Съобразно номенклатурата на БАБХ може да предлагате био храни в следните видове обекти за търговия с храни:
- Смесен магазин за търговия с няколко групи храни;
- Смесен магазин за търговия с храни и нехранителни стоки (когато предлагате и козметични продукти);
- Щанд за търговия с храни на територията на магазин за промишлени стоки или в обществена сграда.
Изисквания относно материално техническата база:
· Необходимо е да осигурите следните помещения и условия:
· Складово помещение или площ;
· Търговска част;
· Мивка с течаща топла и студена вода;
· Санитарен възел (тоалетна);
· Кът за преобличане на персонала;
· Шкаф за съхранение на препаратите и инвентара за почистване.
Допустими компромиси:
- При обекти с по- малък капацитет и щандове може да се снабдява с количества, които се съхраняват само с търговската част, поради което се допуска да няма складова площ.
- Може да се използва санитарен възел (тоалетна) в съседен обект или обществена сграда, като за целта трябва да се сключи договор.
- Може да не се изолира кът за преобличане, а да се осигури един гардероб с складовата площ;
Необходими документи и разрешителни
1. Документ за безопасност на храните:
Необходимо е да имате разработена Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики, съобразно изискванията на чл. 18 от Закона за храните (Д. в. бр. 90/99 г. последно изм. и доп. Д. в. бр. 88/2016г.).
Ние разработваме професионално документите за безопасност на храните и ако желаете може да използвате нашите услуги.
След устройство на магазина или щанда и осигуряване на система за самоконтрол е необходимо да подадете заявление и списък с групи храни (по образец 109 и 84 на БАБХ), в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. На място се плаща държавна такса в размер 34 лв. Само в Бургас се плаща в банка.
Законовия срок за извършване на проверка е 30 календарни дни след подаване на документите, но от практика знаем, че проверките се извършват до около седмица.
При проверката от инспектори от ОДБХ се проверява материалната база и документите за безопасност на храните. След проверката се издава протокол, с който веднага може да започнете работа.
До 2 седмици (зависи от натовареността на съответното ОДБХ) се издава Удостоверение за регистрация на обекта, което трябва да получите от сградата на ОДБХ, освен ако не сте пожелали да бъде изпратено по куриер.
2. Документация по трудова медицина:
Необходимо е да имате разработка по трудова медицина, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа.
Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина.
Това са основните изисквания за регистрация на магазини за био храни. Ако имате конкретни въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или да се обадите на тел. 0988 357 062- В. Бойчева и 0887 360 354- Р. Желязков.
Делото за геноцид над палестинците пред ...
Русия: Градът обявен за извънредно полож...
2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. getmans1
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela