Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Профил на tanya123
Име:
Валя Бойчева

Възраст:
38

Пол:
жена

Град:
Бургас

Професия:
Консултант

Интереси:
Бизнес комуникация

Статистика
Популярни постинги:
3

Постинги този месец:
0

Гласове този месец:
0

Коментари този месец:
0

Любими блогове:
0

Блогъри добавили в любими:
2

Блог вълни:
83
Последни постинги
 Снек- бара е обект, в който могат да се предлага ограничен асортимент кулинарни изделия- супи и многокомпонентни готвени ястия, салати, студени и топли предястия, печени на скара/грил месни продукти, сандвичи, сладкарски изделия, покучени готови,пици приготвени с готови блатове, кухненски десерти, топли напитки, ядки, чипс, вина и високоалкохолни напитки.

При снек- бара по-голяма част от храните се приготвят пред клиента т.е кухненските площи имат видимост към залата за клиенти,

I. Изисквания, относно материално техническата база:

1. Складово помещение за сухи продукти, оборудвано с рафтове, стелажи и скари за съхранение на суровини и храни, които не изискват хладилни условия на съхранение и хладилни съоръжения за съхранение на суровини, изискващи хладилни условия на съхранение.

Допуска се в складовите помещения да се монтира мивка и работен плот за измиване на яйца или зеленчуци и плодове.

2. Работно помещение с обособени:

Подготвителни площи:

От складовете суровините трябва да постъпят в подготвителните площи, които са:

  •  Подготвителна площ за птичи меса;
  •  Подготвителна площ за червени меса;
  •  Подготвителна площ за риба и морски суровини;
  •  Подготвителна площ за яйца
  •  Подготвителна площ за зеленчуци и плодове;

Не е задължително да предлате всички групи храни.

Подготвителната площ представлява мивка/и с течаща топла и студена вода, работен плот и работен инвентар 

Може да се използва по график една подготвителна площ за обработка на две групи храни.

Например може да се използва една подготвителна за обработка на птиче и червено месо или яйца и зеленчуци т.е според условията и капацитета може да се изготвят графици и да се изградят по- малко мивки.

До подготвителните площи се поставят плюсови хладилни съоръжения, в които да се съхраняват заготовки.

До заготовките се поставя маркировка с дата и час.

Не се изхвърля етикета на оригиналната опаковка, до изчерпване на количествата от суровините.

Топла кухня:

В топла кухня се монтират се уреди за термична обработка- фурни, котлони, фритюрници, скари и др. Над уредите за термична обработка, които отделят пари се поставя ефективна вентилационна система, която да отвежда парите и мазнините.

В изолиран кът топла кухня се изгражда умивалня за кухненска, работна посуда. Това е посудата, в която и с която се приготвя храната- тенджери, тави, тигани, кухненски ножове и др.

Осигурява се 1 мивка с по- дълбоко корито и стелажи  за изсушаване на съдовете

Търговска част:

В търговската част се осигурява:

-       бар- плот с мивка, за измиване на посудата от приготвяне на топли и студени напитки;

-       рафтове и стелажи зад бара за съхранение на алкохолни напитки;

-       хладилни витрини за съхранение на напитки;

-       места за клиенти (маси, столове, сепарета и др.);

-       хладилна витрина за съхранение на сладкарски изделия, приготвени в обекта или получени готови.

Умивалня за трапезна посуда:

За измиване на трапезната посуда се осигуряват две мивки или мивка и миялна машина. 

Ако не е осигурена миялна машина е необходимо да осигурите сушилни за изсушаване на трапезните съдове.

Санитарно- битови помещения:

·         Санитарно- битово помещение или кът (за обектите с по- малък капацитет) за преобличане на персонала, оборудван с гардероби или закачалки за съхранение на личното облекло и вещи на персонала. Може да е осигурен само един гардероб в складовото помещение или коридор ако обекта е с по-малък капацитет.

·         Санитарен възел за персонала с една или две клетки, оборудван с тоалетна/и чиния/и, мивка/и с течаща топла и студена вода и средства за измиване, дезинфекция и подсушване на ръцете.

·         Санитарен възел за клиенти с една или две клетки, оборудван с тоалетна/и чиния/и, мивка/и с течаща топла и студена вода и средства за измиване и подсушване на ръцете.

II. Необходими документи и разрешителни

1. Документи за безопасност на храните, съобразно изискванията на чл. 12 и 18 от Закона за храните (Д. в. бр. 90/99 г. последно изм. и доп. Д. в. бр. 92/2017г.), които се следните:

·         НАССР система за анализ и контрол на критично контролните точки;

·         Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики;

·         Мониторинга програма за  изследване на приготвяните храни;

·         Меню, посочено от Вас с определени алергени, съобразно изискванията на Регламент (ЕС) 1169/2011 за предоставяне на информация за храните на потребителите;

Ние разработваме професионално документите за безопасност на храните и ако желаете може да използвате нашите услуги.

След устройство на помещението и осигуряване на документите за безопасност на храните е необходимо да подадете заявление и списък с групи храни (по образец 109 и 85 на БАБХ) в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. На място се плаща държавна такса в размер 34 лв.

Законовия срок за извършване на проверка е 30 календарни дни, но винаги се извършват в по- кратък срок в зависимост от натовареността на служителите в Областните дирекции по безопасност на храните.

При проверката от инспектори от ОДБХ се проверява материалната база и документите за безопасност на храните. След проверката се издава протокол, с който веднага може да започнете работа.

До 2 седмици се издава Удостоверение за регистрация на обекта, което трябва да получите от сградата на ОДБХ.

2. Разрешителни от общината:

·         Разрешително за категоризация, за което е необходимо да подадете следните документи:

- заявление по образец, приложения към заявленията (може да изтеглите бланките от сайтовете на общините или да ви ги предоставим ние)

-  копие от протокола от проверката на ОДБХ или удостоверението за регистрация

      - копие от фирменото решение от агенцията по вписвания;

       - копие от документи за професионална квалификация на персонала- удостоверения от курсове, дипломи;

- копие от документ за собственост или договор за наем;

-  копие на разрешение за ползване или друг строителен документ, удостоверяващ законността на обекта.

Във всички градове документите за категоризация се подават в общините, където се помещава общинско предприятие „Туризъм“.

За обектите в гр. София документите за категоризация за всички райони се подават в кметство Оборище, което се намира  на ул. „Оборище“ 44.

Не е проблем да работите преди да е извършена проверката от общински служители.

·         Разрешително за работно време, за което е необходимо да подадете следните документи:

- заявление по образец и приложения към него (може да изтеглите бланките от сайтовете на общините или да ви ги предоставим ние);

-  копие от протокола от проверката на ОДБХ или удостоверението за регистрация

      - копие от фирменото решение от агенцията по вписвания;

       - копие от документ за собственост или договор за наем;

      - копие на разрешение за ползване или друг строителен документ, удостоверяващ законността на обекта.

       - ако обекта се намира под жилищни площи и искате удължено работно време след 22.00 часа е необходимо да представите протокол с подписите на 50%+1 на живущите и измерване на шум в заведението и жилищата над обекта.

При подаване на документи за работно време ви се издава входящ номер, с който може да работите до издаване на удостоверението.

3. Документация по трудова медицина:

Необходимо е да имате разработка по трудова медицина, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа.

Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина. Работим с квалифицирани специалисти.

4. Документ и изисквания за пожарна безопасност:

Необходимо е да имате инструкция по пожарна безопасност, пожарогасител и вратите на помещенията да се отварят навън.

Това са основните изисквания за регистрация на снек-бар. Надявам се, че с информацията ще бъдем полезни на хора, които искат да регистрират обект за приготвяне и предлагане на храни. Ако имате конкретни въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или да се обадите на тел. 0988 357 062- В. Бойчева и 0887 360 354- Р. Желязков.

 

Категория: Бизнес
Прочетен: 135 Коментари: 0 Гласове: 1
Последна промяна: 06.05 10:41

 

Все  повече хора обръщат внимание на качеството на храните и търсят обекти, в които се предлагат здравословни храни.

 С този пост ще се постарая да разясня основните изисквания за приготвяне на здравословни сурови продукти.

Суровите десерти се приготвят от сушени плодове, шоколад, пчелен мед, кленов сироп, маслодайни семена ядки и др. Може да се приготвят десертни блокчета, бонбони, сурови торти и др.

Десертите не преминават термична обработка и са подходящи са хора, които се привърженици на суровоядството, вегетарианство и веганство.

1. Изисквания, относно материално техническата база:

·         Складово помещение за суровини оборудвано с рафтове, стелажи и скари за съхранение на суровини, които не изискват хладилни условия на съхранение. Хладилно съоръжение за съхранение на суровини, изискващи хладилни условия на съхранение (само ако се влагат). Допуска се в складовото помещение да се обособи подготвителен кът с мивка и работен плот за измиване  на плодове и сурови ядки (при необходимост).

·         Складово помещение за материали и предмети за контакт с храните, оборудвано с рафтове и стелажи. В помещението трябва да има вентилация.

·         Подготвителната площ с мивка/и с течаща топла и студена вода, работен плот и работен инвентар за плодове и сурови ядки (може да е в складовата площ). До подготвителната площ по необходимост се поставя плюсово хладилно съоръжение, в което да се съхраняват суровини и готова продукция.

·         Кът за приготвяне изделията, оборудван с работен плот, везна за разтегляне на суровините, блендри, дребен работен инвентар и хигиенна мивка.

·         Умивалня за работна посуда, оборудван с мивка и съоръжения за изсушаване на посудата. Разполага се до площта за приготвяне на продуктите.

·     Помещение или площ (за обекти с по- малък капаците) в работното помещение за пакетиране и етикетиране, оборудвано работна маса и съоръжения за етикетиране.

·      Площ за съхранение на готова продукция, преди експедицията.

Необходимо е помещението да има най- малко 2 входа.

* Не е необходимо да има склад за материали и предмети за контакт с храните,  площи за пакетиране и съхранение на готова продукция ако няма експедиция до други търговски обекти. В този случай може да има и само един вход.

·    Санитарно- битово помещение или кът (за обектите с по- малък капацитет) за преобличане на персонала, оборудван с гардероб/и или закачалки за съхранение на личното облекло и вещи на персонала. За обекти без експедиция до други търговски обекти може да има и само един гардероб в склада или в изолирана площ.

· Санитарен възел за персонала, оборудван с тоалетна чиния, мивка с течаща топла и студена вода и средства за измиване, дезинфекция и подсушване на ръцете.

2. Необходими документи и разрешителни

2.1. Документи за безопасност на храните, съобразно изискванията на чл. 12 и 18 от Закона за храните (Д. в. бр. 90/99 г. последно изм. и доп. Д. в. бр. 92/2017г.).

·         НАССР система за анализ и контрол на критично контролните точки;

·         Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики;

·         Технологична документация за отделните групи храни;

·         Технологична карта;

·         Мониторинга програма за  изследване на приготвяните храни;

·         Проект на етикети с определени  алергени, съобразно изискванията на Регламент (ЕС) 1169/2011 за предоставяне на информация за храните на потребителите;

·         Проект на удостоверение за качество (само при наличие на експедиция до други търговски обекти)

Ние разработваме професионално документите за безопасност на храните и ако желаете може да използвате нашите услуги.

След устройство на помещението и осигуряване на документите за безопасност на храните е необходимо да подадете заявление и списък с групи храни (по образец 109 и 84 на БАБХ) в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. На място се плаща държавна такса в размер 34 лв.

Законовия срок за извършване на проверка е 30 календарни дни след подаване на документите, но на практика се извършват  до седмица или до 10 дни.

При проверката от инспектори от ОДБХ се проверява материалната база и документите за безопасност на храните. След проверката се издава протокол, с който веднага може да започнете работа.

До 2 седмици (зависи от натовареността на съответното ОДБХ) се издава Удостоверение за регистрация на обекта, което трябва да получите от сградата на ОДБХ.

2.2.  Документация по трудова медицина:

Необходимо е да имате разработка по трудова медицина, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа.

Не е необходимо да имате разработка по трудова медицина ако нямате наети работници. Например ако сте ООД, ЕООД или ЕТ и работите само управителите на дружеството.

Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина.

Това са основните изисквания за регистрация на обект за приготвяне на сурови, здравословни десерти.

  Надявам се, че с информацията ще бъдем полезни.  Ако имате конкретни въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или да се обадите на тел. 0988 357 062- В. Бойчева и 0887 360 354- Р. Желязков.

 

Категория: Бизнес
Прочетен: 142 Коментари: 0 Гласове: 0
 

За да регистрирате обект за сушене на плодове и зеленчуци е необходимо да осигурите необходимите изисквания, съобразно нормативните изисквания за храните. Основните нормативни документи са следните:

- Закон за храните на МЗХГ (Д.в. бр. 90/99г. изм.и доп. Д.в. бр.92/2017г.);

- Наредба № 1 на МЗХГ за хигиената на храните (Д.в. бр. 10/2016 г.);

- Регламент (ЕО) 852/2004 относно хигиената.

I. Изисквания, относно материално техническата база:

1. Складови помещения:

1.1 Складово помещение за суровини, оборудвано с рафтове, стелажи и скари за съхранение на плодовете и зеленчуците. При необходимост се осигурява и хладилно съоръжение за съхранение на плодове и зеленчуци.  

За разтегляне на плодовете и зеленчуците се осигурява кантар.

Кантара може да е разположена в складовото помещение или в изолиран кът.

1.2. Складово помещение за съхранение на  индивидуални и транспортни опаковки, оборудвано с рафтове и стелажи.

В складовите помещения е необходимо да се осигури вентилация.

Склада за суровини трябва да е във функционална връзка с работното помещение;

Склада за опаковки трябва да е във функционална връзка с помещението за опаковане и етикетиране.

2. Работна площ с обособени:

2.1. Подготвителна площ за измиване на плодовете и зеленчуците, оборудвана с работен плот, мивка с течаща топла и студена вода и работен инвентар;

2.2. Работен плот за рязане на част от плодовете и зеленчуците (при необходимост);

2.3. Работен плот за обработка на плодовете и зеленчуците (при използване на допълнителни суровини за обработка);

2.4. Хигиенна мивка за измиване на работния инвентар и ръцете на персонала по време на работа. До мивката трябва да има плот със стелаж, където да се поставя работния инвентар след измиване.

2.5. Сушилня за плодовете и зеленчуците. До сушилнята трябва да има работен плот, където да се охладят изсушените суровини преди пакетирането.

2.6. Площ за мелене на зеленчуци за приготвяне на подправки (не е задължително). Може да приготвяте например подправката червен пипер- смлян.

Плодовете и зеленчуците, които се замразяват след миене се изнасят в помещението за опаковане и етикетиране.

3. Помещение за опаковане и етикетиране на сушените плодове и зеленчуци:

Необходимо е да се осигурят работни маси (за пакетиране на изсушени и замразени плодове и зеленчуци), съоръжения за пакетиране и хигиенна мивка за измиване на ръцете.

 4. Помещение или изолирана площ за съхранение на готовата продукция преди експедицията:

В помещението се осигуряват стелажи, рафтове и фризер за съхранение на замразените продукти.

5. Санитарно- битови помещения:

5.1. Санитарно- битово помещение или кът (за обектите с по- малък капацитет) за преобличане на персонала, оборудван с гардероб/и или закачалки за съхранение на личното облекло и вещи на персонала.

5.2. Санитарен възел с душ за персонала. Може да има отделна баня за персонала ако обекта е с по- голям капацитет.

II. Необходими документи и разрешителни

1. Документи за безопасност на храните, съобразно изискванията на чл. 12 и 18 от Закона за храните (Д. в. бр. 90/99 г. последно изм. и доп. Д. в. бр. 92/2017г.).

1.1 НАССР система за анализ и контрол на критично контролните точки;

1.2. Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики;

1.3.  Технологична документация за отделните групи храни;

1.4. Технологични карти за отделните групи храни;

1.5. Мониторинга програма за  изследване на приготвяните храни;

1.6. Изготвяне на етикети, съобразно изискванията на Регламент (ЕС) 1169/2011 за предоставяне на информация за храните на потребителите;

Ние разработваме професионално документите за безопасност на храните и ако желаете може да използвате нашите услуги.

След устройство на помещението и осигуряване на документите за безопасност на храните е необходимо да подадете заявление и списък с групи храни (по образец 109 и 84 на БАБХ) в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. На място се плаща държавна такса в размер 34 лв.

Законовия срок за извършване на проверка е 30 календарни дни след подаване на документите, но от практика знаем, че проверките се извършват  до седмица или до 10- 15 дни.

При проверката от инспектори от ОДБХ се проверява материалната база и документите за безопасност на храните. След проверката се издава протокол, с който веднага може да започнете работа.

До 2 седмици (зависи от натовареността на съответното ОДБХ) се издава Удостоверение за регистрация на обекта, което трябва да получите от сградата на ОДБХ, освен ако не сте пожелали да бъде изпратено по куриер.

 2. Документация по трудова медицина:

Необходимо е да имате разработка по трудова медицина, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа.

Не е необходимо да имате разработка по трудова медицина ако нямате наети работници. Например ако сте ООД и работите само управителите на дружеството.

Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина.

Това са основните изисквания за регистрация за обект за производство на сушени, замразени плододве, зеленчуци и подправки. Може да регистрирате само обект за сушене или замразяване.

  Надявам се, че с информацията ще бъдем полезни.  Ако имате конкретни въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или се обадете на тел. 0988 357 062- В. Бойчева
Категория: Бизнес
Прочетен: 2554 Коментари: 0 Гласове: -1
Последна промяна: 04.01 23:55
 Изисквания за откриване на класически ресторант:

Ресторантът е обект, в който могат да се предлагат различни видове ястия, супи, салати, студени и топли предястия, печени на скара/грил месни продукти, кухненски десерти, сладкарски изделия (ако има обособен кът), топли напитки, вина и високоалкохолни напитки.

I. Изисквания, относно материално техническата база:

Складови помещения:

1. Складово помещение за сухи продукти, оборудвано с рафтове, стелажи и скари за съхранение на суровини и храни, които не изискват хладилни условия на съхранение и хладилни съоръжения за съхранение на суровини, изискващи хладилни условия на съхранение.

2. Складово помещение с хладилни съоръжения или хладилни камери, оборудвани с хладилни съоръжения.

Складовите площи се изграждат в зависимост от капацитета на обекта.

Може да има и само един склад за ресторанти с по- малък капацитет. В този случай помещението за складиране се оборудва с рафтове, стелажи, скари и хладилни съоръжения.

Допуска се в складовите помещения да се монтира мивка и работен плот за измиване на яйца или зеленчуци и плодове.

Работна площ с обособени:

Подготвителни площи:

Подготвителната площ представлява мивка/и с течаща топла и студена вода, работен плот и работен инвентар  От складовете суровините трябва да постъпят в подготвителните площи, които са:

1. Подготвителна площ за птичи меса;

2. Подготвителна площ за червени меса;

3. Подготвителна площ за риба и морски суровини;

4. Подготвителна площ за яйца;

5. Подготвителна площ за зеленчуци и плодове.

Може да се използва по график една подготвителна площ за обработка на две групи храни.

До подготвителните площи се поставят плюсови хладилни съоръжения, в които да се съхраняват заготовки.

До заготовките се поставя маркировка с дата и час.

Не се изхвърля етикета на оригиналната опаковка, до изчерпване на количествата от суровините.

Студена кухня:

Студена кухня се обособява в ресторанти с по- голям капацитет. Оборудването, което е необходимо е мивка, работен плот и плюсов хладилник за заготовки.

В студена кухня се приготвят и аранжират салати, плата със зеленчуци, месни и млечни продукти.

Кът за приготвяне на тестото за пици (ако се предлагат пици):

Необходимо е да се осигури работен плот, везна за разтегляне на суровините и тестомесачка. В работния кът се осигурява една мивка с течаща топла и студена вода.

Топла кухня:

В топла кухня се монтират се уреди за термична обработка- фурни, котлони, фритюрници, скари и др. Над уредите за термична обработка, които отделят пари се поставя ефективна вентилационна система, която да отвежда парите и мазнините.

 

Умивалня за работна посуда:

В изолиран кът топла кухня или в отделно помещение се изгражда умивалня за кухненска, работна посуда. Това е посудата, в която и с която се приготвя храната- тенджери, тави, тигани, кухненски ножове и др.

Осигурява се  1 или 2 мивки  и средства за изсушаване на съдовете.

Броят на мивките зависи от капацитета на обекта.

Търговска част:

В търговската част се осигурява:

-       бар- плот с мивка, за измиване на посудата от приготвяне на топли и студени напитки;

-       рафтове и стелажи зад бара за съхранение на алкохолни напитки;

-       хладилни витрини за съхранение на напитки;

-       места за клиенти (маси, столове, сепарета и др.);

-       топли и студени витрини за обекти, в които има организирано хранене или предлагат обедно меню.

-       хладилна витрина за съхранение на сладкарски изделия, приготвени в обекта или получени готови.

Умивалня за трапезна посуда:

За измиване на трапезната посуда се осигуряват две или три мивки или мивка и миялна машина. В обектите, изградени по- рано може да са осигурени и три мивки.

Ако не е осигурена миялна машина е необходимо да осигурите сушилни за изсушаване на трапезните съдове.

Санитарно- битови помещения:

1. Санитарно- битово помещение или кът (за обектите с по- малък капацитет) за преобличане на персонала, оборудван с гардероби или закачалки за съхранение на личното облекло и вещи на персонала. Може да е осигурен само един гардероб ако обекта е с по-малък капацитет.

2. Санитарен възел за персонала с една или две клетки, оборудван с тоалетна/и чиния/и, мивка/и с течаща топла и студена вода и средства за измиване, дезинфекция и подсушване на ръцете.

3. Санитарен възел за клиенти с една или две клетки, оборудван с тоалетна/и чиния/и, мивка/и с течаща топла и студена вода и средства за измиване и подсушване на ръцете.

II. Необходими документи и разрешителни

Документи за безопасност на храните, съобразно изискванията на чл. 12 и 18 от Закона за храните (Д. в. бр. 90/99 г. последно изм. и доп. Д. в. бр. 88/2016г.).

1. НАССР система за анализ и контрол на критично контролните точки;

2. Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики;

3. Мониторинга програма за  изследване на приготвяните храни;

4.Меню, посочено от Вас с определени алергени, съобразно изискванията на Регламент (ЕС) 1169/2011 за предоставяне на информация за храните на потребителите;

5. Предлагаме и изготвяне на лого и рекламно меню с определени алергени. В екипа ни квалифициран специалист, които би направил Вашето меню атрактивно за клиентите.

Ние разработваме професионално документите за безопасност на храните и ако желаете може да използвате нашите услуги.

След устройство на помещението и осигуряване на документите за безопасност на храните е необходимо да подадете заявление и списък с групи храни (по образец 109 и 85 на БАБХ) в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. На място се плаща държавна такса в размер 34 лв.

Законовия срок за извършване на проверка е 30 календарни дни след подаване на документите, но от практика знаем, че проверките се извършват до около седмица.

При проверката от инспектори от ОДБХ се проверява материалната база и документите за безопасност на храните. След проверката се издава протокол, с който веднага може да започнете работа.

До 2 седмици (зависи от натовареността на съответното ОДБХ) се издава Удостоверение за регистрация на обекта, което трябва да получите от сградата на ОДБХ, освен ако не сте пожелали да бъде изпратено по куриер.

Разрешителни от общината:

От общината по местонахождение на обекта се получава разрешително за работното време и категоризация.

В общината подавате протокола от проверката на ОДБХ или удостоверението за регистрация, заявления по образец, фирменото решение, документ за професионална квалификация на главния готвач, документ за собственост или договор за наем. На всички документи, които прилагате е необходимо да направите копие.

Документа за квалификация може да е и от проведен  курс за обучение.

Не е проблем да работите преди да е извършена проверката от общински служители.

След проверка от общински служители получавате разрешително за работното време и категоризация.

       Ако в обекта имате жива музика може да се наложи измерване на шума в жилищните площи    над обекта или до обекта.

Документация по трудова медицина:

Необходимо е да имате разработка по трудова медицина, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа.

Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина. Работим с квалифицирани специалисти.

Документ и изисквания за пожарна безопасност:

Необходимо е да имате инструкция по пожарна безопасност, пожарогасител и вратите на помещенията да се отварят навън.

Това са основните изисквания за регистрация на пицария. Надявам се, че с информацията ще бъдем полезни на хора, които искат да регистрират обект за приготвяне и предлагане на храни. Ако имате конкретни въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или да се обадите на тел. 0988 357 062- В. Бойчева и 0887 360 354- Р. Желязков.

 

Категория: Бизнес
Прочетен: 153 Коментари: 0 Гласове: 0
 В магазин за плодове и зеленчуци мога да се предлагат:

- пресни плодове;

- пресни зеленчуци и кореноплодни;

- пресни гъби;

- зърнени храни (царевица, жито, ориз и др.);

- консервирани зеленчуци и плодове;

- сушени плодове и зеленчуци;

- консервирана царевица;

- консервирани гъби;

- варива (фасул, леща и др.);

- ядки и маслодайни семена;

- сол (морска и трапезна);

- оцет;

- растителни масла (зехтин, слънчогледово олио и др.);

- пчелен мед;

- плодови сокове и нектари;

- подправки (пресни и изсушени);

 

Изисквания към помещенията:

Необходимо е да осигурите следните помещения и условия:

·         Складово помещение или площ;

·         Търговска част

·         Мивка с течаща топла и студена вода;

·         Санитарен възел (тоалетна);

·         Кът за преобличане на персонала;

·         Шкаф за съхранение на препаратите и инвентара за почистване.

Може да приготвяте и фреш, ако имате осигурени две мивки, сокоизстисквачка и/или блендер.

Едната мивка се използва за измиване на плодовете и зеленчуците за приготвяне на фреш, а другата за измиване на ръцете на персонала и работния инвентар.

 Допустими компромиси:

- При обекти с по- малък капацитет и щандове може да се снабдява с количества, които се съхраняват само с търговската част, поради което се допуска да няма складова площ.

- Може да се използва санитарен възел (тоалетна) в съседен обект или обществена сграда, като за целта трябва да се сключи договор.

- Може да не се изолира кът за преобличане, а да се осигури един гардероб с складовата площ или търговското помещение.

Необходими документи и разрешителни

1. Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики, съобразно изискванията на чл. 18 от Закона за храните (Д. в. бр. 90/99 г. последно изм. и доп. Д. в. бр. 92/2017 г.).

Ние разработваме професионално документите за безопасност на храните и ако желаете може да използвате нашите услуги.

След устройство на магазина и осигуряване на система за самоконтрол е необходимо да подадете заявление и списък с групи храни (по образец 109 и 84 на БАБХ), в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. На място се плаща държавна такса в размер 34 лв.

Законовия срок за извършване на проверка е 30 календарни дни след подаване на документите, но от практика знаем, че проверките се извършват до около седмица.

При проверката от инспектори от ОДБХ се проверява материалната база и документите за безопасност на храните. След проверката се издава протокол, с който веднага може да започнете работа.

До 2 седмици (зависи от натовареността на съответното ОДБХ) се издава Удостоверение за регистрация на обекта, което трябва да получите от сградата на ОДБХ, освен ако не сте пожелали да бъде изпратено по куриер.

Документация по трудова медицина:

Необходимо е да имате разработка по трудова медицина, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа.

Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина.

Това са основните изисквания за регистрация на магазини за плодове и зеленчуци. Ако имате конкретни въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или да се обадите на тел. 0988 357 062- В. Бойчева и  Р. Желязков.

 

Категория: Бизнес
Прочетен: 557 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 02.01 21:02
Търсене

За този блог
Автор: tanya123
Категория: Бизнес
Прочетен: 294975
Постинги: 90
Коментари: 1
Гласове: 24
Календар
«  Юли, 2018  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031