Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.05.2017 17:01 - Как да регистрирате обект за приготвяне на Тайландски сладолед
Автор: tanya123 Категория: Бизнес   
Прочетен: 4883 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Изисквания за откриване на обект за приготвяне на Тайландски сладолед

Тайландският сладолед  е вкусен и по- здравословен. В България все още не се среща масово, но обектите, които го предлагат работят успешно.

Основните  и най- често срещаните суровини за приготвяне на продукта са пресни плодове и прясно- пастьоризирано мляко. Може да се използва и кондензирано мляко, течна сметана- животинска или растителна, шоколад, плодове сладка, топинги за гарниране и др.

Тайландският сладолед се приготвя на плоча пред клиента. Върху плочата се поставят продуктите, охлаждат се при температура около -30/-35оС, разбъркват се с шпатула и след това се навиват на руло и се поставя в чаши.

Тайландски сладолед може да се приготвя и предлага, както във временни сезони обекти, така и в постоянни.

I. Общи хигиенни изисквания за обектите:

1. Необходимо е да бъде осигурена мивка свързана с от централен водоизточник или резервоар с вода (за временните обекти).  Водата в резервоара трябва да е питейна. Към мивката трябва да има бойлер или загряващо водата устройство.

2.  Осигуряване на технологично оборудване- машина с охлаждаща плоча, хладилно съоръжение/ия за съхранение на суровини (мляко, сметана, плодове и др.).

3. Необходимо е да се осигури кът с шкаф или гардероб за съхранение на работното облекло, след работа и личното облекло и вещи на персонала при започване на работния ден.

4. Необходимо е да имате шкаф за съхранение на препаратите и инвентара за почистване и дезинфекция.

5. Необходимо е да имате изолиран кът с шкаф или закрито пространство за съхранение на материали и предмети за контакт с храни- еднократни чаши и лъжици.

6. Всички суровини, които се получават трябва да са придружени с документ за произход и качество, предоставен от производителите или доставчиците, а също и да са етикетирани, съобразно изискванията на Регламент (ЕО) 1169/2011 за предоставяне на информация за храните на потребителите.

6. Материалите и предметите за контакт с храните също трябва да са придружени с документ за произход и качество, който да гарантира, че са разрешени за контакт с храни.

7. Всички повърхности в обекта (плотове, около  мивките и др.) трябва да позволяват почистване и дезинфекция при необходимост.

8. Необходимо е да се посочи в договор къде персонала използва тоалетна ако няма към обекта.

9. Всеки, който работи в обекта трябва да има лична здравна книжка, заверена с необходимите медицински прегледи.

При обекти с по- голям капацитет може да има складово помещение.

II. Изисквания към документацията

1.  Документи от общината за временните обекти

От районното кметство е необходимо да получите разрешение за поставяне на временен сезонен обект, като за целта подадете заявление и представите фирмено решение или актуално състояние на фирмата. След получаване на разрешение от общината поставяте съоръжението на посоченото място и не работите докато не получите разрешение от ОДБХ  (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. Например ако сте от София но обекта Ви е поставен в курортен комплекс Слънчев бряг е необходимо да имате разрешение от ОДБХ гр. Бургас.

2. Документи за безопасност на храните, съобразно изискванията на чл. 12 и 18 от Закона за храните (Д. в. бр. 90/99 г. последно изм. и доп. Д. в. бр. 88/2016г.).

1. Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики;

2. НАССР процедури при приготвяне на Тайландски сладолед.

3. Мониторинга програма за  изследване на приготвяните храни (изисква се само в ОДБХ София- град)

Ние разработваме професионално документите за безопасност на храните и ако желаете може да използвате нашите услуги.

След устройство на помещението и осигуряване на документите за безопасност на храните е необходимо да подадете заявление и списък с групи храни (по образец 109 и 85 на БАБХ) в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. На място се плаща държавна такса в размер  21 лв. за временен обект и 34 лв. за постоянен обект.

Законовия срок за извършване на проверка 14 дни за временни обекти и 30 дни за постоянни, след подаване на документите.

При проверката от инспектори от ОДБХ се проверяват обекта и документите за безопасност на храните. След проверката се издава протокол, с който веднага може да започнете работа.

До 2 седмици (зависи от натовареността на съответното ОДБХ) се издава Удостоверение за регистрация на обекта, което трябва да получите от сградата на ОДБХ, освен ако не сте пожелали да бъде изпратено по куриер.

Документация по трудова медицина:

Необходимо е да имате разработка по трудова медицина, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа.

Не е необходимо да имате разработка по трудова медицина ако нямате наети работници. Например ако сте ООД и работите само управителите на дружеството.

Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина.

Това са основните изисквания за регистрация на обект за приготвяне на тайландски сладолед. Ако имате конкретни въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или да се обадите на тел. 0988 357 062- В. Бойчева и 0887 360 354- Р. Желязков.

 




Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: tanya123
Категория: Бизнес
Прочетен: 619629
Постинги: 134
Коментари: 1
Гласове: 32
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930