Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.01.2016 23:53 - Изисквания за регистрация на обект за приготвяне на фреш
Автор: tanya123 Категория: Бизнес   
Прочетен: 6135 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 23.01.2016 23:59


Санитарно- хигиенни изисквания
*****************************************


  За регистрация на обект за продажба на фреш и смути е необходимо да имате подходящо помещение, в което да осигурите следните условия:
  • Подготвителен кът, оборудван с мивка с течаща топла и студена вода за измиване на плодовете, кореноплодните и зеленчуците;
  •  Работен кът с плот, оборудван с уреди за приготвяне на напитките /блендери, сокоизстисквачки и други необходими/;
  • Хигиенна мивка за измиване на работния инвентар и ръцете на персонала по време на работа, като е необходимо да се осигурят миещи, дезинфекционни средства за ръце и индивидуални кърпи за подсушаване;
  •   Хладилник за съхранение на измитите плодове, кореноплодни и зеленчуци;
  •  Рафтове, стелажи и скари за съхранение на плодовете, зеленчуците и кореноплодните;
  • Санитарен възел /може да се използва санитарен възел на съседен обект/;
  • Гардероб или изолиран кът със закачалки за съхранение на личното облекло и вещи на персонала;
  • Шкаф за или изолиран кът за съхранение на препаратите и инвентара за почистване.
Изисквания към персонала
**********************************
  •     Всеки работещ в обекта е необходимо да има лична здравна книжка, заверена с необходимите медицински прегледи;
  • Необходимо е да се осигури работно облекло за персонала, което да се използва само по време на работа;
  • Персоналът не трябва да извършва действия /хранене, пушене и др./, които могат да замърсят вторично напитките

Необходими документи и разрешителни
**************************************************

1. След оборудване на обекта е необх се разработят документи за безопасност на храните, които включват процедури по НАССР и Система за самоконтрол и са свързани с изискванията на чл. 18 от Закона за храните, публикуван в § Дв. бр.90/99 год. изм. и доп. § Дв. бр. 56/2015 год.
2.
Да се подадат следните документи в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните):

  •   заявление по образец;
  • списък с групите храни по образец;
  • документ за платена държавна такса / 34 лв. за нов обект и 21 лв. за промяна на фирмата или наемателя/;
  •  фирмено решение /ако се сменя наемателя на обекта/.

В заявлението се декларира, че има разработени документи за безопасност на храните, ето защо при подаване на документите трябва да  са изготвени.

След подаване на заявлението до 30 календарни дни инспектори извършват проверка на обекта и документите за безопасност на храните /НАССР и Система за самоконтрол/. При установяване на съответствия с нормативните изисквания за храните се изготвя протокол, с който веднага може да започнете работа. Удостоверението за регистрация получавате до две седмици от сградата на ОДБХ.

*Предстои промяна на Закона за храните в близко бъдеще, при която се предвижда да отпаднат проверките в обектите, като се представят документи за безопасност на храните в ОДБХ и се декларира, че ще се приготвят безопасни храни. Това още не е прието и в настоящем проверките се извършват в обектите.

 3.
Да се подадат документи в районното кметство;

С протокола /не е необходимо да се чака удостоверението/  подавате документи в районното кметство за издаване на разрешение за работното време, ако работите след 22 часа и категоризация.

В районното кметство подавате:

  • протокола от проверката;
  • фирмено решение;
  • договор за наем и строителни документи за обект
4. Документ, изготвен от служба по трудова медицина Необходимо е да се направи разработка по трудова медицина, която е свързана с безопасността на условията на труд. Документът се изисква при проверки от инспекцията по труда.

Ако имате регистрирано ЕТ, ООД или ЕООД и работят само собствениците или управителите на дружествата не е необходимо да се прави разработка по трудова медицина.

 

Това са основните изисквания за регистрация на обект за приготвяне и продажба на фреш. За повече информация и конкретни въпроси, както и за професионално разработване на документи може да пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или да се обадете на телефони: 0988 357 062- В. Бойчева и 0887 360 354- Р. Желязков

 

 




Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: tanya123
Категория: Бизнес
Прочетен: 613970
Постинги: 134
Коментари: 1
Гласове: 32
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031