Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.11.2017 22:14 - Изисквания за Бърза закуска
Автор: tanya123 Категория: Бизнес   
Прочетен: 2892 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Изисквания за откриване на обект за обществено хранене: Бърза закуска с предлагане на сандвичи, скара, пържени картофи, палачинки,  дюнер и пици на парче.

За да предлагате сандвичи, скара, дюнер, пици, скара, пържени картофи,дюнер, палачинки, и гарнитури е необходимо да регистрирате обект тип: бърза закуска.

Ще изложим изискванията за всички изброени в заглавието храни, но не е задължително да предлагате всичко. Условията са съобразно асортимента и капацитета.

Всеки обект е различен, като устройство, предлагани храни и рецептури, ето защо при възникване на въпроси, може да питате.

I. Изисквания, относно материално техническата база:

Складови площи или помещение:

В зависимост от капацитета на обекта се осигуряват складови площи или складово помещение, които се оборудват с пособия (рафтове, стелажи или скари) за съхранение на суровини, които не изискват хладилни условия на съхранение. Складовата площ представлява изолиран кът в общото помещение или преграден, без врата.

Не е задължително изграждане на складово помещение или площ за обекти с по- малък капацитет, като павилиони, каравани и в бързи закуски с ограничен асортимент.

Подготвителни площи:

Подготвителната площ представлява мивка/и с течаща топла и студена вода, работен плот и работен инвентар  От складовете суровините и храните трябва да постъпят в подготвителните площи, които са:

1. Подготвителна площ за птиче месо, което се използва за приготвяне на дюнер или за печене на скара (само ако в обекта се предлага дюнер)

3. Подготвителна площ за зеленчуци и кореноплодни (ако приготвяте салати или гарнитури);

4. Подготвителна площ за червено месо (ако обработвате свинско, телешко и др. месо);

5. Подготвителна площ за яйца (ако влагате яйца);

Може да се използва по график една подготвителна площ за обработка на две групи храни.

До подготвителните площи по необходимост се поставят плюсови хладилни съоръжения, в които да се съхраняват суровини, готови за приготвяне на пици. До заготовките се поставя маркировка с дата, час на поставяне.

Не се изхвърля етикета на оригиналната опаковка, до изчерпване на количествата от суровините.

Не е задължително да имате всички подготвителни. Допуска се в един подготвителен кът да се обработват две и по изключение повече групи храни.

Не се изискват изброените подготвителни в следните случай:

-  Не се изисква подготвителна за птиче месо при получаване на месото за дюнер готово, нанизано на шиш от производител или доставчик.

- Не се изисква подготвителна за червено месо (свинско, телешко и др.) при получаване на продуктите от червено месо, формовани и овкусени от производителя, като например готови оформени кюфтета, кебапчета, шишчета, сурови наденици, пържоли и др.

- Не се изисква подготвителна за пресни яйца ако не ги използвате. Може да приготвяте палачинки от готова смес или със сухи яйчни продукти.

- Не се изисква подготвителна за зеленчуци и кореноплодни ако не приготвяте салати или студени гарнитури. Може да ги получавате готови.

 

Кът за приготвяне на тестото за пици:

Необходимо е да се осигури работен плот, везна за разтегляне на суровините и тестомесачка. В работния кът се осигурява една мивка с течаща топла и студена вода.

Не се изисква специален кът ако предлагате пици, приготвени от готово тесто или готови блатове!

Кът за термична обработка термична обработка:

Монтират се уреди за термична обработка:  скари, фритюрници, котлони, парти грил, плоча за печене, тостери и др. Над уредите за термична обработка, които отделят пари се поставя ефективна вентилационна система, която да отвежда парите и мазнините.

 

Кът за формоване на храните:

 

Осигурява се работна площ, оборудвана с работен плот или плотове (при по- разнообразен асортимент), в която се оформят порции, сандвичи, салати, гарнитури, палачинки и др.

 

Мивка за измиване на работна посуда и ръце за персонала

Осигурява се мивка  с течаща топла и студена вода за измиване на работната посуда (използвана за приготвяне на храни) и ръцете на персонала. Мивката се разполага в близост до уредите за термична обработка (скари, фритюрници, тостери и др.) и къта за формоване на храни.

Работната посуда се измива с миещи препарати, разрешени за кухненски съдове.

За ръцете на персонала се осигуряват миещи и дезинфекционни препарати за ръце, както и индивидуални хартиени салфетки за подсушване на ръцете.

Санитарно- битов кът и санитарен възел

1. Санитарно- битово помещение или кът (за обектите с по- малък капацитет) за преобличане на персонала, оборудван с гардероби или закачалки за съхранение на личното облекло и вещи на персонала. Може да е осигурен само един гардероб ако обекта е с по-малък капацитет.

Например в обект тип павилион, каравана, бърза закуска с ограничен асортимент може да се осигури само гардероб или изолиран кът със закачалки.

2. Санитарен възел за персонала оборудван с тоалетна/и чиния/и, мивка/и с течаща топла и студена вода и средства за измиване, дезинфекция и подсушване на ръцете.

Допуска се да се използва санитарен възел на съседен обект за храни или тоалетна в обществена сграда ако имате сключен договор за ползване.

II. Необходими документи и разрешителни

Документи за безопасност на храните, съобразно изискванията на чл. 12 и 18 от Закона за храните (Д. в. бр. 90/99 г. последно изм. и доп. Д. в. бр. 63/2016г.).

1. НАССР система за анализ и контрол на критично контролните точки;

2. Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики;

3. Мониторинга програма за  изследване на приготвяните храни;

4. Определяне на алергени, съобразно изискванията на Регламент (ЕС) 1169/2011 за предоставяне на информация за храните на потребителите;

Ние разработваме професионално документите за безопасност на храните и ако желаете може да използвате нашите услуги.

След устройство на помещението и осигуряване на документите за безопасност на храните е необходимо да подадете заявление и списък с групи храни (по образец 109 и 85 на БАБХ) в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. На място се плаща държавна такса в размер 34 лв. или 21 лв. за временни обекти. Само в Бургас се плаща в банка.

Законовия срок за извършване на проверка е 30 календарни дни за постоянни обекти и 14 дни за временни обекти, след подаване на документите.

При проверката от инспектори от ОДБХ се проверява материалната база и документите за безопасност на храните. След проверката се издава протокол, с който веднага може да започнете работа.

До 2 седмици (зависи от натовареността на съответното ОДБХ) се издава Удостоверение за регистрация на обекта, което трябва да получите от сградата на ОДБХ, освен ако не сте пожелали да бъде изпратено по куриер.

Разрешителни от общината:

От общината по местонахождение на обекта се получава разрешително за работното време и категоризация.

В общината подавате протокола от проверката на ОДБХ или удостоверението за регистрация, заявления по образец, фирменото решение, документ за собственост или договор за наем. На всички документи, които прилагате е необходимо да направите копие.

Не е проблем да работите преди да е извършена проверката от общински служители.

Документация по трудова медицина:

Необходимо е да имате разработка по трудова медицина, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа.

Не е необходимо да имате разработка по трудова медицина ако нямате наети работници. Например ако сте ООД и работите само управителите на дружеството.

Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина.

Документ и изисквания за пожарна безопасност:

Необходимо е да имате инструкция по пожарна безопасност, пожарогасител и вратите на помещенията да се отварят навън.

Надявам се, че с информацията ще бъдем полезни. Ако имате конкретни въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или да се обадите на тел. 0988 357 062- В. Бойчева и 0887 360 354- Р. Желязков.

 




Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: tanya123
Категория: Бизнес
Прочетен: 613846
Постинги: 134
Коментари: 1
Гласове: 32
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031