Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.05.2016 16:19 - Изисквания за откриване на обект за хранене "Бърза закуска"
Автор: tanya123 Категория: Бизнес   
Прочетен: 5211 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 03.05.2016 10:11


 Изисквания за обект за обществено хранене тип: „Бърза закуска“

Предлаганият асортимент в този вид обект може да е разнообразен, в зависимост от условията, които осигурите и Вашите предпочитания.

Най- често в бързите закуски се приготвят следните храни: сандвичи, салати, скара, пържени картофи, дюнер, пилета на грил, палачинки, гофрети и др.

За да предлагате тези храни е необходимо да имате подходящо помещение, в което да може да осигурите следното оборудване:

1. Мивка с плот за измиване на зеленчуци и кореноплодни;

2. Мивка с плот за обработка на пилета за дюнер и грил /не е необходимо да имате мивка ако получавате пилетата  овкусени и месото за дюнер, овкусено и нанизано на шиш/;

3. Мивка с плот за обработка на месните продукти за скара /не е необходимо да получавате готови, формовани кебапчета, кюфтета, шишчета, пържоли, наденици и др./;

4. Мивка с плот за измиване на яйцата, необходими за палачинки или гофрети /не е необходимо ако влагате сухи яйчни продукти/;

5. Хладилни съоръжения за съхранение на суровините и заготовките /измити зеленчуци, кореноплодни, смес за палачинки и др./;

6. Рафтове, стелажи или скари за съхранение на суровините, които не изискват хладилни условия за съхранение;

7. Мивка с плот и съоръжения за сушене за измиване и изсушаване на работния инвентар, с който приготвяте храните;

8. Уреди за приготвяне на храните, като скари, фритюрници, тостер преси, парти грил и др.

9. Вентилационна система над уредите за приготвяне на храните за отвеждане на парите;

10. Уреди за съхранение на приготвени готови за консумация храни, като хладилни витрини за салати, Бен Мари, топлинни модули и плочи;

11. Санитарен възел, който може да в част от обекта или да ползвате тоалетна на съседен обект, като сключите договор за ползване;

12. Гардероб или изолиран кът със закачалки за съхранение на личното облекло и вещи на персонала;

13. Шкаф за съхранение на препаратите за почистване и дезинфекция.

Това са накратко изискванията, относно материалната база, но разбира се не трябва да осигурявате всички тези условия ако не искате да предлагате всички  групи храни или обърнете внимание на описаното в скобите, от което става ясно, че не е необходимо да осигурявате всички мивки ако получавате продуктите обработени.

Обърнахме внимание на най- често предлаганите храни в този тип обекти, но ако желаете може да приготвяте и други храни, като например гарнитури от варени картофи, ориз и варива или също да приготвяте пици от готови блатове или тесто. След, като приготвите гарнитурите може да ги предлагате до края на работния ден от хладилна витрина или, като ги съхранявате в хладилно съоръжение.

Относно пиците може да използвате готови, формовани и термично обработени блатове и или тесто, което само да поставите във форма за печене и да гарнирате с колбаси, млечни продукти, зеленчуци, сосове и други продукти, съобразно рецептурата. Пиците може да приготвяте по поръчка или да съхранявате до края на работния ден.

В някой бързи закуски се предлагат и печени тестени полуфабрикати, като кроасани, банички и др. Печените тестени изделия може да предлагате до края на работния ден, като се допуска съхранение при стайна температура.

За печене на тестени полуфабрикати и пици с готово тесто или блатове е необходимо да имате фурна за печене.

В този вид обект може да се приготвят и топли напитки ако имате необходимото оборудване, а също да предлагате наливна бира, бутилирани безалкохолни напитки, минерални, трапезни и изворни води, плодови сокове и нектари.

Може да предлагате и пакетиран сладолед ако имате фризер за целта.

Необходими документи за безопасност на храните за обект тип: „Бърза закуска“

1. НАССР система за анализ и контрол на критично контролните точки;

2. Система за самоконтрол, свързана с прилагане да добри търговски и добри хигиенни практики;

3. Определяне на алергени за всеки един продукт;

4. Мониторингова програма;

5. Дневници към системата за самоконтрол /закупуват се от нас ако желаете/;

Цената на изработването на комплекта документи (от т. 1 до т. 4) се определя от храните, които ще приготвяте.

Ние разработваме професионално документите, съобразно най- новите нормативни документи и изкисванията на контролните органи в отделните области на страната.

Необходими документи, които трябва да подадете в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните)

1. Заявление по образец, в което декларирате, че имате разработени документи за безопасност на храните;

2. Списък с групите храни по образец;

3. Документ за платена държавна такса /плаща се в сградата на ОДБХ, само в Бургас се плаща в Си Банк):

След подаване на документи до 30 работни дни, ако обекта е постоянен и до 14 дни, ако обекта е временен се извършва проверка на материалната база и документите за безопасност на храните, след което се издава протокол, с който веднага може да започнете работа. До 2 седмици си получавате удостоверението от сградата на ОДБХ, но през това време си работите с протокола.

Необходими други документи:

1. Разработка по трудова медицина, ако имате наети работници. Ако сте ООД, ЕООД или ЕТ и работите само членовете на дружествата или управителите не е необходимо;

2. Договор за ДДД обработка /дезинсекция и дератизация/;

3. Разрешение за работно време от общината, където се изисква фирмено решение, разрешение за поставяне на обекта, разрешение за строеж, протокола или удостоверението от ОДБХ.

Това са накратко основните изисквания, ако имате повече въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или да се обадите
на тел. 0988 357 062-
В. Бойчева и 0887 360 354- Р. Желязков




Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: tanya123
Категория: Бизнес
Прочетен: 620187
Постинги: 134
Коментари: 1
Гласове: 32
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930