Разработване на Система за Самоконтрол (ССК), НАССР Система (ХАСЕП Система) и Мониторингова Програма (МП) за всеки търговски обект за складиране, търговия, приготвяне или предлагане на храни, като например:
- заведение за обществено хранене;
- хранителен магазин;
- павилион за храни;
- магазин за био храни;
- склад за храни;
- баничарница;
- пекарна;
- бърза закуска;
- дюнер;
- скара;
- кафе сладкарница;
- цех за производство на храни;
- други обекти за предлагане и приготвяне на храни.
Извършваме безплатни консултации и даваме информация относно изискванията за регистрация в Агенцията по Храните на различните видове търговски обекти за храни, като отговаряме на въпроси свързани с устройството на помещенията, съгласно нормативните изисквания за храните, както и на въпроси относно изготвянето на необходимите за регистрация документи.
Ние ще ви запознаем на достъпен език и без никакви такси с всички изисквания на Закона за Храните и наредбите към него.
Предлаганите от колектива ни професионално разработени системи съдържат конкретни данни за всеки различен търговски обект и при необходимост могат да се изготвят в рекордно кратки срокове.
За контакти:
В. Бойчева: 0988 357 062.
Р. Желязков: 0887 360 354.
Имейл: valya.konsult@gmail.com
Постинги в блога от 05.03.2016 г.
05.03.2016 18:29 -
Изисквания за регистрация на класически ресторант
Изисквания за устройството на помещението
За да регистрирате класически ресторант е необходимо да имате подходящо помещение, в което да обособите следните помещения и условия:
5. Топла кухня, оборудвана с уреди за топлинна обработка на храните /скари, фурни, печки, фритюрници и др./, работен плот и работен инвентар.
Над уредите за приготвяне на храните е необходимо да има монтирана ефективна вентилационна система за отвеждане на парите. В топла кухня се осигурява мивка с едно или две гнезда за измиване на кухненската, работната посуда /тигани, тенджери и др./.
В близост до топла кухня е необходимо да осигурите плюсови хладилни съоръжения за съхранение на готови за консумация храни, които подлежат на допълнително съхранение.
6. Студена кухня /може да се обособи в ресторанти с по- голям капацитет, но не е заъдлжително изискване/;
Студена кухня се разполага в близост до подготвителния кът за зеленчуци и плодове. Обрудва се с работен плот, мивка и работен инвентар. Използва се за приготвяне на салати, студени предястия и студени мезета;
7. Умивално помещение за трапезна посуда /посудата, с която се сервира на клиента/ оборудвана с една мивка и миялна машина или две мивки. В ресторанти с по- малък капацитет се допуска и с две мивки.
8. Санитарно- битов кът, оборудван с гардероби и/или закачалки за съхранение на личното облекло и вещи на персонала;
9. Санитарен възел за персонала с една или две клетки, в зависимост от капацитета на обекта, оборудван с мивка с течаща топла и студена вода, тоалетна чиния, ефективна промивна инсталация и средства за измиване, дезинфекция и подсушване на ръцете.
10. Търговска зала за клиенти, оборудвана с:
11. Санитарен възел за клиенти с една, две или повече клетки, оборудван с мивка с течаша топал и студена вода, тоалетна чиния, ефективна промивна инсталация, средства за имиване, дезинфекция и подсушване на ръцете.
Изиксвания за персонала:
Необходими документи:
Необхдоимо е да имате разработени следните документи за безопаснос та храните:
След, като се осигурят необходимите условия, описани по- горе и се разработят документите за безопасност на храните се подават следните документи в ОДБХ /областна дирекция по безопасност на храните/;
След проверката ако всичко отговаря на изискванията може веднага да започнете работа с протокола, който се издава от комисията.
До около 2 седмици в сградата на ОДБХ се получва оригиналното Удостоверение за регистрация. До токава работите само с протокола.
След, като получите удостоверението, ако работите след 22 часа, подават документи за работното време в общината.
Подават се задължително и документи за катергоризация в общинското кметсвто.
Необходимо е да се напарви разработка по трудова мецицина при започване на работа.
Необходимо е да сключите договор с фирма за ДДД обработка за вредители.
Това са накратко изискванията за повече информация обадете се на тел.: 0988 357 062 или пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com. Лице за контакти: В. Бойчева
За да регистрирате класически ресторант е необходимо да имате подходящо помещение, в което да обособите следните помещения и условия:
- Складово помещение за сухи продукти;
- Складово помещение за хладилно съхранение на продуктите;
- Хладилни камери /плюсови и минусови, ако е необходимо/;
- Отделни подготвителни площи за обработка на: бяло месо, червено месо, яйца, зеленчуци и плодове и риба.
5. Топла кухня, оборудвана с уреди за топлинна обработка на храните /скари, фурни, печки, фритюрници и др./, работен плот и работен инвентар.
Над уредите за приготвяне на храните е необходимо да има монтирана ефективна вентилационна система за отвеждане на парите. В топла кухня се осигурява мивка с едно или две гнезда за измиване на кухненската, работната посуда /тигани, тенджери и др./.
В близост до топла кухня е необходимо да осигурите плюсови хладилни съоръжения за съхранение на готови за консумация храни, които подлежат на допълнително съхранение.
6. Студена кухня /може да се обособи в ресторанти с по- голям капацитет, но не е заъдлжително изискване/;
Студена кухня се разполага в близост до подготвителния кът за зеленчуци и плодове. Обрудва се с работен плот, мивка и работен инвентар. Използва се за приготвяне на салати, студени предястия и студени мезета;
7. Умивално помещение за трапезна посуда /посудата, с която се сервира на клиента/ оборудвана с една мивка и миялна машина или две мивки. В ресторанти с по- малък капацитет се допуска и с две мивки.
8. Санитарно- битов кът, оборудван с гардероби и/или закачалки за съхранение на личното облекло и вещи на персонала;
9. Санитарен възел за персонала с една или две клетки, в зависимост от капацитета на обекта, оборудван с мивка с течаща топла и студена вода, тоалетна чиния, ефективна промивна инсталация и средства за измиване, дезинфекция и подсушване на ръцете.
10. Търговска зала за клиенти, оборудвана с:
- бар- плот с една или две мивки;
- топли витрини за съхранение на храните;
- студени витрини за съхранение на храните;
- места за клиенти, съобразно предпочитанията Ви.
11. Санитарен възел за клиенти с една, две или повече клетки, оборудван с мивка с течаша топал и студена вода, тоалетна чиния, ефективна промивна инсталация, средства за имиване, дезинфекция и подсушване на ръцете.
Изиксвания за персонала:
- Персоналът, който приготвя храната, трябва да претижава необходимата квалификация;
- Всеки работещ в обекта трябва да има лична здравна книжка, заверена с необходимите медицински прегледи;
- Персоналът трябва да има работно облекло, което да използва само в обекта.
Необходими документи:
Необхдоимо е да имате разработени следните документи за безопаснос та храните:
- НАССР система;
- Система за самоконтрол;
- Мониторингова програма;
След, като се осигурят необходимите условия, описани по- горе и се разработят документите за безопасност на храните се подават следните документи в ОДБХ /областна дирекция по безопасност на храните/;
- Заявление по образец;
- Списък с групите грани по образец;
- Документ за платена държавна такса от 34 лв., плюс 2 лева за превод.
След проверката ако всичко отговаря на изискванията може веднага да започнете работа с протокола, който се издава от комисията.
До около 2 седмици в сградата на ОДБХ се получва оригиналното Удостоверение за регистрация. До токава работите само с протокола.
След, като получите удостоверението, ако работите след 22 часа, подават документи за работното време в общината.
Подават се задължително и документи за катергоризация в общинското кметсвто.
Необходимо е да се напарви разработка по трудова мецицина при започване на работа.
Необходимо е да сключите договор с фирма за ДДД обработка за вредители.
Това са накратко изискванията за повече информация обадете се на тел.: 0988 357 062 или пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com. Лице за контакти: В. Бойчева
Търсене
Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. bojil
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. bojil
9. ambroziia
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata