Прочетен: 6277 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 02.01.2018 21:02
- пресни плодове;
- пресни зеленчуци и кореноплодни;
- пресни гъби;
- зърнени храни (царевица, жито, ориз и др.);
- консервирани зеленчуци и плодове;
- сушени плодове и зеленчуци;
- консервирана царевица;
- консервирани гъби;
- варива (фасул, леща и др.);
- ядки и маслодайни семена;
- сол (морска и трапезна);
- оцет;
- растителни масла (зехтин, слънчогледово олио и др.);
- пчелен мед;
- плодови сокове и нектари;
- подправки (пресни и изсушени);
Изисквания към помещенията:
Необходимо е да осигурите следните помещения и условия:
· Складово помещение или площ;
· Търговска част
· Мивка с течаща топла и студена вода;
· Санитарен възел (тоалетна);
· Кът за преобличане на персонала;
· Шкаф за съхранение на препаратите и инвентара за почистване.
Може да приготвяте и фреш, ако имате осигурени две мивки, сокоизстисквачка и/или блендер.
Едната мивка се използва за измиване на плодовете и зеленчуците за приготвяне на фреш, а другата за измиване на ръцете на персонала и работния инвентар.
Допустими компромиси:
- При обекти с по- малък капацитет и щандове може да се снабдява с количества, които се съхраняват само с търговската част, поради което се допуска да няма складова площ.
- Може да се използва санитарен възел (тоалетна) в съседен обект или обществена сграда, като за целта трябва да се сключи договор.
- Може да не се изолира кът за преобличане, а да се осигури един гардероб с складовата площ или търговското помещение.
Необходими документи и разрешителни
1. Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики, съобразно изискванията на чл. 18 от Закона за храните (Д. в. бр. 90/99 г. последно изм. и доп. Д. в. бр. 92/2017 г.).
Ние разработваме професионално документите за безопасност на храните и ако желаете може да използвате нашите услуги.
След устройство на магазина и осигуряване на система за самоконтрол е необходимо да подадете заявление и списък с групи храни (по образец 109 и 84 на БАБХ), в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. На място се плаща държавна такса в размер 34 лв.
Законовия срок за извършване на проверка е 30 календарни дни след подаване на документите, но от практика знаем, че проверките се извършват до около седмица.
При проверката от инспектори от ОДБХ се проверява материалната база и документите за безопасност на храните. След проверката се издава протокол, с който веднага може да започнете работа.
До 2 седмици (зависи от натовареността на съответното ОДБХ) се издава Удостоверение за регистрация на обекта, което трябва да получите от сградата на ОДБХ, освен ако не сте пожелали да бъде изпратено по куриер.
Документация по трудова медицина:
Необходимо е да имате разработка по трудова медицина, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа.
Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина.
Това са основните изисквания за регистрация на магазини за плодове и зеленчуци. Ако имате конкретни въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или да се обадите на тел. 0988 357 062- В. Бойчева и Р. Желязков.
Тагове:
САЩ провокират война срещу важен съюзник...
"Развитието" на България
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. mt46
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. ambroziia
9. bojil
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69