Постинг
17.08.2015 16:02 -
НАССР система и система за самокотрол за специализиран обект за производсвто и реализация на място на храни
Автор: tanya123
Категория: Бизнес
Прочетен: 2200 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 17.08.2015 16:09
Прочетен: 2200 Коментари: 0 Гласове:
0
Последна промяна: 17.08.2015 16:09
За да предлагате храни, които произвеждате в обекта трябва да осигурите необходимата материална база и да имате разработени документи за безопасност на храниите. В този постинг ще изложа основните изисквания, на които трябва да отговаря обекта. Към тези видове обекти се отнасят баничарници, пекарни, сладкарски работилници, работилници за приготвяне на здравословни храни и др.
Изисквания за материалната база:
Необходимо е да осигурите следните помещения и условия:
1.Складово помещение/я- оборудвано с рафтове, стелажи, скари и хладилни съоръжения.
2.Работно помещнение с обособени:
А/ Подготвителни площи за предварителна обработка на:
Подготвителната площ представлява мивка с течаща топла и студена вода, работен плот, работен инвентар. Към подготвителната площ може да имате хладилно съоръжение за съхранение на заготвоки, ако е необходимо.
Б/ Работен кът за термична обработка- оборудван с мивка с течаща топла и студена вода, която е необходима за измиване на работния инвентар и ръцете на персонала по време на работа, печки, втасални, котлони, фритюрници и други необходими уреди. Уредите за термична обработка са съобразно технологията на приготвяните храни.
Над уредите за термична обработка трябва да има монтирана ефективна вентилационна система за отвеждане на парите.
В/ Търговска част за клиенти- оборудвана с рафтове, стелажи, витрини, хладилни съоръжения за напитки, кафе машина ( ако предлагате кафе) и др. оборудване, съобразно нуждите на обекта.
Г/ Санитарен възел- оборудван с мивка с течаща топла и студена вода, тоалетна чиния, средства за измиване, дезинфекция и подсушаване на ръцете.
Д/ Гардероб/и за съхранение на личното облекло и вещи на персонала. Може да бъде разположен в складовото помещение или в коридор.
Е/ Шкаф за съхранение на инвентара и препаратите за почистване.
Изисквания към документацията :
Необходимо е да имате разработени следните документи:
1.НАССР система- документция свързана с идентифицирането на критично контролните точки, чрез анализ на опасностите, които биха могли да възникнат по време на работния процес. Системата има 7 принципа и 12 стъпки.
За всяка критично контролна точка има карта, която се попълва в процес на работа.
2.Система за самоконтрол- включва 9 ( девет) програми:
В технологичната документация се описват влаганите суровини, начина на приготвяне на храните, определят се физичните, химичните и микробиологичните показатели за контрол, методите за вземане на проби, условиатя за съхранение, етикетиране и т. н.
Към всяко ТД ( технологична документация) има контролни технологични карти, които се попълват в процес на работа.
4. Етикети- описва се състава на приготвяните храни, алергените, количеството, партиден номер ( L и датата на производство), номера на ТД , дата на производство и срок на годност. За храните, които се предлагат само на място не е необходимо да се определя енергийната стойност.
5.Мониторингова програма- изготвя се грфик за изследване на отделни групи храни, вода и контактни повърхности през календарната година.
Това са основните изисквания, относно материалната база и документацията.
След като ги осигурите е необходимо да подадете следните документи в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) :
1.Заявление по образец ;
2.Решение за регистрация на фирмата, издадено от агенцията по вписвания- копие;
3.Договор за наем или докумен за собственост- копие;
4.Документ за платена държавна такса от 34 лв.- плаща се с сградата на ОДБХ или в банка ( в Бургаска обл. се плаща само в банка).
До 30 календарни дни, след като подадете документите се извършва проверка от инспектори, като обект на проверката е базата и документацията по безопасност на храните( описана по горе).
Ако обектът е в съотвтствие с нормативните изисквания се издава протокол, с който веднага може да започнете работа. До 1-2 седмици от сградата на ОДБХ получвате удостоверение за регистрация.
След започване на работа, ако имате наети работници е необходимо да бъде напарвена разрааботка по трудова медицина.
Това са накратко основните изисквания, но всеки обект е индивидуален, ако желате подробна информация, касаеща конкретно Вашият обект и професионално разработени документи, обадете се на тел.0988 357 062 или пишете на имейл адресите, посочени в блога.
Изисквания за материалната база:
Необходимо е да осигурите следните помещения и условия:
1.Складово помещение/я- оборудвано с рафтове, стелажи, скари и хладилни съоръжения.
2.Работно помещнение с обособени:
А/ Подготвителни площи за предварителна обработка на:
- яйца;
- плодове и зеленчуци;
- месни продукти.
Подготвителната площ представлява мивка с течаща топла и студена вода, работен плот, работен инвентар. Към подготвителната площ може да имате хладилно съоръжение за съхранение на заготвоки, ако е необходимо.
Б/ Работен кът за термична обработка- оборудван с мивка с течаща топла и студена вода, която е необходима за измиване на работния инвентар и ръцете на персонала по време на работа, печки, втасални, котлони, фритюрници и други необходими уреди. Уредите за термична обработка са съобразно технологията на приготвяните храни.
Над уредите за термична обработка трябва да има монтирана ефективна вентилационна система за отвеждане на парите.
В/ Търговска част за клиенти- оборудвана с рафтове, стелажи, витрини, хладилни съоръжения за напитки, кафе машина ( ако предлагате кафе) и др. оборудване, съобразно нуждите на обекта.
Г/ Санитарен възел- оборудван с мивка с течаща топла и студена вода, тоалетна чиния, средства за измиване, дезинфекция и подсушаване на ръцете.
Д/ Гардероб/и за съхранение на личното облекло и вещи на персонала. Може да бъде разположен в складовото помещение или в коридор.
Е/ Шкаф за съхранение на инвентара и препаратите за почистване.
Изисквания към документацията :
Необходимо е да имате разработени следните документи:
1.НАССР система- документция свързана с идентифицирането на критично контролните точки, чрез анализ на опасностите, които биха могли да възникнат по време на работния процес. Системата има 7 принципа и 12 стъпки.
За всяка критично контролна точка има карта, която се попълва в процес на работа.
2.Система за самоконтрол- включва 9 ( девет) програми:
- Сграда, помещения и технологично оборудване.
- Приемане на храни, суровини о материали и предмети за контакт с храните.
- Съхранение на храни, суровини и материали и предмети за контакт с храните.
- Технологична обработка на храните.
- Пддържане на хигиената в обекта.
- Лична хигиена на персона;
- Обучение на персонала;
- Борба с вредители/ дезинсекция и дератизация/.
- Изтегляне на храни /бракуване/.
В технологичната документация се описват влаганите суровини, начина на приготвяне на храните, определят се физичните, химичните и микробиологичните показатели за контрол, методите за вземане на проби, условиатя за съхранение, етикетиране и т. н.
Към всяко ТД ( технологична документация) има контролни технологични карти, които се попълват в процес на работа.
4. Етикети- описва се състава на приготвяните храни, алергените, количеството, партиден номер ( L и датата на производство), номера на ТД , дата на производство и срок на годност. За храните, които се предлагат само на място не е необходимо да се определя енергийната стойност.
5.Мониторингова програма- изготвя се грфик за изследване на отделни групи храни, вода и контактни повърхности през календарната година.
Това са основните изисквания, относно материалната база и документацията.
След като ги осигурите е необходимо да подадете следните документи в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) :
1.Заявление по образец ;
2.Решение за регистрация на фирмата, издадено от агенцията по вписвания- копие;
3.Договор за наем или докумен за собственост- копие;
4.Документ за платена държавна такса от 34 лв.- плаща се с сградата на ОДБХ или в банка ( в Бургаска обл. се плаща само в банка).
До 30 календарни дни, след като подадете документите се извършва проверка от инспектори, като обект на проверката е базата и документацията по безопасност на храните( описана по горе).
Ако обектът е в съотвтствие с нормативните изисквания се издава протокол, с който веднага може да започнете работа. До 1-2 седмици от сградата на ОДБХ получвате удостоверение за регистрация.
След започване на работа, ако имате наети работници е необходимо да бъде напарвена разрааботка по трудова медицина.
Това са накратко основните изисквания, но всеки обект е индивидуален, ако желате подробна информация, касаеща конкретно Вашият обект и професионално разработени документи, обадете се на тел.0988 357 062 или пишете на имейл адресите, посочени в блога.
Вълнообразно
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
Най-четени
1. cchery
2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. getmans1
14. apollon
2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. getmans1
14. apollon
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. bojil
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. bojil
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
Най-активни
1. sarang
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. djani
8. metaloobrabotka
9. iw69
10. rosiela
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. djani
8. metaloobrabotka
9. iw69
10. rosiela