Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.01.2017 15:00 - Изиксвания за кафе- аператив
Автор: tanya123 Категория: Бизнес   
Прочетен: 5402 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 16.10.2017 23:28


 Изисквания за откриване на кафе- аператив

Кафе- аперитив е обект, в който могат да се предлагат алкохолни, безалкохолни и топли напитки, сандвичи, топли и студени предястия, печени на скара продукти, салати (храните с шрифт болд могат да се приготвят), готови за консумация сладкарски изделия, ядки, сушени плодове, захарни и шоколадови изделия. Всички групи храни могат да се предлагат само ако бъдат осигурени необходимите условия.  

Не е задължително да предлагате всички групи храни.

I. Изисквания към материално- техническата база- необходимо е да намерите подходящо помещение със статут на търговско помещение за храни, в което да обособите:

1. Складова площ или склад (при по- голям капацитет), оборудван със съоръжения (рафтове, стелажи и др.) за съхранение на суровини, неизискващи хладилни условия на съхранение, както и с хладилник/ци, за съхранение на суровини, изискващи хладилни условия на съхранение ако е необходимо.

Не е задължително да има склад или складова площ, суровините могат да се съхраняват директно в работното (кухненско) помещение.

2. Работно (кухненско) помещение, оборудвано с две мивки, скара, фритюрник (ако се приготвят пържени храни), уреди за приготвяне на сандвичи (тостери, парти грил и др.). До мивките се осигуряват и плотове. Едната мивка с плот се използва за подготвителен кът, а другата за измиване на работната посуда

3. Умивалня за трапезна посуда (ако предлагате храните в трапезна посуда), оборудвана с мивка с миялна машина или две мивки. Умивалнята трябва да е в изолиран кът и да има функционална връзка с търговското помещение. Осигурява се шублер за подаване на мръсните съдове от залата за клиенти. Не е необходимо да осигурявате умивалня, ако предлагате храните в еднократна посуда.

4. Търговска част за клиенти, оборудвана с бар- плот с мивка/и, рафтове и стелажи (за поставяне на напитки и храни), хладилно съоръжение (ако е необходимо) за съхранение на суровини за приготвяне на напитки (отворени, кутии с прясно мляко и сокове, съдове за сметана, измити плодове и др.) и хладилни витрини за напитки

Може да се осигурят и витрини за съхранение на малотрайни сладкарски изделия, които да получавате готови, както и подноси за трайни сладкарски изделия.

Мивката на бар- плота се използва за измиване на чаши и подложни чинии за напитки. В подложните чинии може да сервирате малотрайни сладкарски изделия.

В търговската част се осигуряват места за клиенти, както и санитарен възел (тоалетна).

II. Необходими документи и разрешителни:

1. Документи за безопасност на храните:

1.1. НАССР система за анализ и контрол на критично- контролните точки;

1.2. Система за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики;

1.3. Мониторингова програма за изследване на храните (изисква се само в София).
Ние разаботваме професионално документите за безопасност на храните, ако желаете може да се обадите.

След оборудване на помещението и осигуряване на документите за безопасност на храните, подавате заявление и списък с групи храни в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните). Попълвате образец 109 и 85 на БАБХ (Българска агенция по безопасност на храните).

Извършва се проверка на обекта, след което се издава протокол, с който може веднага за започнете работа. До 2 седмици получавате удостоверение за регистрация на обекта с печат и подпис на директора на ОДБХ.

По принцип срока определен по закон за извършване на проверката е 30 календарни дни, но на практика и по наши наблюдения, проверките се извършват до максимум седмица от подаване на документите.

След получаване проверката от ОДБХ с протокола от проверката, фирменото решение, договора за наем или документа за подавате заявления в общината по местонахождение на обекта за работно време и категоризация.

При започване на работа е необходимо да направите разработка по трудова медицина ако имате наети работници. Ако работят само управителите на фирмата не е необходимо.  Документа се проверява от службата по трудова медицина.

При започване на работа е необходимо да имате инструкция по пожарна безопасност, за издаването и можем да Ви съдействаме.

Това са накратко изискванията за регистрация на кафе- аперитив, ако имате допълнително и конкретни въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или да се обадите на тел. 0988 357 062- В. Бойчева и тел. 0887 360 354- Р. Желязков.

 

 




Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: tanya123
Категория: Бизнес
Прочетен: 618404
Постинги: 134
Коментари: 1
Гласове: 32
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930