Прочетен: 1975 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 06.05.2018 10:41
При снек- бара по-голяма част от храните се приготвят пред клиента т.е кухненските площи имат видимост към залата за клиенти,
I. Изисквания, относно материално техническата база:
1. Складово помещение за сухи продукти, оборудвано с рафтове, стелажи и скари за съхранение на суровини и храни, които не изискват хладилни условия на съхранение и хладилни съоръжения за съхранение на суровини, изискващи хладилни условия на съхранение.
Допуска се в складовите помещения да се монтира мивка и работен плот за измиване на яйца или зеленчуци и плодове.
2. Работно помещение с обособени:
Подготвителни площи:
От складовете суровините трябва да постъпят в подготвителните площи, които са:
- Подготвителна площ за птичи меса;
- Подготвителна площ за червени меса;
- Подготвителна площ за риба и морски суровини;
- Подготвителна площ за яйца
- Подготвителна площ за зеленчуци и плодове;
Не е задължително да предлате всички групи храни.
Подготвителната площ представлява мивка/и с течаща топла и студена вода, работен плот и работен инвентар
Може да се използва по график една подготвителна площ за обработка на две групи храни.
Например може да се използва една подготвителна за обработка на птиче и червено месо или яйца и зеленчуци т.е според условията и капацитета може да се изготвят графици и да се изградят по- малко мивки.
До подготвителните площи се поставят плюсови хладилни съоръжения, в които да се съхраняват заготовки.
До заготовките се поставя маркировка с дата и час.
Не се изхвърля етикета на оригиналната опаковка, до изчерпване на количествата от суровините.
Топла кухня:
В топла кухня се монтират се уреди за термична обработка- фурни, котлони, фритюрници, скари и др. Над уредите за термична обработка, които отделят пари се поставя ефективна вентилационна система, която да отвежда парите и мазнините.
В изолиран кът топла кухня се изгражда умивалня за кухненска, работна посуда. Това е посудата, в която и с която се приготвя храната- тенджери, тави, тигани, кухненски ножове и др.
Осигурява се 1 мивка с по- дълбоко корито и стелажи за изсушаване на съдовете
Търговска част:
В търговската част се осигурява:
- бар- плот с мивка, за измиване на посудата от приготвяне на топли и студени напитки;
- рафтове и стелажи зад бара за съхранение на алкохолни напитки;
- хладилни витрини за съхранение на напитки;
- места за клиенти (маси, столове, сепарета и др.);
- хладилна витрина за съхранение на сладкарски изделия, приготвени в обекта или получени готови.
Умивалня за трапезна посуда:
За измиване на трапезната посуда се осигуряват две мивки или мивка и миялна машина.
Ако не е осигурена миялна машина е необходимо да осигурите сушилни за изсушаване на трапезните съдове.
Санитарно- битови помещения:
· Санитарно- битово помещение или кът (за обектите с по- малък капацитет) за преобличане на персонала, оборудван с гардероби или закачалки за съхранение на личното облекло и вещи на персонала. Може да е осигурен само един гардероб в складовото помещение или коридор ако обекта е с по-малък капацитет.
· Санитарен възел за персонала с една или две клетки, оборудван с тоалетна/и чиния/и, мивка/и с течаща топла и студена вода и средства за измиване, дезинфекция и подсушване на ръцете.
· Санитарен възел за клиенти с една или две клетки, оборудван с тоалетна/и чиния/и, мивка/и с течаща топла и студена вода и средства за измиване и подсушване на ръцете.
II. Необходими документи и разрешителни
1. Документи за безопасност на храните, съобразно изискванията на чл. 12 и 18 от Закона за храните (Д. в. бр. 90/99 г. последно изм. и доп. Д. в. бр. 92/2017г.), които се следните:
· НАССР система за анализ и контрол на критично контролните точки;
· Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики;
· Мониторинга програма за изследване на приготвяните храни;
· Меню, посочено от Вас с определени алергени, съобразно изискванията на Регламент (ЕС) 1169/2011 за предоставяне на информация за храните на потребителите;
Ние разработваме професионално документите за безопасност на храните и ако желаете може да използвате нашите услуги.
След устройство на помещението и осигуряване на документите за безопасност на храните е необходимо да подадете заявление и списък с групи храни (по образец 109 и 85 на БАБХ) в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. На място се плаща държавна такса в размер 34 лв.
Законовия срок за извършване на проверка е 30 календарни дни, но винаги се извършват в по- кратък срок в зависимост от натовареността на служителите в Областните дирекции по безопасност на храните.
При проверката от инспектори от ОДБХ се проверява материалната база и документите за безопасност на храните. След проверката се издава протокол, с който веднага може да започнете работа.
До 2 седмици се издава Удостоверение за регистрация на обекта, което трябва да получите от сградата на ОДБХ.
2. Разрешителни от общината:
· Разрешително за категоризация, за което е необходимо да подадете следните документи:
- заявление по образец, приложения към заявленията (може да изтеглите бланките от сайтовете на общините или да ви ги предоставим ние)
- копие от протокола от проверката на ОДБХ или удостоверението за регистрация
- копие от фирменото решение от агенцията по вписвания;
- копие от документи за професионална квалификация на персонала- удостоверения от курсове, дипломи;
- копие от документ за собственост или договор за наем;
- копие на разрешение за ползване или друг строителен документ, удостоверяващ законността на обекта.
Във всички градове документите за категоризация се подават в общините, където се помещава общинско предприятие „Туризъм“.
За обектите в гр. София документите за категоризация за всички райони се подават в кметство Оборище, което се намира на ул. „Оборище“ 44.
Не е проблем да работите преди да е извършена проверката от общински служители.
· Разрешително за работно време, за което е необходимо да подадете следните документи:
- заявление по образец и приложения към него (може да изтеглите бланките от сайтовете на общините или да ви ги предоставим ние);
- копие от протокола от проверката на ОДБХ или удостоверението за регистрация
- копие от фирменото решение от агенцията по вписвания;
- копие от документ за собственост или договор за наем;
- копие на разрешение за ползване или друг строителен документ, удостоверяващ законността на обекта.
- ако обекта се намира под жилищни площи и искате удължено работно време след 22.00 часа е необходимо да представите протокол с подписите на 50%+1 на живущите и измерване на шум в заведението и жилищата над обекта.
При подаване на документи за работно време ви се издава входящ номер, с който може да работите до издаване на удостоверението.
3. Документация по трудова медицина:
Необходимо е да имате разработка по трудова медицина, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа.
Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина. Работим с квалифицирани специалисти.
4. Документ и изисквания за пожарна безопасност:
Необходимо е да имате инструкция по пожарна безопасност, пожарогасител и вратите на помещенията да се отварят навън.
Това са основните изисквания за регистрация на снек-бар. Надявам се, че с информацията ще бъдем полезни на хора, които искат да регистрират обект за приготвяне и предлагане на храни. Ако имате конкретни въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или да се обадите на тел. 0988 357 062- В. Бойчева и 0887 360 354- Р. Желязков.
Тагове:
2. zahariada
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. kvg55
7. wonder
8. sparotok
9. planinitenabulgaria
10. tota
11. bezistena
12. missana
13. getmans1
14. bosia
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. ambroziia
8. vidima
9. bojil
10. milena6
2. sarang
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. rosiela
8. bateico
9. iw69
10. djani