Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.12.2017 22:32 - Изисквания за регистрация на склад за търговия на едро
Автор: tanya123 Категория: Бизнес   
Прочетен: 3224 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 В склад за търговия на едро може да предлагат всякакъв вид хранителни продукти, включително и хранителни добавки.

Ако сте вносители на храни или хранителни добавки задължително трябва да имате регистриран склад за търговия на едро.

Изисквания относно материално техническата база:

Необходимо е да имате помещение, което да оборудвате с рафтове, стелажи, скари, палети и други съоръжения за съхранение на храните.

В случай, че предлагате храни, които изискват хладилни условие е необходимо да имате хладилни съоръжения.

В помещението трябва да има термометър и влагомер.

Необходимо е да имате санитарно- битов кът за преобличане на персонала. Може да имате и само един гардероб за склад с по- малък капацитет.

Необходимо е да имате санитарен възел, оборудван с мивка с течаща топла и студена вода, средства за измиване и подсушаване на ръцете.

За съхранение на препаратите и инвентара за почистване  се осигурява изолиран кът с шкаф.

Няма изисквания за квадратурата на помещението за съхранение на храни.

Необходими документи и разрешителни

1. Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики, съобразно изискванията на чл. 18 от Закона за храните (Д. в. бр. 90/99 г. последно изм. и доп. Д. в. бр. 92/2017г.).

2. Изходяща документация.

Ние разработваме професионално документите за безопасност на храните и ако желаете може да използвате нашите услуги.

След устройство на склада и осигуряване на система за самоконтрол е необходимо да подадете заявление и списък с групи храни (по образец 109 и 84 на БАБХ), в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. На място се плаща държавна такса в размер 34 лв.

Законовия срок за извършване на проверка е 30 календарни дни след подаване на документите, но от практика знаем, че проверките се извършват до около седмица.

При проверката от инспектори от ОДБХ се проверява материалната база и документите за безопасност на храните. След проверката се издава протокол, с който веднага може да започнете работа.

До 2 седмици (зависи от натовареността на съответното ОДБХ) се издава Удостоверение за регистрация на обекта, което трябва да получите от сградата на ОДБХ, освен ако не сте пожелали да бъде изпратено по куриер.

Документация по трудова медицина:

Необходимо е да имате разработка по трудова медицина, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа.

Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина.

Това са основните изисквания за регистрация на склад за търговия на едро. Ако имате конкретни въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или да се обадите на тел. 0988 357 062- В. Бойчева и 0887 360 354- Р. Желязков.




Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: tanya123
Категория: Бизнес
Прочетен: 611979
Постинги: 134
Коментари: 1
Гласове: 32
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031