приготвена на място е необходимо да се осигурят подготвителни площи за обработка на суровини от бяло, червено месо, риба, плодове и зеленчуци и яйца. Може да се използва една подготвителна площ за обработка на две и по изключение повече групи храни по график.

Подготвителната площ е оборудвана с мивка, работен площ и работен инвентар.

Необходимо е да се осигури и хигиенна мивка за измиване на работния (кухненски инвентар) с който се приготвя храната, както и уреди за термична обработка, като фурни, скари, фритюрници и др. Над уредите е необходимо да се изгради ефективна вентилационна система.

Търговските площи в супермаркетите и хипермаркетите са по- големи, като размери. Ако се предлагат готови за консумация храни, приготвени в обекта се осигуряват топли и студени витрини. До витрините се осигурява хигиенна мивка за измиване на ръцете и пространство за поставяне на еднократните опаковки.

В супермаркетите и хипермаркетите е необходимо да се осигури санитарно битово помещение или изолиран кът с гардероби или закачалки за преобличане на персонала и съхранение на облеклото и вещите на персонала. В близост до санитарно- битовия кът се осигурява пространство с шкаф за съхранение на препаратите и инвентара за почистване, измиване и дезинфекция

Необходимо е да има тоалетни за персонала. В повечето обекти се осигуряват и тоалетни за клиенти, но съобразно изискванията на Закона за храните не е задължително.

Допустим компромис:

·         Ако в обектите няма санитарен възел (тоалетна) може да се използва обществен или на друг търговски обекти, като за целта се сключи договор.

Необходими документи и разрешителни

Документи за безопасност на храните, съобразно изискванията на чл. 12 и 18 от Закона за храните (Д. в. бр. 90/99 г. последно изм. и доп. Д. в. бр. 88/2016г.).

1. Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики;

2. НАССР система за анализ и контрол на критично контролните точки (само за обекти в които се обработват и приготвят храни);

3. Мониторинга програма за  изследване на приготвяните храни;

4. Определяне на алергени, съобразно изискванията на Регламент (ЕС) 1169/2011 за предоставяне на информация за храните на потребителите (за обекти, в които се приготвят храни);

Ние разработваме професионално документите за безопасност на храните и ако желаете може да използвате нашите услуги.

След устройство на помещенията и осигуряване на документите за безопасност на храните е необходимо да подадете заявление и списък с групи храни (по образец 109 и 84 на БАБХ), в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. На място се плаща държавна такса в размер 34 лв. Само в Бургас се плаща в банка.

Законовия срок за извършване на проверка е 30 календарни дни след подаване на документите, но от практика знаем, че проверките се извършват до около седмица.

При проверката от инспектори от ОДБХ се проверява материалната база и документите за безопасност на храните. След проверката се издава протокол, с който веднага може да започнете работа.

До 2 седмици (зависи от натовареността на съответното ОДБХ) се издава Удостоверение за регистрация на обекта, което трябва да получите от сградата на ОДБХ, освен ако не сте пожелали да бъде изпратено по куриер.

Документация по трудова медицина:

Необходимо е да имате разработка по трудова медицина, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа.

Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина.

Документ и изисквания за пожарна безопасност:

Необходимо е да имате инструкция по пожарна безопасност, пожарогасител и вратите на помещенията да се отварят навън.

Това са основните изисквания за регистрация на магазинни. Надявам се, че с информацията ще бъдем полезни на хора, които искат да регистрират магазини. Ако имате конкретни въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или да се обадите на тел. 0988 357 062- В. Бойчева и 0887 360 354- Р. Желязков.

 

Категория: Бизнес
Прочетен: 146 Коментари: 0 Гласове: 0
 Изисквания за откриване на пицария:

Пицария е обект, в който могат да се предлагат различни видове пици, салати, студени и топли предястия, паста (спагети), печени на скара/грил месни продукти, десерти, топли напитки, вина и високоалкохолни напитки.

Пици могат да се предлагат и в обект тип: павилион, баничарница, пекарна, бърза закуска, бистро и ресторант.

I. Изисквания, относно материално техническата база:

Складово помещение:

1. Складово помещение за сухи продукти, оборудвано с рафтове, стелажи и скари за съхранение на суровини и храни, които не изискват хладилни условия на съхранение и хладилни съоръжения за съхранение на суровини, изискващи хладилни условия на съхранение.

Допуска се в складовите помещения да се монтира мивка и работен плот за измиване на яйца или зеленчуци, кореноплодни и плодове.

Работна площ с обособени:

Подготвителни площи:

Подготвителната площ представлява мивка/и с течаща топла и студена вода, работен плот и работен инвентар  От складовете суровините и храните трябва да постъпят в подготвителните площи, които са :

1. Подготвителна площ за месни продукти (необходимо е ако се влагат сурови меса);

3. Подготвителна площ за риба и морски суровини (ако се влагат);

4. Подготвителна площ за яйца;

5. Подготвителна площ за зеленчуци, плодове и кореноплодни.

Може да се използва по график една подготвителна площ за обработка на две групи храни.

Не е задължително да имате всички подготвителни. Допуска се в един подготвителен кът да се обработват две и по изключение повече групи храни.

До подготвителните площи по необходимост се поставят плюсови хладилни съоръжения, в които да се съхраняват суровини, готови за приготвяне на пици. До заготовките се поставя маркировка с дата, час на поставяне и партиден номер.

Не се изхвърля етикета на оригиналната опаковка, до изчерпване на количествата от суровините.

Кът за приготвяне на тестото за пици:

Необходимо е да се осигури работен плот, везна за разтегляне на суровините и тестомесачка. В работния кът се осигурява една мивка с течаща топла и студена вода.

Кът за гарниране и термична обработка:

След замесване, тестото се разделя на топки, които се оставят да втасат (ферментират) във втасална камера или при стайна температура на работен плот. След втасването топките се разточват и се гарнират съобразно рецептура.

Осигурява се пространството за формоване на други храни (паста, студени и топли предястия и др.)

Допуска се и приготвяне на десерти от полуфабрикати. Може да се предлагат готови за консумация десерти.

Монтират се уреди за термична обработка, като втасална, фурна/и за печене, скари, фритюрници, котлони и др. Над уредите за термична обработка се поставя ефективна вентилационна система, която да отвежда парите и мазнините.

Умивалня за работна посуда:

В изолиран кът в близо до площта за термична обработка  или в отделно помещение се изгражда умивалня за кухненска, работна посуда. Това е посудата, в която и с която се приготвя храната- тенджери, тави, тигани, кухненски ножове и др.

Осигурява се мивка или две мивки (при по- голям капацитет) с течаща топла и студена вода и съоръжения за изсушаване на кухненската посуда.

мивката и стената около мивката и фурната за печене.

Търговска част:

В търговската част се осигурява:

-       бар- плот с мивка, за измиване на посудата от приготвяне на топли и студени напитки;

-       рафтове и стелажи зад бара за съхранение на алкохолни напитки;

-       хладилни витрини за съхранение на напитки;

-       места за клиенти (маси, столове, сепарета и др.);

-       хладилна витрина за съхранение на сладкарски изделия, приготвени в обекта или получени готови.

 

Умивалня за трапезна посуда:

За измиване на трапезната посуда се осигуряват две мивки или мивка и миялна машина. В обектите, изградени по- рано може да са осигурени и три мивки, но вече изискванията са по- либерални.

Ако не е осигурена миялна машина е необходимо да осигурите сушилни за изсушаване на трапезните съдове.

Санитарно- битови помещения:

1. Санитарно- битово помещение или кът (за обектите с по- малък капацитет) за преобличане на персонала, оборудван с гардероби или закачалки за съхранение на личното облекло и вещи на персонала. Може да е осигурен само един гардероб ако обекта е с по-малък капацитет.

2. Санитарен възел за персонала с една или две клетки, оборудван с тоалетна/и чиния/и, мивка/и с течаща топла и студена вода и средства за измиване, дезинфекция и подсушване на ръцете.

3. Санитарен възел за клиенти с една или две клетки, оборудван с тоалетна/и чиния/и, мивка/и с течаща топла и студена вода и средства за измиване и подсушване на ръцете.

Може да се използва само една тоалетна ако обекта е с по- малък капацитет и броя на персонала е не повече от 5 човека на смяна.

II. Необходими документи и разрешителни

Документи за безопасност на храните, съобразно изискванията на чл. 12 и 18 от Закона за храните (Д. в. бр. 90/99 г. последно изм. и доп. Д. в. бр. 88/2016г.).

1. НАССР система за анализ и контрол на критично контролните точки;

2. Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики;

3. Мониторинга програма за  изследване на приготвяните храни;

4. Определяне на алергени, съобразно изискванията на Регламент (ЕС) 1169/2011 за предоставяне на информация за храните на потребителите;

Ние разработваме професионално документите за безопасност на храните и ако желаете може да използвате нашите услуги.

След устройство на помещението и осигуряване на документите за безопасност на храните е необходимо да подадете заявление и списък с групи храни (по образец 109 и 85 на БАБХ) в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. На място се плаща държавна такса в размер 34 лв. Само в Бургас се плаща в банка.

Законовия срок за извършване на проверка е 30 календарни дни след подаване на документите, но от практика знаем, че проверките се извършват до около седмица.

При проверката от инспектори от ОДБХ се проверява материалната база и документите за безопасност на храните. След проверката се издава протокол, с който веднага може да започнете работа.

До 2 седмици (зависи от натовареността на съответното ОДБХ) се издава Удостоверение за регистрация на обекта, което трябва да получите от сградата на ОДБХ, освен ако не сте пожелали да бъде изпратено по куриер.

Разрешителни от общината:

От общината по местонахождение на обекта се получава разрешително за работното време и категоризация.

В общината подавате протокола от проверката на ОДБХ или удостоверението за регистрация, заявления по образец, фирменото решение, документ за собственост или договор за наем. На всички документи, които прилагате е необходимо да направите копие.

Не е проблем да работите преди да е извършена проверката от общински служители.

След проверка от общински служители получавате разрешително за работното време и категоризация.

       Ако в обекта имате жива музика може да се наложи измерване на шума в жилищните площи    над обекта или до обекта.

Документация по трудова медицина:

Необходимо е да имате разработка по трудова медицина, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа.

Не е необходимо да имате разработка по трудова медицина ако нямате наети работници. Например ако сте ООД и работите само управителите на дружеството.

Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина.

Документ и изисквания за пожарна безопасност:

Необходимо е да имате инструкция по пожарна безопасност, пожарогасител и вратите на помещенията да се отварят навън.

Това са основните изисквания за регистрация на пицария. Надявам се, че с информацията ще бъдем полезни на хора, които искат да открият хранителен обект. Ако имате конкретни въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или да се обадите на тел. 0988 357 062- В. Бойчева и 0887 360 354- Р. Желязков.

 

Категория: Бизнес
Прочетен: 1532 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 22.01 19:23
Търсене

За този блог
Автор: tanya123
Категория: Бизнес
Прочетен: 199375
Постинги: 65
Коментари: 2
Гласове: 10
Архив
Календар
«  Април, 2017  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930