Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.05 21:43 - Изисквания за регистрация на Снек- бар
Автор: tanya123 Категория: Бизнес   
Прочетен: 267 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 06.05 10:41


 Снек- бара е обект, в който могат да се предлага ограничен асортимент кулинарни изделия- супи и многокомпонентни готвени ястия, салати, студени и топли предястия, печени на скара/грил месни продукти, сандвичи, сладкарски изделия, покучени готови,пици приготвени с готови блатове, кухненски десерти, топли напитки, ядки, чипс, вина и високоалкохолни напитки.

При снек- бара по-голяма част от храните се приготвят пред клиента т.е кухненските площи имат видимост към залата за клиенти,

I. Изисквания, относно материално техническата база:

1. Складово помещение за сухи продукти, оборудвано с рафтове, стелажи и скари за съхранение на суровини и храни, които не изискват хладилни условия на съхранение и хладилни съоръжения за съхранение на суровини, изискващи хладилни условия на съхранение.

Допуска се в складовите помещения да се монтира мивка и работен плот за измиване на яйца или зеленчуци и плодове.

2. Работно помещение с обособени:

Подготвителни площи:

От складовете суровините трябва да постъпят в подготвителните площи, които са:

  •  Подготвителна площ за птичи меса;
  •  Подготвителна площ за червени меса;
  •  Подготвителна площ за риба и морски суровини;
  •  Подготвителна площ за яйца
  •  Подготвителна площ за зеленчуци и плодове;

Не е задължително да предлате всички групи храни.

Подготвителната площ представлява мивка/и с течаща топла и студена вода, работен плот и работен инвентар 

Може да се използва по график една подготвителна площ за обработка на две групи храни.

Например може да се използва една подготвителна за обработка на птиче и червено месо или яйца и зеленчуци т.е според условията и капацитета може да се изготвят графици и да се изградят по- малко мивки.

До подготвителните площи се поставят плюсови хладилни съоръжения, в които да се съхраняват заготовки.

До заготовките се поставя маркировка с дата и час.

Не се изхвърля етикета на оригиналната опаковка, до изчерпване на количествата от суровините.

Топла кухня:

В топла кухня се монтират се уреди за термична обработка- фурни, котлони, фритюрници, скари и др. Над уредите за термична обработка, които отделят пари се поставя ефективна вентилационна система, която да отвежда парите и мазнините.

В изолиран кът топла кухня се изгражда умивалня за кухненска, работна посуда. Това е посудата, в която и с която се приготвя храната- тенджери, тави, тигани, кухненски ножове и др.

Осигурява се 1 мивка с по- дълбоко корито и стелажи  за изсушаване на съдовете

Търговска част:

В търговската част се осигурява:

-       бар- плот с мивка, за измиване на посудата от приготвяне на топли и студени напитки;

-       рафтове и стелажи зад бара за съхранение на алкохолни напитки;

-       хладилни витрини за съхранение на напитки;

-       места за клиенти (маси, столове, сепарета и др.);

-       хладилна витрина за съхранение на сладкарски изделия, приготвени в обекта или получени готови.

Умивалня за трапезна посуда:

За измиване на трапезната посуда се осигуряват две мивки или мивка и миялна машина. 

Ако не е осигурена миялна машина е необходимо да осигурите сушилни за изсушаване на трапезните съдове.

Санитарно- битови помещения:

·         Санитарно- битово помещение или кът (за обектите с по- малък капацитет) за преобличане на персонала, оборудван с гардероби или закачалки за съхранение на личното облекло и вещи на персонала. Може да е осигурен само един гардероб в складовото помещение или коридор ако обекта е с по-малък капацитет.

·         Санитарен възел за персонала с една или две клетки, оборудван с тоалетна/и чиния/и, мивка/и с течаща топла и студена вода и средства за измиване, дезинфекция и подсушване на ръцете.

·         Санитарен възел за клиенти с една или две клетки, оборудван с тоалетна/и чиния/и, мивка/и с течаща топла и студена вода и средства за измиване и подсушване на ръцете.

II. Необходими документи и разрешителни

1. Документи за безопасност на храните, съобразно изискванията на чл. 12 и 18 от Закона за храните (Д. в. бр. 90/99 г. последно изм. и доп. Д. в. бр. 92/2017г.), които се следните:

·         НАССР система за анализ и контрол на критично контролните точки;

·         Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики;

·         Мониторинга програма за  изследване на приготвяните храни;

·         Меню, посочено от Вас с определени алергени, съобразно изискванията на Регламент (ЕС) 1169/2011 за предоставяне на информация за храните на потребителите;

Ние разработваме професионално документите за безопасност на храните и ако желаете може да използвате нашите услуги.

След устройство на помещението и осигуряване на документите за безопасност на храните е необходимо да подадете заявление и списък с групи храни (по образец 109 и 85 на БАБХ) в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. На място се плаща държавна такса в размер 34 лв.

Законовия срок за извършване на проверка е 30 календарни дни, но винаги се извършват в по- кратък срок в зависимост от натовареността на служителите в Областните дирекции по безопасност на храните.

При проверката от инспектори от ОДБХ се проверява материалната база и документите за безопасност на храните. След проверката се издава протокол, с който веднага може да започнете работа.

До 2 седмици се издава Удостоверение за регистрация на обекта, което трябва да получите от сградата на ОДБХ.

2. Разрешителни от общината:

·         Разрешително за категоризация, за което е необходимо да подадете следните документи:

- заявление по образец, приложения към заявленията (може да изтеглите бланките от сайтовете на общините или да ви ги предоставим ние)

-  копие от протокола от проверката на ОДБХ или удостоверението за регистрация

      - копие от фирменото решение от агенцията по вписвания;

       - копие от документи за професионална квалификация на персонала- удостоверения от курсове, дипломи;

- копие от документ за собственост или договор за наем;

-  копие на разрешение за ползване или друг строителен документ, удостоверяващ законността на обекта.

Във всички градове документите за категоризация се подават в общините, където се помещава общинско предприятие „Туризъм“.

За обектите в гр. София документите за категоризация за всички райони се подават в кметство Оборище, което се намира  на ул. „Оборище“ 44.

Не е проблем да работите преди да е извършена проверката от общински служители.

·         Разрешително за работно време, за което е необходимо да подадете следните документи:

- заявление по образец и приложения към него (може да изтеглите бланките от сайтовете на общините или да ви ги предоставим ние);

-  копие от протокола от проверката на ОДБХ или удостоверението за регистрация

      - копие от фирменото решение от агенцията по вписвания;

       - копие от документ за собственост или договор за наем;

      - копие на разрешение за ползване или друг строителен документ, удостоверяващ законността на обекта.

       - ако обекта се намира под жилищни площи и искате удължено работно време след 22.00 часа е необходимо да представите протокол с подписите на 50%+1 на живущите и измерване на шум в заведението и жилищата над обекта.

При подаване на документи за работно време ви се издава входящ номер, с който може да работите до издаване на удостоверението.

3. Документация по трудова медицина:

Необходимо е да имате разработка по трудова медицина, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа.

Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина. Работим с квалифицирани специалисти.

4. Документ и изисквания за пожарна безопасност:

Необходимо е да имате инструкция по пожарна безопасност, пожарогасител и вратите на помещенията да се отварят навън.

Това са основните изисквания за регистрация на снек-бар. Надявам се, че с информацията ще бъдем полезни на хора, които искат да регистрират обект за приготвяне и предлагане на храни. Ако имате конкретни въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или да се обадите на тел. 0988 357 062- В. Бойчева и 0887 360 354- Р. Желязков.

 




Гласувай:
1
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: tanya123
Категория: Бизнес
Прочетен: 316865
Постинги: 90
Коментари: 1
Гласове: 24
Календар
«  Ноември, 2018  
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930