Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.02 23:51 - Изисквания за регистрация на обект за приготвяне на сурови десерти
Автор: tanya123 Категория: Бизнес   
Прочетен: 142 Коментари: 0 Гласове:
0



 

Все  повече хора обръщат внимание на качеството на храните и търсят обекти, в които се предлагат здравословни храни.

 С този пост ще се постарая да разясня основните изисквания за приготвяне на здравословни сурови продукти.

Суровите десерти се приготвят от сушени плодове, шоколад, пчелен мед, кленов сироп, маслодайни семена ядки и др. Може да се приготвят десертни блокчета, бонбони, сурови торти и др.

Десертите не преминават термична обработка и са подходящи са хора, които се привърженици на суровоядството, вегетарианство и веганство.

1. Изисквания, относно материално техническата база:

·         Складово помещение за суровини оборудвано с рафтове, стелажи и скари за съхранение на суровини, които не изискват хладилни условия на съхранение. Хладилно съоръжение за съхранение на суровини, изискващи хладилни условия на съхранение (само ако се влагат). Допуска се в складовото помещение да се обособи подготвителен кът с мивка и работен плот за измиване  на плодове и сурови ядки (при необходимост).

·         Складово помещение за материали и предмети за контакт с храните, оборудвано с рафтове и стелажи. В помещението трябва да има вентилация.

·         Подготвителната площ с мивка/и с течаща топла и студена вода, работен плот и работен инвентар за плодове и сурови ядки (може да е в складовата площ). До подготвителната площ по необходимост се поставя плюсово хладилно съоръжение, в което да се съхраняват суровини и готова продукция.

·         Кът за приготвяне изделията, оборудван с работен плот, везна за разтегляне на суровините, блендри, дребен работен инвентар и хигиенна мивка.

·         Умивалня за работна посуда, оборудван с мивка и съоръжения за изсушаване на посудата. Разполага се до площта за приготвяне на продуктите.

·     Помещение или площ (за обекти с по- малък капаците) в работното помещение за пакетиране и етикетиране, оборудвано работна маса и съоръжения за етикетиране.

·      Площ за съхранение на готова продукция, преди експедицията.

Необходимо е помещението да има най- малко 2 входа.

* Не е необходимо да има склад за материали и предмети за контакт с храните,  площи за пакетиране и съхранение на готова продукция ако няма експедиция до други търговски обекти. В този случай може да има и само един вход.

·    Санитарно- битово помещение или кът (за обектите с по- малък капацитет) за преобличане на персонала, оборудван с гардероб/и или закачалки за съхранение на личното облекло и вещи на персонала. За обекти без експедиция до други търговски обекти може да има и само един гардероб в склада или в изолирана площ.

· Санитарен възел за персонала, оборудван с тоалетна чиния, мивка с течаща топла и студена вода и средства за измиване, дезинфекция и подсушване на ръцете.

2. Необходими документи и разрешителни

2.1. Документи за безопасност на храните, съобразно изискванията на чл. 12 и 18 от Закона за храните (Д. в. бр. 90/99 г. последно изм. и доп. Д. в. бр. 92/2017г.).

·         НАССР система за анализ и контрол на критично контролните точки;

·         Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики;

·         Технологична документация за отделните групи храни;

·         Технологична карта;

·         Мониторинга програма за  изследване на приготвяните храни;

·         Проект на етикети с определени  алергени, съобразно изискванията на Регламент (ЕС) 1169/2011 за предоставяне на информация за храните на потребителите;

·         Проект на удостоверение за качество (само при наличие на експедиция до други търговски обекти)

Ние разработваме професионално документите за безопасност на храните и ако желаете може да използвате нашите услуги.

След устройство на помещението и осигуряване на документите за безопасност на храните е необходимо да подадете заявление и списък с групи храни (по образец 109 и 84 на БАБХ) в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. На място се плаща държавна такса в размер 34 лв.

Законовия срок за извършване на проверка е 30 календарни дни след подаване на документите, но на практика се извършват  до седмица или до 10 дни.

При проверката от инспектори от ОДБХ се проверява материалната база и документите за безопасност на храните. След проверката се издава протокол, с който веднага може да започнете работа.

До 2 седмици (зависи от натовареността на съответното ОДБХ) се издава Удостоверение за регистрация на обекта, което трябва да получите от сградата на ОДБХ.

2.2.  Документация по трудова медицина:

Необходимо е да имате разработка по трудова медицина, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа.

Не е необходимо да имате разработка по трудова медицина ако нямате наети работници. Например ако сте ООД, ЕООД или ЕТ и работите само управителите на дружеството.

Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина.

Това са основните изисквания за регистрация на обект за приготвяне на сурови, здравословни десерти.

  Надявам се, че с информацията ще бъдем полезни.  Ако имате конкретни въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или да се обадите на тел. 0988 357 062- В. Бойчева и 0887 360 354- Р. Желязков.

 




Гласувай:
0
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: tanya123
Категория: Бизнес
Прочетен: 294987
Постинги: 90
Коментари: 1
Гласове: 24
Календар
«  Юли, 2018  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031