Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.11.2016 19:49 - Как да откриете пекарна?
Автор: tanya123 Категория: Бизнес   
Прочетен: 2400 Коментари: 0 Гласове:
0



Изисквания за откриване на пекарна

За да регистрирате пекарна  е необходимо да имате подходящо помещение със статут на търговски обект.

В пекарна може да се приготвя богат асортимент от хлебни изделия, закуски от сладко и солено тесто, баници, кексове, мъфини, сладкарски изделия, сандвичи, а също да се приготвят топли напитки.

Може да се предлагат и храни, които се получават готови, като захарни и шоколадови изделия, зърнени храни, ядки, маслодайни семена, чипс, солети, крекери, безалкохолни газирани напитки, млечно кисели напитки, плодови сокове и нектари, минерални трапезни и изворни води и др.

I. Изисквания за материално- техническата база:
******************************************************************

Необходимо е да осигурите следните помещения и условия:

1. Складово помещение:

Оборудвано с рафтове, стелажи, скари за съхранение на храните изискващи нехладилни условия на съхранение и хладилници (плюсови и минусови) за съхранение на суровини, изискващи специфични условия на съхранение. Ако площта  е ограничена може и да няма хладилни съоръжения в складовата площ.

2. Работно помещение с обособени:

2.1. Подготвителни площи за измиване и обработка на суровини, като яйца, зеленчуци, плодове и кореноплодни.

Всяка подготвителна площ се оборудва с мивка с течаща топла и студена вода, работен плот и отделен работен инвентар за отделните групи храни. Допуска се в една подготвителна площ за да обработват две групи храни по график.

2.2. Зона за термична обработка, оборудвана с уреди за приготвяне на храните, като фурни за печене, втасател, котлони и др. Над уредите за термична обработка е необходимо да има вентилационен чадър за отвеждане на парите.

2.3. Зона за измиване на работната посуда- (съдове и прибори, в които се приготвя храната), оборудвана с мивка с течаща топла и студена вода и съоръжения за сушене на съдовете.

 3. Търговска част с осигурени:

3.1. Щанд за продажба или бар плот с монтирана мивка за измиване на чаши от топли напитки. Не е необходимо да има мивка ако напитките се предлагат в еднократна посуда;

3.2. Рафтове, стелажи и скари за съхранение на храни, неизиксващи хладилни условия на съхранение;

3.3. Хладилни витрини за съхранение на храни, изискващи хладилни условия на съхранение;

3.4. Хладилни витрини за съхранение на напитки;

3.5. Кафе- машина за приготвяне на топли напитки и уреди за приготвяне на фреш. Не е необходимо ако не желаете да приготвяте.

3.6. Места за сядане на клиенти, ако желаете изделията да се консумират в обекта.

4. Санитарно битови помещения и площи:

4.1. Санитарен възел (тоалетна) за персонала и клиенти. Допуска се един санитарен възел да се използва от персонала и клиентите ако персонала на смяна е до 5 души;

4.2. Зона за преобличане на персонала, оборудвана с гардероб, шкаф или закачалки;

4.3. Зона за съхранение на инвентара и препаратите за почистване.

 

II. Необходими документи за регистрация:
********************************************************

1. Документи за безопасност на храните:

1.1. НАССР система за анализ и контрол на критично контролните точки (ККТ);

1.2. Система за самоконтрол, свързана с добрите търговски, хигиенни и производствени практики;

1.3. Технологична документация за отделните групи, произвеждани тестени храни;

1.4. Технологичен дневник към технологичната документация;

1.5. Мониторингова програма за изследване на произвежданите продукти;

1.6. Проект на етикети;

 

2. Документ за безопасност от пожар:

2.1. Инструкция за пожарна безопасност;

2.2. Дневник за проведен инструктаж за пожарна безопасност.

3. Документация по трудова медицина:

3.1. Разработка по трудова медицина;

3.2. Документация за инструктаж.
 

III. Необходими разрешителни за работа:
********************************************************

1. Удостоверение за регистрация от БАБХ (Българска агенция по безопасност на храните), което се издава от ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта.

За издаване на документа е необходимо да подадете следните документи:

1.1. Заявление по образец на БАБХ № 109;

1.2. Списък с групи храни по образец на БАБХ № 85.

След подаване на документи до 30 работни дни се извършва проверка на материалната база и документите за безопасност на храните (изброени по горе), след което се издава протокол, с който веднага може да започнете работа. До 2 седмици си получавате удостоверението от сградата на ОДБХ, но през това време може да работите с протокола.

 2. Разрешение за работно време от кметството по местонахождение на обекта.

 За целта се подават следните документи:

2.1. Заявление по образец;

2.2. Фирмено решение;

2.3. Договор за наем или документ за собственост;

2.4. Протокол от ОДБХ или удостоверение за регистрация.

IV. Държавни институции, които ще Ви проверяват:
*********************************************************************

1. ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните)- извършва проверки за спазване на законодателството в областта на храните;

2. РЗИ (регионална здравна инспекция)- извършва проверки за спазване изискванията на Закона за здравето относно тютюнопушенето;

3. Службата за пожарна безопасност- проверява инструкцията за пожарна безопасност, инструктажа. Важно е също вратите на помещенията да се отварят навън и да има  пожарогасител.

4. НАП- проверява касовия апарат и данъчните документи;

5. Агенция за защита правата на потребителите- проверява комплексно всички документи, а също съответствието на информацията на етикетите със съдържанието на продуктите. Необходимо е също рекламата за обекта да не заблуждава потребителите.

6. Агенция по стандартизация и метрология- проверява везните и калибрирането на оборудването.

 

Това са основните изисквания, за повече информация може да ни пишете на имейл адрес:
valya.konsult@gmail.com
или се обадете на тел. 0988 357 062- В. Бойчева и 0887 360 354- Р. Желязков.

 

 

 




Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: tanya123
Категория: Бизнес
Прочетен: 613857
Постинги: 134
Коментари: 1
Гласове: 32
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031