Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.12.2017 13:38 - Изисквания за регистрация на работилница за производство на шоколад и шоколадови изделия
Автор: tanya123 Категория: Бизнес   
Прочетен: 81 Коментари: 0 Гласове:
1



 Изисквания за регистрация на работилница за производство на шоколад и шоколадови изделия

Шоколада и шоколадовите изделия доставят наслада и са любими на много хора. Все повече се говори са професията шоколатиер у нас.  

Шоколатиер е професионалист, който произвежда шоколад и шоколадови изделия.

С настоящия пост ще Ви запознаем с изискванията за регистрация на работилница за производство на шоколадови изделия.

За да приготвяте шоколадови изделия е необходимо да регистрирате обект, в който да произвеждате и предлагате на място или обект с предлагане на място и дистрибуция (разнос до други търговски обекти).

Обектите с производство и реализация на място и обектите с разрешение за дистрибуцуя може да предлагат онлайн на физически лица или да доставят  шоколадови продукти до  частни домовете.

1. Изисквания към материално техническата база

1.1 Складово помещение със следното оборудване:

·         Рафтове, стелажи и скари за съхранение на суровини и храни, които не изискват хладилни условия на съхранение и хладилни съоръжения за съхранение- какао, захар, сухи млечни продукти, пчелен мед (ако влагате), растителни мазнини, които не изискват хладилни условия на съхранение, ароматизанти, сушени плодове, оцветители, ядкови плодове и др.

·         Хладилно съоръжение/ия за съхранение на суровини, които изискват хладилни условия на съхранение- краве масло, растителни мазнини, които изискват хладилни условия на съхранение и др.

1.2. Складово помещение или изолирана площ за съхранение на материалите и предметите за контакт с храните:

Материалите и предметите за контакт с храните са индивидуални и транспортни опаковки.

За обекти с дистрибуция се осигурява складово помещение, което се оборудва с рафтове, стелажи и скари за съхранение на опаковъчни материали за отделните артикули и транспортните опаковки. Необходимо е да се осигури необходимата вентилация, която може да е изкуствена и естествена. Изкуствената може да се осигури и осеви вентилатор.

За обекти с производство и реализация на място се изисква само изолиран кът за съхранение на опаковъчни материали за отделните артикули.

1.3. Работно помещение с обособени:

·         Подготвителна площ, оборудвана с работни плотове, везни за разтегляне на суровините, мивка с течаща топла и студена вода.

·         Работна площ, оборудвана с работни плотове, уреди за разтопяване на шоколадовия кувертюр, вентилационна система или аспиратор, сушилня за какаови зърна и други суровини (осигурява се при необходимост), уреди за смилане на ядки, оборудване за формоване на шоколадовите изделия, хладилни съоръжения за охлаждане на шоколада, хигиенна мивка за измиване на ръцете и хигиенна мивка за измиване на работния инвентар.

1.4. Помещение или изолирана площ за пакетиране на шоколадовите изделия.

      След формоване и охлаждане шоколадовите изделия се пакетират в обособено за целта помещение или в изолирана площ (за обекти с по- малък капацитет). Помещението или площта за пакетиране трябва да е във функционална връзка със складовото помещение или площ за материали и предмети за контакт с храните.

Помещението се оборудва с работна маса, уреди за пакетиране, хигиенна мивка (за обекти с по- голям капацитет).

1.4. Помещение или изолирана площ за съхранение на готова продукция за експедиция:

За обекти, които имат разнос на шоколадови изделия се осигурява помещение или площ за съхранение преди експедицията.

За обекти, в които се произвеждат и предлагат на място шоколадови изделия се осигурява търговско помещение, което се оборудва с витрини, рафтове, стелажи и работен щанд. Допуска се да се предлагат и топли напитки, фрапе и лате, безалкохолни напитки, минерални, трапезни и изворни води. Ако се предлагат напитки се осигуряват кафе- машина, уреди за приготвяне на фрапе, лате  и хладилни витрини за съхранение на напитките.

За обекти, в които се произвежда и има разнос и продажба на място е необходимо да има площ за съхранение на готова продукция и търговско помещение за продажба на място.

Съобразно изискванията на контролните органи от БАБХ (Българска агенция по безопасност на храните) търговското помещение трябва да се регистрира отделно от производство, независимо от това, че има функционална връзка с производственото помещение.

1.5. Санитарно- битови помещения:

·         Санитарно- битово помещение или кът (за обектите с по- малък капацитет) за преобличане на персонала, оборудван с гардероб/и или закачалки за съхранение на личното облекло и вещи на персонала. Може да е осигурен само един гардероб ако обекта е с по-малък капацитет.

·         Санитарен възел за персонала с една или две клетки, оборудван с тоалетна/и чиния/и, мивка/и с течаща топла и студена вода и средства за измиване, дезинфекция и подсушване на ръцете.

2. Необходими документи и разрешителни

Документи за безопасност на храните, съобразно изискванията на чл. 12 и 18 от Закона за храните (Д. в. бр. 90/99 г. последно изм. и доп. Д. в. бр. 92/2017г.).

2.1. НАССР система за анализ и контрол на критично контролните точки;

2.2. Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики;

2.3. Технологична документация;

2.4. Технологична карта;

2.5. Мониторинга програма за  изследване на приготвяните ш;

2.6.  Изработване на проект на етикети за обекти с разнос и определяне на алергени, съобразно изискванията на Регламент (ЕС) 1169/2011 за предоставяне на информация за храните на потребителите за обекти с производство и реализация на място.

Ние разработваме професионално документите за безопасност на храните и ако желаете може да използвате нашите услуги.

След устройство на помещението и осигуряване на документите за безопасност на храните е необходимо да подадете заявление и списък с групи храни (по образец 109 и 84 на БАБХ) в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. На място се плаща държавна такса в размер 34 лв. плюс 2 лева преводна такса.

Законовия срок за извършване на проверка е 30 календарни дни след подаване на документите, но от практика знаем, че проверките се извършват  до седмица или до 10- 15 дни.

При проверката от инспектори от ОДБХ се проверява материалната база и документите за безопасност на храните. След проверката се издава протокол, с който веднага може да започнете работа.

До 2 седмици (зависи от натовареността на съответното ОДБХ) се издава Удостоверение за регистрация на обекта, което трябва да получите от сградата на ОДБХ, освен ако не сте пожелали да бъде изпратено по куриер.

2.7. Документация по трудова медицина:

Необходимо е да имате разработка по трудова медицина при започване на работа, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа.

Не е необходимо да имате разработка по трудова медицина ако нямате наети работници. Например ако сте ООД и работите само управителите на дружеството.

Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина, както и за регистрация на фирма и счетоводни услуги.

Това са основните изисквания за регистрация на обект за производство на шоколадови изделия (сладкарска работилница)

Надявам се, че с информацията ще бъдем полезни.  Ако имате конкретни въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или да се обадите на тел. 0988 357 062- В. Бойчева

 




Гласувай:
1
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: tanya123
Категория: Бизнес
Прочетен: 259955
Постинги: 88
Коментари: 1
Гласове: 20
Календар
«  Януари, 2018  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031